<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Splitlevelwoningen Eiland 4

December 1 2003 at 3:31 PM
Rogier  (Inloggen rogier_eiland4)
Terwijde

-
Hallo allemaal,

Ik en m'n vriendin hebben afgelopen weekend vernomen dat we bouwnummer 702 toegewezen hebben gekregen, een splitlevelwoning.

Zijn er al meer toekomstige splitlevel-buren op het forum?

Groeten,

Rogier

Respond to this message   
AuthorReply
Rob
(Inloggen RobPepe)
Terwijde

Splitlevelwoning bouwnummer 709

December 10 2003, 11:30 AM 

Ik heb afgelopen vrijdag mijn handtekening gezet onder het koopcontract van één van de splitlevelwoningen (bouwnr 709). Toen was al 60% van de splitlevel- woningen verkocht. Het gaat dus voorspoedig met de verkoop. Dit is alleen maar gunstig voor de voortgang van de bouw.

Lets keep in contact.....

Groet,

Rob

Respond to this message   

(Inloggen rogierdemoel)
Terwijde

Re: Splitlevelwoning bouwnummer 709

December 12 2003, 5:12 PM 

Ha een buurman, da's leuk...

Rob, ik ben benieuwd, ben jij van plan om de dakopbouw met slaapkamer als meerwerk te nemen?

Wij waren namelijk zeer onaangenaam verrast dat bovenop de toch al hoge meerwerkprijs nog eens een 'grondquote' toeslag komt van de gemeente Utrecht van ca. 5500 euro. Wist jij dat?

Rogier

Respond to this message   
Rob
(Inloggen RobPepe)
Terwijde

Splitlevelwoning

December 16 2003, 12:28 PM 

Ik heb besloten om niet de dakopbouw te nemen. Ik had deze wel genomen als die goedkoper was geweest, maar aangezien ik die ruimte nog niet nodig heb, laat ik alléén de optie voor de voorbereiding uitvoeren. Dan kan ik later nog wel een keer een dakopbouw erop zetten op het moment dat ik die ruimte echt nodig heb.

Ik had wel iets gelezen over een m2 prijs, die je aan de gemeente moet betalen, indien een aanbouw of opbouw groter is dan 50 m3. Het valt me wel tegen dat dit nog niet in de prijs van het extra werk inbegrepen is. Misschien wel een idee om andere bedrijven een offerte te laten maken voor een opbouw? Volgens mij moet het goedkoper kunnen.

Veel succes ermee.

Respond to this message   

(Inloggen rogierdemoel)
Terwijde

Re: Splitlevelwoning

December 21 2003, 11:35 AM 

Wij zitten ook te twijfelen. Het is echt heel veel geld. Ik denk dat wij hetzelfde doen: wel de uitsparing in het dak, de opbouw later laten doen door een aannemer. Ik wil die dakopbouw namelijk eigenlijk wel vanaf het begin hebben. Later zie ik niet zitten. Weer in de troep, etc.

Ik ga binnenkort wat rondbellen om te kijken wat de 'echte' prijs van zo'n dakopbouw is. Van een aantal (bouw) mensen heb ik al gehoord dat zo'n dakopbouw zo'n 20-25 duizend zou moeten kosten. Dat vind ik het verschil wel waard uiteraard. En voor een aannemer is het natuurlijk altijd interessant als meerdere splitlevel-bewoners dit willen...

Respond to this message   

(Inloggen Robhoek)
Terwijde

dakopbouw

December 28 2003, 12:27 AM 

Hallo Rogier,

Wij zullen zeer waarschijnlijk op 8 januari onze handtekening gaan zetten voor splitlevelwoning 729.
Nu wil ik er per direkt een dakopbouw (groot) op hebben en vroeg me dus net als jou af of dit niet "iets" goedkoper kon. Overigens heb ik begrepen dat de prijs van het bouwfonds wel "all-in" is dus inclusief de leges voor de gemeente utrecht. (kosten zijn voor de erfpachter en volgens mij is dat het bouwfonds....) Maar goed, indien er meerdere gegadigden zijn voor een dakopbouw kan dat uiteraard aardig kostenreducerend gaan werken. Als jij wat verder bent dan hoor ik dat graag van je. Mocht ik wat tegenkomen zal ik dat ook laten weten

Respond to this message   
Anonymous
(Inloggen rogierdemoel)
Terwijde

Re: dakopbouw

December 28 2003, 7:55 PM 

Hallo Robbert,

Ah, jullie gaan ook binnenkort tekenen. Spannend! Wij hebben vorige week getekend (bouwnummer 702). Ik moet je helaas teleurstellen wat betreft die extra kosten voor de dakopbouw (de grote inclusief slaapkamer). Die extra kosten komen er zeker wel bij. Staat overigens ook vermeld in de documentatie. Op de bladzijde VOOR de "gele pagina's" van het meerwerk, onder "economische meerwaarde erfpachtsrecht". Ook Bouwfonds heeft dit bevestigd en bij benadering uitgerekend op zo'n 5500 euro.

Jammer maar helaas. Ik ga i.i.g. proberen om bij een aannemer een kostenraming/offerte op te vragen...

Groeten, Rogier

Respond to this message   
Robbert
(Inloggen Robhoek)
Terwijde

Re: Re: dakopbouw

December 29 2003, 12:21 PM 

Rogier,

Je hebt inderdaad gelijk. Ondanks dat bij ons gesprek deze kosten inclusief zouden zijn heeft het Bouwfonds mij vanochtend bevestigd dat er nog minimaal 5000 euro bijkomt voor de gemeente. Dat betekent dat je meer dan 40.000 euro kwijt bent voor een kamer van ong. 5 bij 5 m2. Volkomen waanzin als je het mij vraagt....Wij hebben nog niet getekend, en ik ga er nu nog maar 's heel hard over nadenken. Mocht jij op korte termijn een interessante offerte van een externe aannemer binnenkrijgen dan hou ik me aanbevolen.

Respond to this message   
Rob
(Inloggen RobPepe)
Terwijde

Hallo Buurtjes

January 7 2004, 10:04 AM 

Ten eerste wil ik iedereen de beste wensen doen toekomen voor 2004.

Mochten jullie een interessante offerte hebben voor de dakopbouw, dan ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd. De prijs van de dakopbouw van Fortis Bouwfond vind ik veel te hoog. Jammer dat de gemeente ook nog eens wil profiteren, maar het stond wel in de contractstukken. Misschien is het een idee om een offerte te vragen voor een dakopbouw <= 50 m3 (lxbxh 4x5x2.5). Volgens mij hoef je dan niets extra's te betalen aan de gemeente. Hou me op de hoogte.

Respond to this message   

(Inloggen rogierdemoel)
Terwijde

Re: Hallo Buurtjes

January 7 2004, 4:06 PM 

Rob,

Een dakopbouw < 50 m3 lijkt mij inderdaad de ideale oplossing. Geen idee alleen hoe het zit met de architect/welstand/etc. Dus in hoeverre je mag afwijken. Krijg je dan weer geen problemen met de vergunning bijvoorbeeld... Maar dat wil ik zeker gaan onderzoeken. Ik ben niet echt thuis in aannemer-land maar ik ben wel van plan op korte termijn (januari/februari) hier achteraan gaan.

Zodra ik meer weet laat ik dat uiteraard even weten.

Enne, ik las in een andere threat op het forum dat de straat en percelen al uitgezet zijn op de bouwplaats. Aankomend weekend dus maar weer even kijken!

Gegroet beste buren!

Rogier

Respond to this message   

(Inloggen RobPepe)
Terwijde

Re: Re: Hallo Buurtjes

January 7 2004, 5:26 PM 

Collega van mij is al gaan kijken (hij heeft een havenwoning gekocht). Er zijn inderdaad paaltjes uitgezet en waar straten komen hebben ze zand gestrooid. Ik ga weer eens kijken als het beter weer is. Hebben jullie ook al een uitnodiging gehad voor 2 februari bij Imabo (info over keukens)? Ik ga wel even kijken.

Respond to this message   

(Inloggen AicoHoekman)
Terwijde

Bouwnummer 734

January 7 2004, 12:27 PM 

Mijn vriendin en ik hebben onlangs het koopcontract voor nummertje 734 getekend. Net naast een hoekwoning. Wij laten de dakuitsparing er waarschijnlijk wel inzetten, maar nemen niet de dakopbouw. Misschien op een later tijdstip. Wij nemen echter wel de afwerkvloer in de kruipruimte. Weet echter nog niet veel hiervan af. Zijn er mensen die dit ook nemen en die misschien wat meer info hierover hebben?

Respond to this message   
Current Topic - Splitlevelwoningen Eiland 4
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement