<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Vlinderwoningen B Badkamer en toilet

January 6 2004 at 7:04 PM
  (Inloggen BiancaZ)
Terwijde

Hoi Allemaal,

Nou wij hebben nav bezoek aan Imabo besloten de badkamer en toilet casco op te laten leveren. We zijn ons doodgeschrokken van de belachelijke prijzen. We hebben mooie tegel uitgezocht (35 euro m2) is de meerprijs voor het tegelen via de aannemer 55 euro m2. Dus dan komen de tegels op 90 euro m2. Gelukkig hebben we iemand gevonden die voor ons de badkamer, toilet en vloerverwarming door het hele huis gaat leggen. Dus op naar het volgende punt: de keuken.
Wie heeft er een goede tip qua keukenzaak?

Graag zou ik ook jullie ervaringen met Imabo horen?

Groetjes

Bianca

Respond to this message   
AuthorReply
Judith en Stefan
(Inloggen StefanJudith)
Terwijde

badkamer en toilet

January 6 2004, 10:17 PM 

He Bianca en andere vlinderbewoners,

Wij zijn afgelopen vrijdag ook bij Imabo geweest en van de informatie over prijzen voor badkamer en toilet werden wij echt niet vrolijk! Wij hebben nu dus ook maar besloten om de badkamer en toilet casco op te laten leveren en alles zelf te (laten) doen. Het meeste zullen we zelf wel kunnen, maar we moeten wel iemand vinden die voor ons het leidingwerk kan doen. Dus als iemand nog tips heeft...
Verder willen wij ook graag vloerverwarming, maar we hebben daar weinig verstand van, weet iemand hier meer over?

Wat betreft onze verdere ervaringen met Imabo...we wachten nu nog op de offerte voor de keuken. Ik moet zeggen dat we wel een erg leuk gesprek hebben gehad met de keukenmensen van Imabo en ik ben erg benieuwd naar de offerte. Over de badkamer waren we minder te spreken, maar dat lag denk ik meer aan de prijzen dan aan de Imabo en ik weet niet in hoeverre die door Imabo bepaald zijn!

Andere tips voor keukenzaken...wij zijn bij KeukenExpo in Nieuwegein geweest en dat lijkt ons ook een prima keukenzaak.

Succes met alles en we zijn erg benieuwd naar al jullie ervaringen!

Groetjes Judith & Stefan

Respond to this message   
Falco
(Inloggen Falco-Ester-411-F-3)
Terwijde

Re: badkamer en toilet

January 7 2004, 4:52 PM 

Zie eerder berichtje "Loodgieter voor badkamer/wc" voor gegevens (14-10-2003)

Respond to this message   

(Inloggen Herman_Natalia)
Terwijde

Imabo = Waardeloos!

January 8 2004, 7:59 PM 

Wij zijn gisteren bij Imabo geweest (voor de tweede keer). Wij hebben een Vlinder B. Imabo had een fout gemaakt bij de tekening van de keuken, zodat deze weer van Bouwfonds terug moest komen. De aanpassing kost 2000 euro, en die moet de koper betalen! Okee, geen keuken bij Imabo. Het is niet onze smaak en sowieso veel te duur.
Dan het sanitair. Er is ontzettend weinig keus bij Imabo en het is wederom peperduur. Helaas zit je voor het sanitair een beetje aan hun vast omdat de montagekosten in de koopsom zitten en bij casco krijg je alleen de materiaalkosten terug.

Het gaat er dus op lijken dat ons allemaal een extra poot uitgedraaid gaat worden door het mafia akkoord tussen Bouwfonds en Imabo. Ik vind dat we met zijn allen Imabo moeten boycotten !!!

Respond to this message   

Terwijde

Imabo, een schimmig zaakje

January 8 2004, 8:04 PM 

Wij moeten nog naar de kopersavond (20 jan) en het verkoopgesprek aangaan, maar we weten nu al dat we hiet met een ontzettend stijve poot in gaan. Als ze niet voor een fatsoenlijke prijs willen leveren dan gaan we ergens anders heen. Desnoods betalen we dan nog meer, maar dit soort mafiapraktijken moet worden afgestraft vind ik.
Dit geldt overigens alleen voor het sanitair, de keukens van Imabo zijn sowieso niks. Trouwens, we hebben nu 2 x Imabo bezocht en een aantal keer gebeld, maar iedere keer was de zogeheten 'projectcoordinator' niet aanwezig.

Respond to this message   

(Inloggen StefanJudith)
Terwijde

Imabo

January 11 2004, 4:35 PM 

Hoi,
Ondanks dat wij tijdens ons gesprek bij Imabo toch wel regelmatig van onze stoel zijn gevallen bij het horen van de prijzen, ben ik het met bovenstaand commentaar op de Imabo niet helemaal eens. Ten eerste zijn de materiaal-prijzen bij Imabo niet veel anders dan bij andere zaken met vergelijkbare merken. De prijzen die staan voor de aanpassing van het sanitair ten opzichte van de staandaard zijn inderdaad ongelofelijk hoog, maar ze zijn vastgesteld door de bouwer/Bouwfonds, dus daarmee heeft Imabo niets te maken. Daarnaast zijn de keukens daar inderdaad niet goedkoop; dit zal uiteraard te maken hebben met hun merkvoering (Siematic keukens zijn gewoon erg duur). Maar gelukkig zitten we voor de keuken niet aan de Imabo vast...

Overigens zullen wij waarschijnlijk al het sanitair in onze type B woning casco laten opleveren, en dit achteraf zelf doen (na wat gereken scheelt dat minimaal de helft met Imabo). Dus wanneer er tzt meer mensen zijn die dit ook doen, denk ik dat het goed is hierover toch wat informatie/tips uit te wisselen.

Groeten, Stefan & Judith

Respond to this message   

Terwijde

Dan zijn dit dus prijsafspraken ?

January 14 2004, 10:03 AM 

Als er sprake is van prijsafspraken tussen Bouwfonds en Imabo dan vraag ik me af of dat legaal is. Verder lijkt dit me zeer nadelig voor Imabo. Zij krijgen een slecht imago en mensen zullen alternatieven zoeken.

Ik vraag me af.... als we maar met genoeg mensen weglopen van Imabo dan valt er voor hun ook geen droog brood te verdienen en moeten ze de prijzen wel omlaag doen. We moeten onze krachten bundelen maar hoe?

Ik blijf dus bij mijn uitspraken mbt maffiapraktijken. Ik betaal liever elders meer dan aan een dergelijk kartel. Casco dus, indien Imabo niet inbindt.

Respond to this message   
Current Topic - Vlinderwoningen B Badkamer en toilet
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement