<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Ervaringen met Imabo-badkamergesprek?

January 28 2004 at 8:51 PM
  (Inloggen Herman_Natalia)
Terwijde

Wij zijn vandaag bij Imabo geweest. Het viel ons mee, ook omdat we inmiddels weten dat het elders niet goedkoper kan. We werden redelijk professioneel geholpen.

In totaal gaat de badkamer nu 6 a 7000 euro kosten, maar dan hebben we ook wat we willen, inclusief bad, douchecabine, wc en leuke tegels. Alleen zelf doen (of het welbekende 'mannetje') is goedkoper.

Wat zijn jullie ervaringen met Imabo? Is de offerte prijs nog onderhandelbaar?

Respond to this message   
AuthorReply

(Inloggen BiancaZ)
Terwijde

Imabo

January 30 2004, 8:41 AM 

Hoi,

Het gesprek bij Imabo was prima, ik vind ze alleen ontzettend duur.

Wij hebben een vriend die een installatiebedrijf heeft en via het werk van mijn partner zoeken we een badkamer uit.
Nu zijn we voor 3000 euro helemaal klaar.

Bianca

Respond to this message   
Herman
Terwijde

Re: Imabo

January 31 2004, 1:24 PM 

Klinkt goed, helaas hebben wij dat soort connecties niet ....

Respond to this message   

(Inloggen arnoldlinda)
Terwijde

afwachten

February 2 2004, 3:43 PM 

hoi,

Wij zijn zaterdag bij Imabo geweest om te kijken en krijgen donderdag een offerte-gesprek. Het is inderdaad erg prijzig bij imabo. Wij zijn gelijk doorgereden naar Hornbach, en de kans is groot dat we de badkamer casco op laten leveren. Het is waarschijnlijk veel goedkoper als we het zelf doen. Even offerte afwachten donderdag, maar ik kan me niet voorstellen dat het mee zal vallen.

Respond to this message   

Terwijde

Offerte

February 14 2004, 3:58 PM 

Wij hebben inmiddels de Imabo offerte binnen: 6000 euro exclusief tegelwerk (andere tegels, tot 2m10 tegelen en stroeve vloertegels).

Voor deze 6000 euro krijgen we een bad, douchehoek, WC, design radiator en andere kranen (waaronder 1 thermostaat douchekraan). Niet goedkoop, maar elders laten doen wordt nog duurder. En aangezien we geen handige mannetjes in de familie hebben ...

Wel laten we denk ik de douchehoek vervallen (scheelt 2200 euro). Dat doen we zelf wel. Ook nemen we een ander (goedkoper) bad. Hiervoor geldt dat alleen het leiding/montagewerk al 1000 euro is. Anderzijds is dit wel iets waarmee we liever geen risico nemen.

Uiteindelijk denk ik dat de Imabo-order op E 3000 excl tegelwerk uitkomt.

Respond to this message   
Kirsten en Dyon
(Inloggen KirstenDyon)
Terwijde

Imabo

February 18 2004, 7:02 PM 

Hallo!
Wij zijn vandaag bij Imabo geweest. Na alle slechte verhalen oa op dit forum, ging ik er met tegenzin naartoe, maar het is ons alleszins meegevallen.

We hebben een ander bad (6 hoekig), andere kranen, andere wastafel uitgekozen, dit kwam op ongeveer 1000 euro.
Verder hebben we wel de hele indeling van de badkamer op zijn kop gezet, waardoor er in totaal 2000 euro installatiekosten bijkomen.
Maar in totaal valt het ons nog mee, want het is nu wel helemaal naar de zin!

Voor het tegelwerk, krijgen we een aparte prijs, maar dit zal ook wel loslopen.

Al met al, zijn wij zeer vriendelijk geholpen en heeft de verkoopster echt haar best gedaan te helpen in keuzes, door ons te wijzen op bepaalde dingen die onnodig duur zouden zijn.

Groeten
Kirsten

Respond to this message   
Cornelis en Gineke van Bemmel
(Inloggen cornelis_gineke)
Terwijde

February 18 2004, 9:04 PM 

Hi Kirsten,

Wij zijn vandaag ook bij Imabo geweest, maar kunnen jouw verhaal helaas niet onderschrijven. Op zich heeft Mary wel heel erg haar best gedaan een zo goed mogelijke badkamer te bedenken, de indeling zoals nu gekozen is wel ideaal te noemen. Alleen de prijzen vind ik zelf absurd hoog, met name voor het tegelwerk. We wilden een tegel van 20*30 op de wand, daarvoor wordt 50 euro per m2 extra verlijmingskosten gerekend! Nu kan Imabo daar weliswaar niets aan doen, maar zijn dit de prijzen die Era doorberekent.

Verder hebben we ook advies gehad over de keuken, maar daarvan weten we vrijwel zeker dat we niet met Imabo in zee gaan. Die prijzen zijn werkelijk idioot hoog! Nu maar gauw op zoek naar een andere keuken- en badkamerboer, die het wel voor een goede prijs kan.

Groet,
Cornelis

Respond to this message   
Kirsten
(Inloggen KirstenDyon)
Terwijde

Imabo

February 18 2004, 9:21 PM 

Hoi Cornelis

Van die prijzen van verlijmen, wist ik nog niets!!
Dat klinkt inderdaad absurd. Gaat het er dan om dat het een grotere tegel is, wat het duurder maakt?
Of puur omdat je een andere tegel hebt gekozen?

gr
Kirsten

Respond to this message   
Cornelis en Gineke van Bemmel
(Inloggen cornelis_gineke)
Terwijde

February 19 2004, 9:28 AM 

Hoi,

Wij hebben nog geen offerte gekregen, want we willen de deur bij het toilet beneden verplaatsen. Daarvoor moeten we eerst 'toestemming vragen' bij de aannemer en vervolgens een tekening aan Imabo doorfaxen.

Om je toch een indruk te geven van onze offerte: wij hebben momenteel een behoorlijk luxe badkamer; 2 wastafels, hangend toilet, ruim ligbad en aparte douche. Die voorzieningen willen we graag in het nieuwe huis ook weer terugzien. Als we dat willen, zouden we inclusief alle montagekosten en exclusief (!!!) het tegelwerk rond de 10.000 euro moeten betalen.

Het tegelwerk is een verhaal apart. Voor zover wij hebben begrepen, betaal je bij afwijking van het standaard tegelwerk een x bedrag extra per m2 voor de verlijming. Of dit ook geldt voor andere tegels op hetzelfde formaat als standaard, weet ik eerlijk gezegd niet. Voor de tegels die wij voor de muur hadden gezien, ongeveer 20*30 cm, zouden we circa 50 euro per m2 extra moeten betalen, alleen aan verlijmingskosten. Reken je de tegelprijs er ook nog eens bij, dan zouden we in totaal voor tenminste 4000 euro aan tegelwerk moeten betalen!

Groet,
Cornelis

Respond to this message   
Current Topic - Ervaringen met Imabo-badkamergesprek?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement