Rough Diamond (no login) van IP adres 82.173.104.94
Rebellion Records is bezig met de lancering van een nieuw sublabel: Rough Diamond Records. De Official website gaat eind Juli online. Om alvast een glimp op te vangen van het nieuwe label is hier de link naar de myspace site:
www.myspace.com/roughdiamondrecords.
Gaandeweg zal er meer info worden toegevoegd.
De eerste (re)release word het album "Loboville" van de Greenland Whalefishers. Folk in de stijl van The Pogues.
ook staat de release van "The Soultamer Project" in het verschiet (tegen het eind van het jaar). Een rock/ballad samenwerkings project van leden van Badlands en Discipline! (+ studio muzikanten van razorblade en sessiemuzikanten van het conservatorium)
Waarom eigenlijk niet op de naam van Rebellion? Ik begrijp niet zo goed waarom je een sublabel hebt opgericht...
Joris (no login) 84.196.82.240
Re: New Dutch Record Label
June 15 2006, 9:09 PM
Ik denk om releases uit te brengen die niet punk/oi zijn maar meer gewone rock...
Maar Wouter zal wel antwoorden zeker
Veel succes trouwens Wouter!
Rough Diamond (no login) 82.173.104.94
June 16 2006, 12:51 PM
idd wat Joris zegt. Voor muziek buiten de skinhead/punk scene. zo kan rebellion records zich duidelijk blijven profileren als skinhead/(street)punk label en voor rough diamond gaan er misschien deuren open die anders gesloten blijven. meer richting mainstream dus, maar wel met vette muziek, ik luister zelf van alles, dus wil ik me niet beperken tot één stijl.
(om een voorbeeldje te geven, heb ik nog steeds geen fatsoenlijke distributeur in Duitsland voor rebellion. Niet omdat ze mijn releases niet af kunnen zetten, maar omdat ze hun vingers niet willen branden aan een label waar ook skinhead bands op zitten).
Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht, maar leek me leuk om te proberen en zoiezo geeft het een kick om iets compleet nieuws op te zetten en vanaf t begin af aan op te bouwen...
Cindy (no login) 82.170.236.40
June 16 2006, 12:55 PM
Cool. Veel succes in elk geval!
Wouter RD (no login) 82.173.104.94
June 16 2006, 1:01 PM
thanks Cindy en Joris!
Cindy: gaan jullie met Ghetto Rock tzt het labelgedeelte ook nog nieuw leven inblazen? (ik weet nog wel een goeie cd perserij!
Hey Wouter. Ja, dat willen we wel doen. Casper is sinds gisteren afgestudeerd en net part time beginnen werken. Binnenkort heeft hij dus meer tijd om ons daar in te gaan verdiepen. Maar eerst willen we de mailorder nog wat verder uitbreiden. Tegen dat we het label reanimeren nemen we zeker contact met je op