inmiddels zijn, en niet voor de eerste keer, de plannen voor het Leidsche Rijn Park (LRP) aangepast. En verandering is niet altijd verbetering en zeker in dit geval niet. Zoals de plannen er nu voor liggen gaat het noordelijke deel van het park (tussen het spoor en de A2, dus aan ' onze' zijde) nagenoeg geheel worden volgebouwd. Zeer zuur als je dus een huis hebt gekocht aan wat is voorgeschoteld als de rand van het park want ipv tegen bomen of gras aan te kijken krijg je zicht op de overburen.
De plannen zijn nog niet goedgekeurd, maar als het op deze manier door gaat blijft er van het park steeds minder over terwijl je daar indirect natuurlijk wel aan meebetaalt. Liever zien we de pijn verdeeld over alle wijken.
Het schijnt dat er woensdag 17 december een info bijeenkomst is over de nieuwe plannen in het infocentrum maar dat zijn we nu nog even aan het uitzoeken. Zodra we die info hebben zullen we dat zowel hier als op terwijdeweb.nl publiceren.
Leden ven de bewonersvereniging zullen we zowiezo nog per email trachten te bereiken.
Wanneer jehet met deze plannen niet eens bent, laat dan van je horen en kom naar de informatieavond als je maar enigzins in de gelegenheid bent.
Ik kan niet aanwezig zijn op de informatie-avond, maar Piet gaat er zeker heen.
Wij vinden het nl. erg belangrijk dat het park (noorden van spoorlijn) er wel komt.
In principe wilden wij niet terug naar de stad, maar mede omdat ons nieuwe huis aan het park grenst, hebben wij het huis gekocht.
De nieuwe bewoners van de wijk zou ik willen aanraden lid te worden van de bewonersvereniging. Samen sta je t.o.v de gemeente sterker. Evt. ook financieel.
Bovendien, als je de kortingsbonnen van de gamma gebruikt, heb je de contributie er al uit.
groetjes Ronny
p.s. ik heb geen aandelen bewonersvereniging en ben ook geen bestuurslid.
Wij konden er op 17 december helaas niet bij zijn, maar vroegen ons wel af of er al meer bekend is. Heeft iemand de bijeenkomst op de 17e wel bijgewoond en kan hij of zij in het kort vertellen wat de uitkomsten zijn? We zijn namelijk erg benieuwd naar de plannen met het Leidsche Rijn Park.
Re: Is er al nieuws n.a.v. bijeenkomst 17 december?
December 18 2003, 9:34 PM
Ik ben er zelf niet geweest, maar mijn echtgenoot wel. Het was een druk bezochte avond, zo druk, dat het stellen van vragen maar werd afgelast. Kwam ze denk ik wel goed uit, want anders was het vuur ze aan de schenen gelegd. Het is te ingewikkeld om hier zo maar even neer te zetten, wat de plannen zijn. Maar het komt er in het kort op neer, dat het park ten noorden van de spoorlijn ( ons gedeelte dus) bestaat uit sportvelden, manage, scouting , veel huizen, en een veel smaller Jac. P. Thijsselint dan gepland was. Dus met andere woorden, er komt geen echt park. Dat vind ik echt balen. We hebben het huis o.a. vanwege het park naast de deur gekocht. Ik denk dat we ( en met ons meerdere, evt. hopelijk via de bewonersvereniging) een planschade gaan indienen. Maar dat kan pas in 2004 als het bestemmingsplan voor het Leidsche Rijn Park is opgesteld. Wie een plattegrond van het park wil hebben, moet me even mailen, dan stuur ik hem wel per email. ( moet je wel adsl hebben, anders duurt het te lang) groetjes Ronny