|
kabinet intactMarch 27 2005 at 8:57 PM | Conny van IP adres 82.197.200.107 |
| Beste mensen,
Ik volg aandachtig de ontwikkelingen op WAO gebied en uiteraard dit achterlijke Kabinet. Voor mij de hoogste tijd om mijn frustraties van me af te schrijven.
Helaas is onze wens niet uitgekomen. Het Kabinet is helaas niet gevallen. D66 vond ondanks kritiek van het hele volk op onze Kabinet dat het toch maar beter is om in het Kabinet te blijven dan dit op te blazen. In de politiek geldt immers de regel dat wie het Kabinet ten val brengt niet meer op toekomstige regeringsdeelname hoeft te rekenen. D66 liet zich door de coalitiepartners paaien en eiste concessies die door CDA en VVD werden ingewilligd. Er werd met geen woord gerept over de WAO. We zijn gewoon het (paas)haasje. De slachting onder WAO-ers gaat ongestoord verder. Volgens mij moet er een enorme beerput opengetrokken worden
om dit alles terug te draaien. Er is geen andere keus. Maar helaas krijgen ex-UWV-ers een bonus van 120.000 euro (!) om eventuele misstanden te verzwijgen. Geld waar wij allen voor betaald hebben. En iedereen zwijgt erover en dat is iets wat ik echt niet wilt snappen.
Zijn we te ver afgegleden?
Conny
|
|
| Author | Reply |
Linda
81.68.32.183 | Re: kabinet intact | March 29 2005, 9:44 AM |
Hallo Conny,
Ik denk dat veel mensen niet eens de puf, de energie, de moed en de hoop niet meer hebben op een goede afloop als je ziet wat er ons nog meer te wachten staat en vooral vanaf volgend jaar.
Zoals je misschien weet gaan vanaf volgend jaar de verzekeraars ook met de WAO bemoeien. De premies gaan omhoog, je moet tegen minstens twee instanties knokken en de kans dat je je letselschadezaak wint wordt alsmaar kleiner en kleiner.Verzekeraars hebben vrij spel en bepalen dan of je recht hebt op een letselschadevergoeding en WAO. Maar de commercie wilt winsten draaien met als gevolg dat op de uitkeringen fors wordt beknibbeld. Geen WAO en geen uitkeringen maar regelrecht de WW of de bijstand in. En als je eigen vermogen hebt heb je zelfs geen recht op bijstand, maar moet je je eerst jouw vermogen of huisje opeten. Dank je wel tegenpartij!
Als je dit jaar je letselschadezaak en WAO niet binnen hebt kun je het eigenlijk wel schudden. In ieder geval ziet het er voor mij net als vele anderen er erg somber uit.
Een goede advocaat die veel tijd moet insteken om het recht te trekken kost ook veel geld en dat heb ik niet. Hier geldt weer het recht van de financieel krachtige.
Gelukkig heb ik een lieve man met een goede baan die mij uit het dal trekt en alles weet te relativieren en ook mijn inkomstenverlies kan opvangen wanneer ik alle twee zaken dreig te verliezen, maar leuk is het voor hem ook niet.
En dat dit Kabinet nog intact is maakt de zaken er niet beter op. Een nieuw Kabinet kan de zaken helaas niet meer terugdraaien, er is al teveel kapot gemaakt.
Linda. |
|
Mike
62.234.60.65 | Re: kabinet intact | April 1 2005, 9:53 AM |
Hoi jullie hebben beiden een beetje gelijk maar het zit echt in onze genen we zijn een land van ouwehoeren grote bek, egoisten en lafaards liever de andere kant opkijken als iemand wat overkomt in plaats van helpen Vijfenzestiug jaar geleden keken we niet alleen de andere kant op toen er mensen werden gedeporteerd maar hielpen we zelfs de nazi’s buren die elkaar verraden nou dan weet je voldoende er rust geen zegen op dit volkje. Zou bijna zeggen dat nu hetzelfde geburt met de WAO-ers wij worden ook met de nek aangekekn en de bijstand of de goot in gedumpt en een grote meerderheid van de gezonde bevolking is blij met de ingrepen in de WAO maar hebben helaas geen flauw benul hoe het er werkelijk aan toe gaat daar zorgt de censuur wel voor Mike.
This message has been edited by spws van IP adres 82.197.194.24 on Apr 19, 2005 10:06 PM
|
|
|
Melissa
213.73.251.170 | Re: kabinet intact | April 1 2005, 10:43 AM |
Mike,
Voor de oorlog was het al hommeles in Holland:
Was het niet juist minister Colijn die zei: "Wees waakzaam" en "wacht u maar rustig af" ??
De slogan toen was dan ook niet uit de lucht gegrepen:
"Colijn, Colijn je bent een zwijn"
(Stukje neder-historie) | |
|
| Current Topic - kabinet intact |
|
|