Nu zondag verkiezen de moslims hun 'Moslimraad'. De VLD-minister voor Inburgering, Marino Keulen, heeft het plan opgevat om na die verkiezing 200 moskeeën in Vlaanderen officieel te erkennen en te betalen met ons belastinggeld. Met ons geld zullen de imams betaald worden en de rekeningen van de moskeeën betaald worden. In een eerste fase wil de VLD daaraan 6 miljoen euro spenderen, later kan dat nog hoger oplopen.
Terwijl in de Verenigde Staten, in Spanje, in Frankrijk en in Groot-Brittannië de overheid steeds strenger toeziet op de activiteiten van moskeeën, wil de VLD in Vlaanderen de islam massa's geld toestoppen. En terwijl de vrijzinnige VLD inhakt op de katholieke kerk, willen ze de islam massaal steunen.
Mss. is dat een manier om die mensen wat meer in te burgeren, en wat meer te laten integreren met het gehoopd gevolg dat er wat minder overlast gaat zijn? Ik weet het niet hoor. VLD massaal inhakken op de katholieke kerk? Toch wel iets te extreem geformuleerd.
gonzo (no login) 157.193.2.11
Re: belastingsgeld
April 30 2005, 3:18 PM
Inderdaad. En als je zo iets uit de privé sfeer kan halen krijg je er meteen veel meer overzicht en controle over. Het zal alleszins bevorderlijk zijn voor een modernisering vd islam. Als ge ze dat nu gunt of nt heeft daar weinig mee te maken volgens mij. Moreel gezien vind ik ook dat geen enkele godsdienst overheidssteun zou moeten/mogen krijgen , en zeker gene die nog nt eens tot onze eigen , oorspronkelijke cultuur behoort.. Maar puur praktisch gezien is dit misschien wel een zeer goede en zelfs nog goedkope zet.. De overheid geeft trouwens nooit "cadeaus" ( behalve als ze er hun eigen zakken mee kunne vullen natuurlijk -) . Alles wordt verwezenlijkt vanuit een algemeen maatschappelijk belang , wat hierbij hoogstwaarschijnlijk wel ten goede komt..
den hoefkens (no login) 81.245.202.116
April 30 2005, 3:46 PM
geld spenderen aan godsdiens , oft nu katholieken , moslims of hindoes zijn.
tblijft een domme investering in mijn ogen...
ik zie ook niet hoe dit kan helpen bij inburgering...? Ik zie nog geen marrokaan en een blanke belg samen even op zondag voormidag naar de moskee gaan :s
stijn! (no login) 81.83.241.146
April 30 2005, 5:45 PM
jammer genoeg ik wel,
sommige mense zen jong, stom en naïef eh
ze kunnen hun geld beter houden, in plaats van aan die moskeeën te spenderen. Willen ze da de Islamieten zich belangrijk gaan voelen? dan moete ze die manne zeker nog wa geld geven.
ik vin het geen goede zaak dat ze da willen doen, tis zelfs gevaarlijk.
bijvoorbeeld: ik weet nie of er nog mensen zijn die hiervan hebben gehoord, maar ik vind da dees zeker nie vergeten moet worden:
in Brussel (ik denk da het brussel was) is een islam bibliotheek ontdekt, die massas extremistische, haatdragende lectuur bevatte. Deze bibliotheek zag er langs den buitenkant gewoon uit als een garage,maar het was wel degelijk bekend onder de islamieten da ze er terecht konden om extremistische lectuur te bemachtigen.
Als de VLD hen nu ook nog geld gaat toestoppen, is da voor hen een motivatie om verder te gaan met het inpalmen (en wie weet wel verdringen) van de westerse cultuur. (want dat is toch wat die extremisten willen?)
ik heb me niet altijd even goed weten te verantwoorden, en misschien zijn sommigen het helemaal niet eens met mijn reactie, maar ik vind da ge de gevaren ervan toch ook eens moet bekijken.
Gijs (no login) 81.245.163.160
May 2 2005, 6:38 PM
ben het er ook helemaal niet mee eens, maar langs een andere kant betekent geld wel controle.. Maar jah, er is ook controle op de belastingen maar hoeveel sjoemelen er daar ook ni mee?
Rob (no login) 134.58.253.130
May 2 2005, 8:40 PM
Bjorn, zeker gelijk. Het belangrijkste is toch waarschijnlijk niet om de moskeeën te financieren maar al het geld te steken in de jongeren. Ze moeten proberen die jong gaste te laten studeren en van de straat te houden. Want in die jonge gastjes schuilen de extremisten en terroristen van later... Ma hoe da ge ze van straat houdt, daar kan ik ook ni op antwoorden.
Dat Turks en Marokkaans tuig hier zijn amper potentiële terroristen. Zijde nu werkelijk zo naïef om te denken dat die gemarginaliseerde jongeren ook iets of wat geïnteresseerd zijn in aanslagen te plegen tegen zogenaamde vijanden van de Islam? En ik denk ook niet dat de meeste van de Al Qaida (om maar iets te noemen) ongeletterde mannen zijn.
Repatriëren ja, da was nog eens een nuttige investering!
Kristof (no login) 213.119.12.3
May 3 2005, 4:16 PM
En volgend jaar kunnen ze weer roepen daze geen geld hebben en da de belastingen omhoog moeten ...
Anonymous (no login) 81.165.100.230
May 3 2005, 9:05 PM
ewald, één antwoord: JA
ik heb met een meiske gevreeje die nu moslim is gedwongen te worden, ze heeft me spijtig genoeg heel wat bijgeleerd over de islam, en ik vind het nie fijn om te zegge, maar moslimextremisten zitten ook in belgie( ze hebben nog wel niet toegeslagen , maar wel een opleiding à la Al qaida opzak)
En as ge dengt, da zen er maar een paar, ja; het zijn er mss maar een 100-tal, maar de haat van de westerse cultuur zit in iedere moslim, da ze nu extremistisch zijn of nie,
en ge kunt nu wel zegge, 'joa scheert ze ma onder de zelfde kam' ma das nie mijn bedoeling ; het is gewoon de bikkelharde waarheid waar de mense zich nie van bewust zijn .
Maar ja, goei punt VLD, bouwt maar wa moskeejen , dn moete zij da binne 10 nimmer doen eh
stijn! (no login) 81.165.100.230
May 3 2005, 9:09 PM
joa, khad dus ma dn helft vn u reactie gelezen,
lap, joa, kheb mne uitleg toch ma we gedaan eh,
stijn! (no login) 81.83.243.133
May 5 2005, 1:33 PM
en kwas kik die anonieme muis blijkbaar, :s
(no login) 213.118.33.236
May 9 2005, 1:10 PM
ik dacht da wij hier een scheiding van kerk en staat kenden? da ze voor hun kutideekes zelf geld inzamele e, de kerk, de moslims en de hindoes en de chakamakanen tkan me nie verekke mo vwa muttekik gaan werke voor meneer pastoor of meneer den immam te sponsere bij het verkondige van zen zinloze en achterlijke ideekes!
ni dieu, ni maitre
doeme ann, ik heb ew al lang nie zoiet zinnig hore zegge!
Zors (no login) 80.201.233.67
May 13 2005, 11:26 AM
DOOD AAN DE ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(no login) 80.200.221.93
May 13 2005, 4:56 PM
hahaha, zorsie-bOi!, of moet ik ny zorsie-metal zegge?
cheers drinkebroer!
erik (no login) 80.200.207.199
May 13 2005, 7:08 PM
Als er vragen zijn over het invullen van de bruine envelop kunnen die ook hier gesteld worden.
Voor zware gevallen vragen we een duvel.
en dood aan alle katholieken zeg ik u.
Anonymous (no login) 81.164.45.36
May 15 2005, 9:49 AM
gelle zijt hi dan allemaal zo katoliek ofwa ? van mij zou der geen enkel geloof geld van de statt moete krijge, da ze die moskees mor afbrande en as ze dan toch bezig zen brand alle kerke dan ok mor af, wa die zen nix beter
voor mij is der geen verschil tusse moslim of katoliele zever zenne