De hitparade zal ze niet meteen halen, maar de racistische en antisemitische muziek zit in de lift. In Terzake zaterdag de wereld van de neonazistische muziekindustrie, rassenhaat op vette gitaren.
Vorig weekend werd het doorgaans vredige Vremde opgeschrikt door een Blood&Honourconcert. De parochiezaal werd ter goeder trouw verhuurd voor wat een aantal optredens zouden worden. Het podium werd bevolkt door ‘White Power’-groepen uit Engeland en Duitsland, skinheads en neonazistische jongeren haalden hun hart op aan de racistische teksten en de Hitlergroet.
Donal Macintyre dook onder in de wereld van de racistische rockconcerten. Wie zijn die kerels op het podium, wie geeft hun muziek uit, waar halen ze het geld en vooral wie zijn de fans?
In Terzake zaterdag een onthullende reportage over een muziekgenre dat surft op de golven van extreemrechts en haat en intolerantie predikt.
'TerZake Zaterdag', zaterdag 11 maart na het Journaal van 20.00 uur op Canvas.
eindelijk nog eens iets spannends op tv ; bedankt voor de tv tip.
Anonymous (no login) 81.164.225.92
Re: 'Terzake zaterdag': Nazi Hate Rock
March 9 2006, 9:14 PM
is met english rose en whitelaw enzo.
toffe docu hoorde ik.
Suck (no login) 81.245.238.74
March 9 2006, 10:01 PM
Toffe mensen ook.
steelcapped (no login) 134.58.253.130
March 10 2006, 7:49 AM
Ik vraag me af of The Business er ook in zou voorkomen zo ik oa in P-Magazine las!?
G (no login) 81.246.176.241
March 10 2006, 11:44 AM
Haha, ik geloof dat Natacha haar vader toen dat artikel in P geschreven had
Jook (no login) 81.241.1.137
March 11 2006, 9:05 PM
Awel?
Waar blijven die 'vuile journalisten' reacties?
Ik vond het anders wel een leuke reportage. Grappig, spannend, boeiende personages :p
(kom maar op anoniem)
Joeki (no login) 62.235.209.124
March 11 2006, 9:56 PM
Seen one seen em all. Vonnet ni echt boeiend.
Bulldog (no login) 213.132.152.155
March 12 2006, 12:44 AM
Duidelijk een reportage door mensen die 'onderzoeksjournalistiek' zien als een uurtje een paar websites afsurfen en dan bij andere zenders wat beeldmateriaal opvragen. Zeer flauwe reportage.
Anonymous (no login) 81.164.225.92
March 12 2006, 11:56 AM
inderdaad.
Nu moet ik zeggen het viel goed mee.
Jammer dat die amerikaan van max resist te vaa aant woord was, en nog vele 'jammerder' dat ze die domme trut van een saga erin verwerkten.
allesinds het stuk over Duitsland en ook over nemesis was goed
Engine (no login) 81.247.114.73
March 12 2006, 1:00 PM
het was weeral nen hoop zever. special henne gekeken , 2 uur later naart café gegaan. voor zonen bullshit. nen hoop apen die staan te flappen tegen 200 per uur. omdat het provocerend is. jaja tussen een bende nazi's is dat wel provocerend. En die teksten man. Zichzelf zo stoer voordoen en dan gaan zingen "ze slaan ons en da mag ni!" komaan zingt dan tenminste me wa lef. "Fuck dien handel BUITE!" nee wa staan flappen en denken dat ze er wat mee vooruit komen. HAHA STRAK HE STRAK he hebben ze schrik. Als ge toch zoveel Vollek naar een geheime locatie krijgt ... kunde dan is ni afspreken om ipv wa te staan Sieg Heilen in een hermetisch afgesloten gebouw , borgerhout op te kuisen? En jaja We gaan een Superieur Ras creeren, gehandicapten dood , blablabla zij de man met de minderwaardige ogen of diende da brilleke als sierraad dat hij eens bijzichzelf begind.en ja ik draag ook nen bril maar ik heb ook geen problemen met gehandicapten. "Ik noem mij wel Nazi Skinhead, maar ik voel mijzelf meer arier" zij de man met het geblondeerde haar
die buitenlanders storen mij ni. die moslims wel ,die christenen me hun gejank ook, die joden al even hard die madammen me plakkerkes op hunne kop ook.