<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till Cirkus Eros Forum  

Nakenbad

March 1 2008 at 12:18 AM
Nils o Ulla  (no login)

Vi är alltid nakna när vi badar och solar. Ibland på vanliga stränder men ofta på nakenstränder. Vi tycker att det är skönt, men vi tycker också att vi vill sprida budskapet om att kroppen är något fint och därför vill vi gärna visa upp oss. Vi tycker också om att se andra nakna människor. Det kan vara avslappnande skönt men också sexuellt tändande.

År vi på en vanlig strand är vi mer försiktiga men på en nakenstrand bör man kunna släppa hämningarna. Ibland får jag-Nils ståkuk. Då ropar jag ju inte "kom och titta", men det skulle inte falla mig in att dölja kuken och jag går gärna omkring på stranden med stånd. Jag-Ulla gilla att sära på benen och få sol på fittan och de som går förbi får gärna titta. Det ser jag bara som uppskattning. Däremot knullar vi inte på allmänna stränder. Det är för utmanande, men vi skulle gärna göra det om det var en strand där det var accepterat. Vi följer med intresse inläggen om att knulla inför andra.

Följer man naturistsiterna så ser man att man skall vara naken men inte visa att man blir kåt och en ståkuk bör döljas. Vi menar inte att nakenstränder skall bli något sexnäste. De flesta går dit bara för att det är så underbart skönt att vara naken och vill kunna känna sig fri med familjen. Vad vi menar är att det finns en dubbelmoral. Tycker man nu att vi skall kunna visa upp oss precis som vi är så skall man inte sedan säga att Du får inte visa kuken när den står upp och kvinnor får inte sära för mycket på benen.

Respond to this message   
AuthorReply
Hans
(no login)

Nakenbad

March 4 2008, 8:17 AM 

Nakenbad och att basta nakna tillsammans män o kvinnor är helt fantastiskt underbart och naturligt.
Det är bara i Skandinavien med Sverige som 1:a som vi är så otroligt blyga pryda o fulla av fobier.

Kommer man till Tyskland Frankrike Belgien Luxemburg Holland tex. så är det helt annorlunda både vad gäller nakenbad och innebad/saunaanläggningar då är det till 95% gemensam nakenhet som gäller hur naturligt som helst och där är det massor av killar o tjejer i åldern 16-25 också något som nästan är helt obefintligt har i Sverige.De antal miljoner människor kan ju inte ha helt fel.:)

För de som vill nakenbada i Sverige finns det dock ställen så det är bara att kolla upp även nakenbad o basta under höst o vinter. Det finns också platser som det förekommer att folk har sex öppet vilket på de platserna känns helt naturligt o mysigt;)
För intresserade par i Stockholm, skriv en rad o bifoga mailadress för mer info så skall jag försöka svara. Utomhussex är helt underbart;)

Respond to this message   
Anna
(no login)

Var sak har sin plats

March 17 2008, 6:00 PM 

Är man på en officiell/listad naturiststrand borde det vara självklart att man inte spankulerar omkring med stånd, än mindre ägnar sig åt sex, med sig själv eller andra.
Någon som är bättre insatt i ämnet får gärna rätta mig om jag har fel, men som jag har förstått så handlar naturism om att nakenhet är naturligt och att det inte har någon koppling till sex. Ska man som familj kunna vistas på en naturiststrand förutsätter det att alla vuxna tar sitt ansvar, vilket sorgligt nog inte alltid är fallet. Jag har varit på Rullsand några gånger och jag skulle aldrig i livet ens leka med tanken att ta med barn dit.
Att sola och bada naken är härligt. Att ha sex utomhus är också härligt. Vill man visa upp sig i sin kåthet eller titta på andra kanske man ska välja andra platser än officiella naturiststränder, det råder knappast någon brist på stränder i detta land.
Så njut för allt i världen, men välj njutning utifrån var du befinner dig och respektera andras önskan att slippa få din sexualitet (bildligt) nerkörd i halsen.

Respond to this message   
Erik
(no login)

nakenbad

March 16 2008, 8:50 AM 

Hej Nils & Ulla
Har läst ert inlägg. Ni verkar ha ett härligt förhållande. Håller i stort med er. Vad man skulle kunna undvika är kanske att ha samlag där det finns barn i närheten. Annars så, varför inte. Vad är mer naturligt än kärleken och dess utövande. Att få ha samlag ute i guds fria natur är helt underbart. Om andra ser hur skönt man har, gör väl inget. Kanske dom blir inspirerade.
Att vara naken är ju skönt och naturligt. Hur härligt är det inte att låta solen och vinden smeka den nakna kroppen.
Mitt enda problem är att kvinnan i mitt liv inte vill vara naken offentligt. Så tyvärr blir det inga nakenbad för oss. Jag får åka själv någon gång.

Respond to this message   
Nils o Ulla
(no login)

Trevligt med svar

April 12 2008, 12:47 AM 

Trevligt att några svarat på vårt enkla inlägg. Våra vänner har också kommenterat och de håller med. Inte så konstigt kanske. Vi och våra vänner säger så här. Om vi är överens om att det inte är farligt för någon att se en kuk, varför gäller det bara när den är slak och inte när den är styv? Det borde vara klart att det är bara mysigt med kukar oavsett tillstånd. Sedan skall man naturligtvis inte gå omkring och provocera med ståkuk. Vi spelar ibland vollyboll på stranden. När man rör sig så får en del lätt ståkuk. Ska vi ta dessa ur spelet?

Sedan är det en annan sak att vi önskar att det fanns andra mer fria stränder att vara på. Vi blir kåta när vi känner solen värma och ser andra människor nakna. Då vore det härligt att vara på ett ställe där det är ok att knulla på stranden öppet och se andra knulla. Vi och våra vänner knullar ibland på ensliga stränder och turas om att hålla vakt men det vore härligt om man kunde göra det utan att gömma sig.

Ett exempel på prydhet inom naturiströrelsen är att i vissa föreningar är det påbjudet klädsel vid fest. När vi och våra vänner träffas börjar vi med att klä av oss. Sedan gör vi det folk brukar göra när det är fest. Lagar mat och bjuder på detta med vin och musik och trevlig stämning. Sedan blir det dans. Varför skall man göra det med kläder på. Vi har förstått att en del naturistföreningar i norra Sverige tillämpar nakenhet som en självklarhet även här. När vänner träffas och har trevligt skall man väl inte skapa avstånd från varandra med kläder

Respond to this message   

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till Cirkus Eros Forum  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement