<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar overzicht  

moe, uitgeslapen, onthouden verband?

January 7 2002 at 4:58 PM

hallo,
ik wil "beginnen" met onthouden van dromen, ik heb gehoord dat je er geduld voor moet hebben, maar nu vraag ik me af of het uitmaakt of je nu uitgeslapen bent, of juist heel erg moe bent als je de dromen wilt onthouden.
want ik ga zeer geregeld laat naar bed en vroeg op, en daardoor ben ik redelijk vaak vrij moe, en als dit invloed heeft op het onthouden en het lucide dromen heb ik dus een grotere stimulans om optijd naar bed te gaan..
kan iemand hier een antwoord op geven??

Respond to this message   
AuthorReply

In t zelfde schuitje

January 7 2002, 5:01 PM 

Jongen/meid ik weet precies wat je bedoelt ik ga ook vaak vrij laat naar bed en vroeg op dus wil ook wel ff wat antwoorden

Walking in a cyberspace called Dreams....

jongen

January 7 2002, 5:10 PM 

ik ben jongen, juh, echt waar...
hoe ik aan deze naam kom is een lang verhaal, maar is "geboren" in een IRC-kanaal, op scholieren.com (waar ik deze site gevonden heb op het forum)

Tim

Nou....

January 7 2002, 5:17 PM 

Hoi Iw,

Eigenlijk kan je het zo zeggen: Als je meer dromen
wilt onthouden, moet je simpel meer dromen.
Normaal gesproken, heb je 4 REM-slapen gedurende een
nacht. Maar, als je nou wakker wordt 's ochtends,
probeer dan expres uit te gaan slapen. De vijfde
REM-slaap is namelijk beroemd om zijn effect!!! Omdat
je eigenlijk al genoeg geslapen had (want je werd
vanuit jezelf wakker) en vervolgens expres gaat slapen
zal je weer gaan dromen, maar dit keer meer bewuster.
Je droomt wat oppervlakkiger omdat je eigenlijk
helemaal niet meer hoeft slapen. Dit heeft twee
voordelen:

Je onthoudt meer, omdat je er meer 'bij' bent....

En omdat je er meer 'bij' bent zal je een grotere kans
maken op een lucide droom....

Dus eigenlijk maakt het niet echt uit of je laat of
juist vroeg naar bed gaat. Mijn tip is om als je
vanuit jezelf bent wakker geworden, gewoon weer je
ogen dicht te doen en weer in slaap proberen te vallen.

Veel succes,
Tim

ps. Nogmaals, het is ook een kwestie van gelóven dat je je dromen gaat onthouden....

Mr Twin

Wees uitgeslapen

January 7 2002, 6:28 PM 

Wees uitgeslapen en BOUW VOORAL GEEN SLAAPTEKORT OP. Al de uren die je te weinig slaapt worden opgeteld in je hersenen en ooit moet je deze slaapschuld weer inlossen. Anders wordt je dag na dag steeds meer moe.

Nu, van mij mag je gerust moe rondlopen. Probleem is wel dat je, omdat je altijd maar meer vermoeid wordt, steeds DIEPER gaat slapen 's nachts en dat is juist heel slecht voor je droomherinnering (en dus ook voor lucide dromen). Je slaap mag niet te diep zijn om je dromen te onthouden (zeker als je er pas mee begint).

Da's ook de reden waarom zovele mensen die wiet paffen een hele slechte droomherinnering hebben: van marihuana of hash ga je veel dieper slapen! Wie zijn dromen wil herinneren blijft dus best van dat spul af.

Mr Twin

tnx

January 8 2002, 12:13 PM 

bedank voor het andwoord !!

Current Topic - moe, uitgeslapen, onthouden verband?  Respond to this message   
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar overzicht  
Find more forums on SpiritualityCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement