Ik zit met een aantal vraagjes. Eind april heb ik een auto ongeluk gehad en heb hier whiplash aan over gehouden. Ik heb last van mijn nek, schouders en nog wat van de bijkomende klachten (concentratie, ect)
Alles is goed door de verzekering (tot nu toe) geregeld, tegenpartij heeft schuld bekend, staat ook op papier.
Na een gesprek te hebben gehad met een arbeidsdeskundige kwamen wij er uit dat ik naar Winnock (Amsterdam) zou kunnen gaan. Het leek mij wel wat, dus ik heb daar een intake gesprek gehad. (dit was afgelopen vrijdag 14-11) De persoon die ik daar sprak vertelde mij dat ik pas in het lange traject (3weken)
Ok, dacht ik het zal wel. Maar ik heb wat zitten denken over wat de man en ik besproken hebben, dat er eigenlijk niets is wat mijn 'klacht' zal oplossen. Maar het spiraal doorbreken, dat is belangrijk (aldus man) En je grenzen durven te verleggen. Dit alles doe ik op het moment zelf al. Ik zit niet in de put door mijn 'klachten', ik ben zelf positief ingesteld en denk (weet) ook dat tijd vele 'wonden' zal helen. Op het moment ben ik aan het werk op een therapeutische basis 24 uur in de week.
Dit alles had ik de arbeidsdeskundige verteld en een dag later werd ik gebeld door de man van Winnock met waarom ik sceptisch was. Hem verteld dat ik inderdaad sceptisch ben over hetgeen zij mij kunnen bieden, dit te meer omdat het de klacht niet aanpakt...ect..
Volgende week maandag 22-11 heb ik een afspraak voor een 'baseline' onderzoek, dit zal worden gedaan door een orthopeed, psychiater...
Wie kan mij vertellen of Winnock een goede keus zal zijn mij verder te helpen. Of reacties die mensen hebben meegemaakt met het winnock, slechte maar ook goede ervaringen.
Zodat ik een beetje een idee heb (als ik verder met ze ga)wat me te wachten staat.
Het ongeval was eind april. Dat is meer dan zes maanden geleden. Nog klachten?
Volgens de Richtlijn PWS van de Commissie Forensische Neurologie zijn klachten die langer duren dan zes maanden niet (meer) verklaarbaar vanuit lichamelijk letsel.
De Verzekerigsbranche is daar uitgesproken happy mee. Volgens Winnock ( en vele andere zgn reintegratie bedrijfjes) duiden aanhoudende klachten op "catastroferen en bewegingsangst". DE oorzaak van aanhoudende klachten, klachten die langer duren dan, jawel, 12 weken.
Dat je op die onzin kunt promoveren bewees dhr. Nederhand van het Roessingh. Moet je dus ook niet wezen. Maar dit terzijde.
Tja, en bij Winnock willen ze je graag ,a raison van een fors geldbedrag, helpen om met behulp van die door Winnock zelf verzonnen "spiraal"te doorbreken.
Eerst wordt je dus wijsgemaakt dat er sprake is van een spiraal. Vervolgens moet je die met hun hulp doorbreken. Perfecte verzekeringsblah,blah.
Ontzorgen a la Achmea dus. Die club is eigenaresse van Winnock.
Kijk, lukt het je niet de spiraal te doorbreken, ligt dat vanzelfsprekend aan jou. Dan behoor je tot de "failures" ( uitspraak van psycholoog Vendrig die daar werkt).
Lukt het je wel de zgn. spiraal te doorbreken, wordt dat op die manier verkregen önwetenschappelijke bewijs, vervolgens als wetenschappelijk bewijs voor de stellingen van Winnock en de verzekeringsbranche gebruikt om het eigen gelijk aan te tonen. Slachtoffers als "bewijsvee" zogezegd.
Welnu, het merendeel van de mensen, zo'n 80%, geneest toch wel binnen 1 jaar. Waarschijnlijk zelfs Met of zonder "multidiciplinaire interventie" van Winnock.
Genezen mensen niet, zijn daar enkele oorzaken voor aan te wijzen die medisch zeer goed objectiveerbaar zijn middels neuropsychologisch onderzoek en beeldvormend onderzoek.
Maar daar zou ik ,me voorlopig geen zorgen over maken. Ga er van uit dat je geneest en laat je geen onzin verhalen aanpraten.
Moet je toch naar een reintgratiebureau, neem dan contact op met de Whiplashstichting. Ook die doen aan reintegratie. En we leven in 2004. Jij maakt zelf uit bij wie je gaat reintegreren.
Ray
Het Winnock moet je zover mogelijk vandaan blijven.de dames en heren daar zijn van het louche type; zien er netjes uit maar hebben een steekje los.Fatsoenlijk met mensen omgaan kunnen ze ook niet.Het is een bedrijf van verzekeraar achmea .verzkeraars en winnock zijn van mening dat al jouw nekklachten geheugenstoornissen en noem maar op, tussen jouw oren zit.Psychisch dus!Vervolgens word je 3 weken gehersenspoelt.Gaan je klachten niet weg dan ben je in hun ogen een loser.Niemand mag je dwingen op naar winnock te gaan.MIke
Ik begrijp even niet hoe Winnock erbij komt dat je met drie weken training van je whiplash af bent en als je er daarna nog steeds de gevolgen van je ongeluk ondervindt zou dat een ingebeelde factor zijn. Nu, ik heb reeds 9 jaren het post Whiplash syndroom en zal er ook voorlopig niet meer van afkomen. Zelf niet na diverse trainingen waarbij er zelfs een van een half jaar in dagbehandeling. Er zijn tegenwoordig richtlijnen voor behandeling bij de fisiotherapie die als uit gaan van eerste 6 weken rust en daarna rustig opbouwen van de behandeling. Cognitieve problemen even buiten beschouwing gelaten. Dus als Winnock iemand in drie weken klaar stoomt om klachtvrij te zijn denk ik dat het gewoon de praktijk van ex Centraal Beheer is die er achter zit. meeleven en dan hard laten stuiteren
Sterker nog: de gezamenlijke fysiotherapeuten beweren, namens de KNGF, dat whiplashpatienten het beste naar hun eigen huisarts kunnen gaan en dat na 4 consulten a 10 minuten diezelfde huisarts in staat moet worden geacht ALLE klachten te verhelpen midels een paar goede gesprekken.
"De KNGF kan zich vinden in deze handelswijze".
M.a.w.: geen foto's, geen beeldvormend (vervolg)onderzoeken, geen neuro-psychologisch onderzoek (mogelijk MTBI) etc. etc..
Als je bij Winnock binnen 3 weken niet geneest dan is het niet pluis tussen je horen."" Je bent gek" krijg je dan te horen van de nogal onbeschofte medewerkers terwijl hun eigen baas chirurg Pieter van Akkerveeken een boekie heeft geschreven "De Rugdokter" die aangeeft dat als de klachten niet snel voorbij zijn dat er meer aan de hand moet zijn.Dan heb je toch met zwaar gestoorde mensen te maken? waar achmea achterzit? Mike
Hallo
Ik vind ook altijd dat bijna iedereen op deze site zich erg negatief uitlaat over het winnock gebeuren.
Het is ook maar net hoe je er zelf denk ik mee omgaat, tuurlijk zijn er ook dingen die minder zijn. Maar die laat je dan gewoon links liggen.
Toen ik aan het winnock gebeuren begon had ik eindelijk het gevoel dat er iets ging gebeuren. Revalidatiecentrum en huisarts hadden allemaal zoiets van je moet meer tijd nemen.
Na 3/4 jaar vond ik dat ik wel genoeg tijd genomen had en er kwam nog geen verbetering. Nu ben ik nog lang niet van mijn klachten af maar weet nu dat als ik geen verandering in mijn levenswijze toe pas de klachten zeker niet minder worden.
Ik denk dat bepaalde klachten ook nog wel een hele tijd zullen blijven en misschien wel nooit meer zullen verdwijnen.
De vraag of je beter niet kunt gaan kun je alleen zelf beantwoorden, ik heb er geen spijt van gehad.
De vraag is niet of jij, of wie dan ook, er spijt van heeft gehad. Was dat maar zo.
De vraag is of Winnock van een correct medisch standpunt uitgaat indien zij stellen dan klachten die langer duren dan 12 weken het gevolg zijn van catastroferen en bewegingsangst. Zeg het maar.
Was of is dat bij jou zo?
Ongetwijfeld zullen er mensen rondlopen die in die spiraal terecht komen en onnodog langer lijden dan noodzakelijk is.
Maar de "winnocktruc" bestaat eruit dat met dat uitgangspunt een subgroep van "slachtoffers" in de psychogene hoek wordt geduwd die daar niet thuishoren.
En daar heb je dus, of je dat nu leuk vindt of niet, wel aan meegewerkt. En al helemaal als je nog klachten hebt/ je niet van je klachten verlost bent.
Dan behoor je volgens Winnock dus tot diegenen waarbij Winnock er helaas niet in slaagde ze van het waanidee af te helpen dat ze toch wat mankeren.
Ik heb zelf het lange traject van winnock doorlopen. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je van jezelf heel goed weet waar je naar op zoek bent. Ik was namelijk op zoek naar iemand die me van mijn pijn afhielp, nou dat kun je daar dus wel vergeten.
Als ik van tevoren had geweten dat mijn baas achtduizend euro moest betalen voor een paar gesprekjes en het optillen van zware gewichten (zie je nou wel dat er niets gebeurd??!!), dan was ik er nooit aan begonnen. Het meest bizarre vond ik nog wel dat de arts die me in het ziekenhuis heeft behandeld verteld heeft dat ik mijn leven aan moest passen.. Even later toen hij dus kennelijk ook in dienst was van winnock was er ineens niets meer aan de hand en lag het allemaal aan mezelf.. bedankt dokter van Beurden!
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je voor de rest je leven redelijk op de rit hebt behalve dan het lichamelijke gedeelte. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou dan ook niet echt van toepassing is.
Ik wens je veel succes met je beslissing!
Als ik dit allemaal zo lees, heb ik dus terecht twijfels over het hele Winnock-traject.
Ben een aantal weken geleden door Achmea Arbo aangemeld voor een intake. Het hele gesprek kwam op mij behoorlijk negatief over, vol met psychische trucjes en met natuurlijk maar 1 doel: mij zo gek krijgen dat ik instem met hun therapie zodat ze weer een rekening konden sturen. En dat alles natuurlijk zonder te vertellen wat ze precies doen. En als ik erop aandring dat ze vertellen wat hun behandeling inhoudt, dan ben ik negatief en niet gemotiveerd.
Overigens heb ik geen whiplash maar een langdurige nasleep na de ziekte van Pfeiffer. Prima uitgangspunt om aan een langdurige full-time therapie te beginnen, toch?
Helaas moet ik wel toestemmen, anders houdt m'n werk m'n salaris in. Op naar het stempeltje loser dus, aangezien ik niet van plan was om me te laten hersenspoelen.
U zou eens op de site van www.bodystressrelease.nl moeten kijken.
Deze vorm van behandelen heeft veel mensen van hun klachten kunnen helpen of in ieder
geval veel beter voelen. Ook hebben zij resultaten bij klanten met klachten die u heeft.
Veel succes.
Ja, ik ben ook na 6 maanden whiplash-klachten
naar Body Stress Reliese in Arnhem gegaan, Mariette Frits, en dit helpt heel goed.
Echt voor iedereen een aanrader!