<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de index  

haren knippen

June 14 2005 at 5:37 PM
Janna mv Luca (12-07-04)  (Inloggen Janna-Luca)

Zo net Luca weer van een fris kapsel voorzien. Wat een gedoe zeg, hij zit geen halve seconde stil. Heb de tondeuse geprobeerd maar dan begint meneer te krijsen dus toch maar met schaar en kam zitten prutsen. Nu zei mijn vader dat de kapper vroeger een handtondeuse gebruikte, dat lijkt me wel wat maar zou het echt handig zijn en hoe kom ik eraan? (heb google al geprobeerd maar vind daar alleen hondentrim-spullen of antieke zooi wat misschien hardstikke bod is) Misschien moet ik gewoon de kapper eens proberen maar ik heb niet het idee dat hij daar wel stil gaat zitten

Hoe doen jullie dat trouwens? Zelf knippen of kapper en hoe stil zitten de kids? Zijn er kapsters in de zaal?

grt, Janna

Respond to this message   
AuthorReply
trudie,mv drie
(Inloggen moedervesther)

zellef!

June 14 2005, 7:18 PM 

ik knip mijn dochter netjes met de schaar, ze heeft nu al best lang haar en is nog nooit naar de kapper geweest. Dat lijkt haar wel leuk, dus mag ze dit jaar met haar verjaardag! Mijn man en zoon doe ik met de tondeuse, gewoon een van de wehkamp ofzoiets. Ze weten niet beter. zelf ga ik dus wel naar de kapper. Mijn kids zijn het dus al gewend vanaf dat ze baby(?) waren, vinden het heel gewoon en zitten nu wel goed stil. Ik het begin ging mijn man gekke dingen doen waar ze naar keken.

Respond to this message   
Jolanda [mv Kyra, Jurgen & Sverre]
(Inloggen 2lingmama)

ben al aan mijn tweede tondeuse

June 14 2005, 7:57 PM 

Ik had eerst zo'n hele goedkope van het kruidvat, maar die raakte snel op. Toen een iets duurdere gekocht, ik ben er erg blij mee.
Ik heb ook een echte kappersschaar (voor mijn verjaardag gekregen).

Ik knip Kyra zelf,
Jurgen knip ik bovenop, achterkant met de tondeuse,
Sverre alleen de tondeuse.

En.......
dit weekend voor het eerst.........

wilde mijn man dat ik hem ook deed. Ik vond het doodeng, maar het is wel geslaagd, geloof ik.
Ook geknipt en achterkant tondeuse!

Jolanda, CP VBN!! mv
Kyra & Jurgen 14.1.01 en Sverre 21.9.03 en krummel en frummel 1 okt 2005

Respond to this message   
Ber mv 3
(Inloggen xswhite)

wat voor eentje???

June 14 2005, 7:59 PM 

hier nu ook een kruidvat tondeuze....
maar aangezien we hier zowel luca als mijn eigenpersoontje op deze manier kortwieken....
is hij niet te best meer.

Romy-Anne knip ik ook zelf, en mijn middelste zusje ook.
Zowel een gewone kapersschaar hier, als een uitdun schaar!!

Ber

Respond to this message   
ellen van kooij
(Inloggen ellenvankooij)

aanbieding AH (met foto's)

June 14 2005, 8:10 PM 

De tondueze waarmee ik Rob's haar al een jaar of 11 doe, was aardig versleten (opzet stukken klikten niet goed vast, apparaat werd tijdens gebruik snel heet en ging roesten). Dus heeft hij vorige week bij de AH een nieuwe in de aanbieding gekocht. Deze is ook nog eens snoerloos, dus dat is makkelijker dan de oude.

Vorige week heb ik het haar van Siska zelf geknipt. Ik ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat, maar dat zal langzaamaan vast wel wat beter worden .

Voor:

Na:

Het is de bedoeling dat het in laagjes is en daardoor wat losser en springeriger valt. Iemand nog suggesties?

Respond to this message   
Janna mv Luca (12-07-04)
(Inloggen Janna-Luca)

efileerschaar

June 14 2005, 9:03 PM 

ah, wat een lief koppie! Vind het al aardig gelukt hoor! Misschien kun je met een efileerschaar nog wat meer laagjes creëren. Doe mijn eigen pony er altijd mee, werkt prima.

Leuk om te lezen hoe iedereen met haren knippen om gaat trouwens.

grt,Janna

Respond to this message   
ellen van kooij
(Inloggen ellenvankooij)

en dat is?

June 15 2005, 11:30 AM 

En wat voor schaar is dat.....?

Respond to this message   
janna mv Luca (12-07-04)
(Inloggen Janna-Luca)

uitdunschaar

June 15 2005, 3:07 PM 

ook wel genoemd. Ziet er uit als een schaar met een soort kammetjes waar je mee knipt. niet dat je hier veel wijzer van wordt... Je kunt ze gewoon bij de drogist kopen.

grt Janna

Respond to this message   
(Inloggen 2lingmama)

volgende verjaardag!

June 14 2005, 8:11 PM 

die wil ik ook nog!

Babyliss for men
type t35b

Respond to this message   
Leontien
(Inloggen Leontien76)

Thuiskapster

June 14 2005, 8:15 PM 

De dochter van mijn vroegere directeur deed de kappersopleiding en ik heb voor haar vaak model gezeten.

Nu knipt ze mijn vriend al tijden en vandaag heeft ze Rob ook een beetje bijgewerkt . Ideaal, ze is ook onze oppas, dus als wij een avondje weg gaan kan ze altijd mijn haar 'doen' .

Leontien, mv Rob 30-10-2004

Respond to this message   
MarionmvKoen
(Inloggen marionmvKoen)

Kapper

June 14 2005, 8:31 PM 

Ik ga met Koen voor elk sprietje wat me niet zint naar de kapper. Oke een beetje overdreven maar als ik naar de kapper ga pakt een van de leerlingen Koen gratis mee. Ik heb nog nooit hoeven betalen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het doooodeng zou vinden om zelf aan de gang te gaan maar wel knap dat jullie dat durven hoor.

Marion mv Koen

Respond to this message   
Sandra mama van Veerle en Marijn
(Inloggen Santoine)

tante

June 14 2005, 9:14 PM 

De tante van onze kindjes (= mijn schoonzus) is onze kapster. Zij is kapster van beroep. Tot nu toe laten ze het erg goed toe! Veerle heeft de laatste keer zelfs helemaal alleen op de stoel gezeten. Ik was natuurlijk erg trots op haar!

Groetjes,

Sandra mama van Veerle (29-12-2002) en Marijn (29-03-2004)

Respond to this message   
Mathilde (mv Maud 07-11-03)
(Inloggen maudenmams)

Onder de indruk...

June 14 2005, 10:14 PM 

Hai..

Ik vaak kleine draaikonten onder de schaar,en moet zeggen dat ze vaak wel onder de indruk zijn en stilzitten(voor zo ver dat mogelijk is ) hele kleintjes willen mn hand en schaar volgen dus kijken om,dat is zo opgelost,ik geef altijd iets uit m`n knipkoffer aan de mama/papa een kam of klem,net wat voor handen is...

vaak als een ander het doet zijn ze dus wel onder de indruk,tel hun spiegelbeld erbij op en je hebt een braaf stil zittend kind met een keurig kapsel als resultaat (of niet )

Groetjes Mathilde mv Maud (anderhalf jaar oud)

Respond to this message   
Petra mv Janne
(Inloggen Lamier)

minder pedagogisch..

June 15 2005, 8:11 AM 

vroeger knipte m'n moeder ons ook zelf. Om stil te blijven zitten zette ze de snoeptrommel voor ons neer. Als we daar naar bleven kijken, mochten we na het knippen een snoepje....

Nou ja, minder pedagogisch, dat wel. Maar ik herinner me alleen de trommel en het kijken ernaar. Van het knippen weet ik niets meer....

Succes ermee!

Groetjes,
Petra

Respond to this message   
(Inloggen 2lingmama)

voor de tv

June 15 2005, 9:56 AM 

ik zet ze voor de tv!
degene die gedaan wordt, bepaalt wat ze kijken!

Jolanda, CP VBN!! mv
Kyra & Jurgen 14.1.01 en Sverre 21.9.03 en krummel en frummel 1 okt 2005

Respond to this message   
Mies
(Inloggen Mies-)

Kapper

June 15 2005, 3:21 PM 

Onze kleine grote man gaat met z'n papa mee naar de kapper. Deze heeft de deal: de ene keer betalen, de andere keer niet. Tot ruim een jaar heb ik zelf zo nu en dan wat geknipt, maar toen zaten die babykrulletjes niet echt vlot meer...

Adios,
Misja

Respond to this message   
charlotte mv annelot en eva
(Inloggen annelot)

leuk om te lezen,

June 15 2005, 3:32 PM 

dat knippen allemaal. NOu ik doe het ook zelf, maar ben dan ook kapster!!
Annelot word helemaal vrolijk als ik haar knip, het liefst wil ze elke dag geknipt worden. Nu ik in mijn salon bezig ben, wil ze elke keer in de stoel zitten. En klipjes mogen nu ook!!!!!!

Ps: uitkijken met die "uitdunschaar", als je 2 keer op de zelfde plek knip, dan heb je een ernorme hap, enne knip daarmee NIET in de vingers, moet je zowiezo niet doen, maar met die schaar is het wél pijnlijk!!!(helaas ervaring!!)

Groetjes Charlotte
mv Annelot (27-4-2003)
5 maanden bv gehad
en Eva (08-01-2005)
4 weken bv gehad

Respond to this message   
Tanja mv Jan
(Inloggen TanjamvJan)

3 keer kapper 1 keer zelf

June 15 2005, 3:35 PM 

geknipt is Jan in zijn anderhalf jaar lange leven.
Die ene keer zelf was tussendoor, alleen de erg lange plukken over zijn oren, achterkant wat bijgeknipt, en bovenop een beetje....
Nu wilde ik het echt radicaal korter, en ben weer met hem naar de kapper geweest.
Hij zit echt elke keer beter stil bij de kapper. In het begin inderdaad erg veel interesse voor de schaar en alles om hem heen - nu volgens mij toch zwaar onder de indruk en zat perfect stil.

Ben wel jaloers op al jullie goedkope knipervaringen. Mijn kapper vraagt toch echt elke keer gewoon geld...

Tanja mv Jan

Respond to this message   
IrmaS
(Inloggen IrmaS)

Zelf gedaan

June 15 2005, 3:57 PM 

Een paar weken geleden werden de krullende lokjes achter zijn oren toch wel erg lang. Had al weken een set kappersscharen (gewone en uitdun) van de Blokker-aanbieding in huis, maar ja, je moet wel even durven hè .
Maar de lange lokken dus bewaard. En voor de rest een tondeuse gehaald met iets van 8 standen erop en die kris kras over ´t koppie heen gehaald, want dat bleef niet stil.
"Mama, wat ben je met voor spannend apparaat net boven mijn hoofd aan het spelen" heel interessant dat gezoem...
Moet zeggen, is me goed bevallen, en wel zo voordelig.
Irma, mv Bram, 23-04-2004

Respond to this message   
tjalline
(Inloggen tjalline)

tondeuse

June 15 2005, 9:45 PM 

Gideons haar doe ik ook met de tondeuse, vorige keer vond ik het wel wat te kort geworden maar ja met de zomer voor de deur.. volgende keer toch maar een standje hoger denk ik.
Leonie heeft nog maar een heel klein beetje haar, begint eindelijk te groeien dus dat hoeft voorlopig nog niet geknipt.

groetjes Tjalline

Groetjes Tjalline (mv Gideon 22-07-03& Leonie 12-10-04)

Respond to this message   

< Previous Page 1 2 Next >
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement