Volgens de informatie tijdens de verkoopbijeenkomsten en op basis van de plattegrond die toen is verstrekt zou de parkeerplaatsen voorzien worden met huisnummers. met andere woorden een ieder zou zijn eigen parkeerplaats hebben (werd gezegd door de verkoper). Tot mijn verbazing zie ik nog geen enkele parkeerplaatsen toegewzen aan een huis/bewoner. Wat betekent dit. Krijgen wij straks ook parkeermeters? Weet iemand meer hierover?
Dit lijkt me niet hoor. Ik heb er in ieder geval niets over gehoord. Ik neem aan dat de bordjes met huisnummers nog bij de parkeerplaatsen worden gezet...
In het geval van type E zit de schuur in de voortuin. Achter die schuur kan de auto van de betreffende bewoner worden geparkeerd. Dit is eigen terrein van de bewoner. De gemeente zal hier nooit parkeergeld kunnen gaan vragen.
Misschien is dat wat de verkoper bedoelde? Anders even aan Bouwfonds vragen.
Ik begreep dat het parkeernummer in de stenen zou worden opgenomen? Bij de opgeleverde huizen zie ik dat niet terug. Een bordje is overigens in mijn ogen duidelijker voor niet-bewoners dan een steen (bv met sneeuw, over een tijdje!) dus misschien is het nog even afwachten op plaatsing daarvan? Hoe gaat het eigenlijk met de huidige bewoners? Heb nog weinig reacties gezien, dus die zijn nog druk aan het klussen (?)
ik ben ook wel benieuwd naar hoe het met de eerste bewoners gaat
al is het maar waar wij straks op moeten letten als onze huizen worden opgeleverd
maar ze zullen druk zijn
zou ik in ieder geval wel zijn
groetjes willem
Aangezien ik het verzoek meerdere malen op het forum ben tegegekomen, hier bericht van een bewoner wiens huis reeds is opgeleverd.
We hebben 10 juli de sleutel gekregen. Een week eerder hadden we reeds een vooroplevering gehad, waar je samen met de opzichter van Bouwfonds Fortis de woning gaat bezichtigen aan de hand van een lijst. Op deze lijst kan je per vertrek eventuele gebreken aangeven. Aan het eind van de bezichtiging lever je de lijst in bij de opzichter van Bontebal (je krijgt zelf een kopie).
Op de dag van oplevering bleek dat ze bijna alle genoteerde gebreken hersteld hadden. Op de dag van oplevering zelf hebben wij samen met iemand van Vereniging Eigen Huis de woning geinspecteerd. Uiteindelijk bleven er slechts drie punten over die hersteld moeten worden (valt dus erg mee). Deze worden binnen 15 werkbare dagen verholpen.
De man van Vereniging Eigen Huis gaf aan dat het huis kwalitatief zeer goed gebouwd en afgewerkt was.
Op dit moment is de stucadoor bezig de muren te spachtelen. We hopen begin augustus te gaan verhuizen.
Bedankt en succes in jullie nieuwe huis!
Dat is goed nieuws.
Als het maar 3 punten zijn kan je ze wel noemen, kunnen we de aard inschatten en weten we waar we op moeten letten.
Ik hoop dat er nu meer mensen zijn, waarvan het huis is opgeleverd, die in dit forum reageren, zodat er een trend kan worden bepaald (misschien was dit een toevalstreffer).
Gisteren 14 juli zijn wij in ons huis gaan kijken en daar zagen we dat ze op de wanden hebben aangegeven waar de wandcontactdozen en de keuken e.d. komen. Wij hebben opgemerkt dat ze een behoorlijk aantal wijzigen en aanvullingen NIET correct hebben aangegeven of zelfs helemaal NIET hebben getekend.
Ik heb onze aannemer bij Bontebal een mailtje gestuurd (op zijn verzoek) met daarin de foute of "vergeten" electriciteitspunten.
Wellicht een idee om nu ook te controleren aangezien het erop lijkt dat de electricien gewoon doorwerkt in de bouwvak. Scheelt later weer in de stress
Ze zijn nu bezig in onze straat Sidney Joneshof nummer 346 type E op eiland 3 bovenaan.
Zat eventjes de gestelde vragen op het forum te bekijken en kwam deze oude tegen. Op geen van de tot nu toe opgeleverde parkeerplaatsen heb ik nummers vermeld zien staan. Is m.i. echter ook niet zo'n ramp. Wellicht zou je mèt weer gezeur krijgen als iemand anders op "jouw plekje" zou staan.
Wat m.i. wel handig zou zijn geweest is als ze op de parkeerplaatsen te eiland 3 òòk (op eiland 11 heeft men dat wel gedaan?) van die witte markeerstenen hadden gebruikt. In de praktijk staan de auto's nu door het ontbreken daarvan nogal eens ver of te dicht van elkaar verwijderd. Maar goed, wellicht bekijkt de gemeente dat tegelijkertijd met de "voor-gemeente-tuintjes". Heeft iemand daar overigens al wat van gehoord? Die kleioverstromingen bij regenval is ook niet je-van-het (in de praktijk loost de regengeul gewoon op je voortuintje net zolang tot deze overstroomt richting put....)
Via ons hoofdkantoor in Hoevelaken ontvingen wij uw vraag over de nummering van de parkeerplaatsen. Deze komt er. Wij hebben de firma Van Wijk circa twee weken geleden de opdracht gegeven een nummering aan te brengen. Deze firma heeft echter een achterstand opgelopen bij de uitvoering van het straatwerk in zijn algemeen, waardoor niet exact is aan te geven wanneer de nummering zal worden aangebracht.
Wij vertrouwen erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bouwfonds Fortis Vastgoedontwikkeling Leidsche Rijn
mw. M. van der Lugt
klantenservice
telefoonnummer: 030 - 6697236/7
faxnummer: 030 - 6697271