WHIPLASH INTERNETWERKEN alles over whiplash voor whiplash-patienten

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>TERUG NAAR HET OVERZICHT  

"zand in de ogen strooien"

July 11 2004 at 8:28 AM
Marcel 
van IP adres 213.93.13.123

Beschadiging/ontregeling hypofyse/hersenstam oorzaak organische klachten na whiplashtrauma. Gevolgen: o.a. ontregeling (autonoom) zenuwstelsel, chronisch vermoeidheid, hormonale ontregeling, (inter)sensorische conflicten, emotionele (over)belasting, bewuste motorische processen.

NB: Literatuur wijst uit dat psychosociale factoren wel GEVOLGEN heeft maar niet de OORZAAK is van aanhoudende klachten. Deze factoren zijn van weinig voorspellende waarden.

http://www.nvmt.nl/leden.asp

http://www.verkeersslachtoffers.nl/verkeersslachtoffers/nieuwsbrief/nieuwsbrief_jaar6_nr5.htm

oorspronkelijke datum: 30-12-2003

Respond to this message   
AuthorReply
Marcel

213.93.13.123

Re: "zand in de ogen strooien"

July 11 2004, 8:34 AM 

Hallo,

Ik wilde alleen maar aangeven hoe tegenstrijdig men over de gevolgen van een WAD denkt. Vooral 'dr.' Marielle Goosens maakt er een potje van met haar uitlatingen. Daarentegen is de betoog -en met name de laatste 4 zinnen inzake revalidatie- van Michele Sterling zeer herkenbaar!

Aangaande het bericht van Jaap: je ziet maar hoe (oog)artsen zeer terughoudend zijn om (oog)afwijkingen vast te stellen en dito op schrift te zetten. Indien actuele klachten dus niet tijdig en adequaat worden opgespoord wordt het alsnog chronisch met de bekende gevolgen van dien.

Dat men, voordat een revalidatie(dag)behandeling wordt opgestart, verschillende formulieren moet invullen die verwijzen naar jouw pijnbeleving etc. etc. wordt NA de behandeling gebruikt om al je klachten af te schuiven op je 'psyche'. Voordat je op een hometrainer zit om je basisconditie weer op peil te krijgen staat in je ontslagbrief van de revalidatie-arts vewrmeld dat er sprake is van kinesiofobie! Oftewel bewegingsangst! Fobie= psychisch. Later bleek dat er helemaal geen sprake was van een fobie, maar dat er FEITelijk sprake was (en is) van chronisch vermoeidheid, o.a. te lage cortisol en kreatininewaarden. Er is genoeg literatuur te vinden wat dit inhoud!!!!!
Iedere behandelaar die probeert de klachten in een 'psychisch hokje' te plaatsen en de whiplashtrauma uit je hoofd te 'praten' is medisch/psychologisch aan het frauderen! (zie ook IWG !!!).

Op persoonlijke titel/bevindingen/ervaringen

oorspronkelijke datum: 31-12-2003

Respond to this message   
Hans

213.93.13.123

July 11 2004, 8:35 AM 

Hoi Marcel,

Hersenletsel tgv Whiplash? Een niet erkende en derhalve verwaarloosde hersenschudding(MBTI) met blijvende gevolgen?
Bestaat niet.
Symptomatische degeneratie en derhalve instabiliteit van de CWK tgv van niet goed genezen beschadigingen?
Bestaat niet. We zien altijd wel wat, niet gezegd dat u daar last van heeft.

Enz, enz, enz.

Wat uiteindelijk overblijft is de "psychogene" oorzaak.
En die moet je dus niet bij de "patienten" zoeken.
Maar bij de Ferrari's, Vendrig's, Commissie, Verzekeringsmaatschappijen, bij helaas ook de door het Ministerie van VWS ingestelde Pijncentra,UWV, etc.etc.

Hans.

Respond to this message   
Jaap Winters

213.93.13.123

was het maar zand

July 11 2004, 8:36 AM 

Ik werd een half jaar geleden geconfronteerd met allerlei van dit soort, door Marcel, gelegde verbanden.

Ik ben sinds een jaar opzoek naar een oplossing voor de lichtgevoeligheid die ik sinds het ongeval heb. Ik ben bij een oogarts en orthoptist geweest die beide geen afwijking constateerde tijdens onderzoek(ik ben niet bril dragend).

Omdat het dragen van een grijs-glazige (deze filtert alle kleuren) zonnebril geen blijvende oplossing is, ben ik opzoek gegaan naar zonnelenzen. Helaas, deze zijn alleen in het bruin te leveren, wat de boel verergerd in mijn geval.

Vervolgens vond ik zonnebrillen met "Transistion" glazen. Deze verkleuren van bijna helder naar zo'n 90% dicht afhankelijk van licht, temperatuur en uv. Vanwege het practische aspect ben ik met deze informatie opzoek gegaan naar lenzen van deze soort. Via Signapore en Engeland heb ik uiteindelijk een Nederlandse fabrikant (Almere) gevonden. De "Eclipse" lenzen zijn bij een aantal vakmensen te verkrijgen.

De eigenaar (een functioneel optometrist, BOpt = HBO-optometrist) van de winkel waar ik terecht kwam, kon de lenzen leveren, maar deed dit niet voor hij mijn ogen bekeken had. Ik zei hem dat alles al bekeken was en dat er geen afwijkingen waren. Toch is hij alles nagaan kijken.

Een functioneel optometrist kijkt niet alleen of je ogen goed werken, maar ook HOE ze goed werken. Er bleken afwijkingen in het beweging van mijn ogen te zitten, er werden accomodatie problemen geconstateerd, mijn gezichtsveld was veel te klein, mijn periferie klopte niet, etc. Hij vertelde me dat dit naast mijn lichtprobleem, tevens tot onder andere concentratieproblemen kan leiden.

Naar aanleiding van zijn verhaal ben ik verder gaan graven en heb dus dit gevonden:

Het atonoom zenuwstelsel: sympatisch en parasympatisch
http://thalamus.wustl.edu/course/hypoANS.html
http://www.ndrf.org/ans.htm#The%20Parasympathetic%20System

INVLOED VAN HET LICHT VIA ONZE OGEN (Centraal zenuwstelsel):
http://home.tiscali.be/dolessbemore/hypothalamus.html
http://home.tiscali.be/dolessbemore/nietherkendevisueleproblemen.html

Whiplash/hersenbeschadiging(trauma) en zien:
http://www.nora.cc/campus/patient_area.htm

Deze sites leggen het verband tussen hersen-/zenuwletsel als gevolg van bijvoorbeeld een whiplash en de vergaande gevolgen op visueelgebied met alle door Marcel genoemde gevolgen.

Respond to this message   
anneke

213.93.13.123

Re: was het maar zand

July 11 2004, 8:38 AM 

hoihoi

ook ik heb heel erg veel last van lichtgevoeligheid...inderdaad ook een zonnebril helpt niet echt...;én ik heb ook last van geluiden...bewegingen...
Ik ben opgehouden met uitzoeken hoe het komt.....
ik weet dat ik 11 jaar geleden op 17juli 1992 dus, dit allemaal niet had...tot ik smorgens 0900uur...daarna wel...allemaal van die cognitieve stoornissen..die zich uiten als :misselijkheid...vermoeidheid..ontzettend veel pijn, enz.enz.enz.
wie en wat men ook zegt...HET KOMT DAARDOOR...!!!!! En ik had tot op dat moment NOG NOOIT VAN EEN WHIPLASH GEHOORD,dus heb ook niet gezocht en dus 'nagepraat''...
Gelukkig heeft nog nooit een arts of instanties dit tegen me gezegd..maar ik hoor hier wel anders..
Laat je niet in verwarring brengen...Jij voelt het..dus...met een kleine verandering van het citaat van filosoof rené descartes die zei: ik denk, dus ik ben...zeg ik: ik voel het , dus het is er!!!!
Ik zei dat ook een keertje tegen een arts ik heb daar en daar pijn, ja..zei hij..dat klopt...ik zei: natuurlijk klopt het..ik zég het toch!!! Hij grijnsde en zei: ja..natuurlijk..je heb gelijk..!!!

Dus...neem je voor in het nieuwe jaar: laat je niet afbluffen door artsen en dergelijke personen;
het is simpel: je had niks/je krijgt een ongeluk/je hebt pijn/1+1=2 ...toch?!
c'est simple n'est pas???!!!

Respond to this message   
Hans

213.93.13.123

July 11 2004, 8:38 AM 

Ha Marcel,

Leuk die onzinnige info over whiplash van de NVMT/ASP.
Tja, Ferrari, Vendrig.
Prima dus dat de subsidie aan die gasten gestopt wordt.
Die halen ze maar bij het Verbond van Verzekeraars.
Die betalen er grif voor.

Hans

Respond to this message   
Anonymous

213.93.13.123

July 11 2004, 8:39 AM 

Heee, kreg nou wat. Krijgen die gasten subsidies van de oVerheid?
Dus het RAC aka Winnock krijgt belastingcentjes om onzin te verkopen en weerloze verkeersslavhtoffers te mishandelen ten faveure verzekeraars?
Winnock is toch van verzekeraars Centraal Beheer Achmea, zitten ze hun eigen zakken te vullen met onze centjes. Ik word hier zo pisnijdig van.
Wist je dat die psychologen van Winnock niet geregistreerd zijn, pure beunhaasjes dus.

Respond to this message   
Anonymous

213.93.13.123

July 11 2004, 8:40 AM 

Zijn het uberhaupt afgestudeerde psychologen????
Ik was daar voor een "intake", maar ik werd door deze kampbeulen als een crimineel behandeld onderworpen aan een kruisverhoor.
Ze zijn compleet geschift, we zitten hier niet in Zuid Amerika, of in WO-II. Bij winnock lopen meer idioten rond, dan in een gesticht

Respond to this message   

80.57.210.232

July 11 2004, 12:34 PM 

Ja, zo is het, LEKEN zijn het, net als bij het DBC.

Als je al binnenkomt dan ruik je de leugen al!!
Ze kijken je al aan of ze je willen verscheuren, ha daar heb je weer een slachtoffer, die zullen wij wel eens even vermalen.
Hun intake gesprekken raken kant nog wal!!
Gaan over de meest onzinnige dingen, ze proberen je uit je tent te lokken en dan de rapporen vals verdraaien.

Zo strafbaar als wat.

Natuurlijk zijn er ook slachtoffers bij die het niet in de gaten hebben, en dat is dan een makkelijk aas voor ze.

Ze werken daar met belastbaarheidsrapporten, als je één keer goed aan een hendeltje hebt getrokken, dan ben je geslaagd voor het hele programma.

Dan staat er een `fysiotherapeute bij??, die dan aantekeningetjes staat te maken, en allemaal tienen invult!

En dan dat gesprek met zo´n idioot mannetje of vrouwtje die zich psychiater noemt, van gekkigheid weten ze niet wat ze vragen, en zwammen maar wat in het wilde weg, als ze in de gaten hebben dat je ze doorhebt, gaan ze op de tekentoer, met als uitgangspunt je op een dwaalspoor te brengen en het gooien op BEWEGINGSANGST!!!

DBC ja, prima voor mensen met spierklachten hoor!!!

Maar ze moeten met hun poten van WL slachtoffers afblijven, die vaak ernstiger letsel hebben dan je zou denken.

Eigenlijk zouden ze voor de rechter gesleept moeten worden!

Want het is gewoon strafbaar om een letsel alleen maar erger te maken door maar straffeloos met mensen te experimenteren alleen maar omwille het re-integratie proces en dan zo vlug mogelijk te scoren.

Medisch moet er eerst uitgezocht worden wat je mankeert, n.a.v. ernstige klachten of eerdere diagnoses, en dan pas kijken wat het juiste is voor jou; welke therapie, of geen behandeling, of naar een erkend revalidatiecentrum, waar ze van wanten weten, en waar deskundigden op dat gebied jouw eventueel verder kunnen helpen op je pad naar een genezing.

Groetjes

Jane

Respond to this message   
kees

212.204.152.195

welk filiaal

April 8 2005, 10:18 PM 

bij welk filiaal ben je geweest?

Respond to this message   
alex

213.93.13.123

July 11 2004, 8:41 AM 

Hallo Marcel

Verzekeraars en hun medische adviseurs verstaan de kunst om de zaken om te draaien. Ze gooien alles op het psychische vlak omdat je je misschien zo presenteert tijdens een keuring, maar ze "vergeten" in te zien dat je een psychische tik aan over hebt gehouden door het gesodemieter en gesol met patienten. Ze komen daarmee aandraven om het echte letsel te VERTROEBELEN!!!! Die verdwijnt daarmee naar de achtergrondm, wat een schoften zeg.
Naast het letsel krijg je als dank en als cadeutje van verzekeraars psychotrauma erbij.

Als je een goed medisch adviseur hebt moet die daar korte metten mee maken en dient hij dit erbij betrekken, hiermee wordt de omvang van het letsel extra groter..
Psychisch letsel is niet niks!! Lijkt me erger dan lichamelijk letsel.

Alex

Respond to this message   
Anonymous

213.93.13.123

July 11 2004, 8:42 AM 

Ja een goede adv ocaat en medisch adviseur is goud waard.
Letselschade = booming business

Respond to this message   

80.57.210.232

July 11 2004, 1:27 PM 

Hi Alex,

Ja ze proberen het op "tussen de oren te gooien" en nog meer van dat soort termen.

Zodra ze het over de klachten hebben in de trend van:

U zit er wel mee he sinds het ongeluk............
heeft u last van dwangverschijnselen sinds....
heeft u in het verleden iets meegmaakt komt het nu naar boven sinds......
piekert u erover....
u kan niet meer alles doen he hoe gaat u daar mee om.....
loopt u te ijsberen door de kamer................
kan u in de nacht slapen.........
zoniet waar denkt u dan aan............
vergeet u wel eens iet..........

En ga zo maar door de gekste vragen verzinnen ze dat totaal niets met het ongeluk te maken hebben.

Natuurlijk kun je veel dingen niet meer zou je kunnen zeggen, hoe zou u dat vinden?

De vragen terugkaatsen is het beste.

Niet teveel antwoorden, en de nadruk steeds leggen op:

DE PIJN EN DE KLACHTEN ZIJN ONGEVALSGEVOLG!!!!!

EN DAAR MOET IN DE EERSTE INSTANTIE NAAR GEKEKEN WORDEN!!

EN ALLES OP EEN DESKUNDIG GEBIED, MET GEDEGEN MEDICI.

HET GAAT OM HET LETSEL (ernstig, of minder ernstig) DAT MOET IN DE LOOP DER TIJD ONDERZOCHT EN BEKEKEN WORDEN.
(Dus geen achterlijke termijn van 6 mnd, welke onverlaat heeft dit bedacht????)

GELUKKIG IS HET SLACHTOFFER NU MEER OP DE HOOGTE D.M.V.
HET GEWELDIG MEDIUM INTERNET!!

ZO KOMEN DE ONVERKWIKKELIJKE PRAKTIJKEN AAN HET LICHT VAN DE Z.G.N. ANDERE KANT, DE DUISTERE ZIJDE!!!!!!!!

WOLVEN ZIJN EN BLIJVEN ER ALTIJD, VOORAL ALS HET OM GELD DRAAIT, EN HET GROOT KAPITAAL.

EN DAN WILLEN ZE DE ROLLEN OMDRAAIEN, WAT EEN TERREUR!!!!

Zou de WL patienten willen aanraden om als een vraag hen niet bevalt, niet agressief te reageren, want dan maken ze daar weer een notitie van, maar vooral rustig en kalm te blijven, en het steeds over je klachten hebben, ook al willen zij het op iets anders gooien.

Natuurlijk is het wel belangrijk om erbij te vermelden dat je leven 180 graden verdraaid is, (is ook verschillend per geval) en dat je er niets aan kunt veranderen, maar ondanks je pijnen en je beperkingen toch probeert om positief te blijven denken.
Maar vooral nadrukkelijk zeggen dat het natuurlijk erg is, dat is toch logisch nietwaar?????? zeg je dan!
Denk dat iedereen dat wel erg zou vinden, ongeacht wat je hebt, ja toch????
Dus dat is op zich al een logica!!!!!!

Gaan ze er te lang op door, dan stel je gewoon een wedervraag!

Hoezo??

Wat bedoelt u daarmee????

Zit u over de pijn in???

IK VOEL HET, IK BEN ER NIET MEE BEZIG, IK VOEL HET!!!

Wat doet u dan als u het voelt???

Dan zeg je weer; waar wilt u naar toe, en zeg je je mening!

Of: Stel, u heeft vreselijke kiespijn, waar denkt u dan aan???

Nou zo kunt u zich het voorstellen, goeiedag!!!

Jane

Respond to this message   
Melissa

213.73.251.170

WINNOCK slaat plank mis bij mogelijk hersenletsel

April 10 2005, 9:38 PM 

Winnock geeft - al dan niet bewust - verkeerde adviezen als het gaat om aanhoudende klachten die zogenaamd niet te objectiveren zijn. Deze richtlijnen staat haaks op die van bijv. de hersenstichting ! Ook de huisartsenvereniging dient hiervan op de hoogte te zijn! Maar in de praktijk (onze ervaringen!!) blijkt eveneens het tegenovergestelde te zijn!

Ook de de KNGF en de NVMT 'passen hun therapieën aan' en gooien het primair op de 'pschychologische toer'. Simpelweg omdat deze 'para-medici' niet in staat zijn ernstigere whiplashletsel zelfstandig te inventariseren! Tijdige (door)verwijzing neuroloog of een objectief verslag richting huisarts blijft dan ook meestal uit. Met alle gevolgen van dien.

TIP: blijf kritisch als het gaat om therapeutische behandelingen met een 'psychologisch tintje'.

Alleen een neuro-psycholoog is gerechtigd en vooral in staat cognitieve schade te bepalen. Verwijzingen kan het beste via een goede neuroloog en niet via een revalidatiearts of namens een reďntegratiebureau.

Respond to this message   
Anonymous

213.73.251.170

Re: WINNOCK slaat plank mis bij mogelijk hersenletsel

April 10 2005, 9:41 PM 

Respond to this message   
Current Topic - "zand in de ogen strooien"
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>TERUG NAAR HET OVERZICHT  
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

corresponderen over whiplash per e-mail

gratis e-maillijst voor lotgenoten ! info: Whiplash E-maillijsten

t: 036-5386170
e-mail:
©
alle rechten voorbehouden  -  disclaimer
hosting verzorgd door: IOSERVICE
totaal bezoeken: