--

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till Index  

träff inför blotbok och Gode/gydjautbildning

July 31 2005 at 10:11 AM
  (Login Angantyr)
from IP address 213.142.10.77

-

I slutet av augusti eller början av september skall det hållas ett planeringsmöte kring två projekt:

1) Framställandet av en Blotbok

2) Konkretiserandet av en Gode/gydjautbildning

Har du lite större erfarenhet av blot och sed och är intresserad av något eller bägge av dessa projekt så välkomnar jag dig att delta i planeringsträffen. Att vara med på denna träff innebär inte att man förbinder sig till något långsiktigt. Se det som en träff för hjärnstorm där du kan bidra med goda idéer för att utveckla seden.

Projekten hålls inom Samfundets regi, men det är öppet även för andra utanför samfundet att delta. Det är bara bra med lite nya, friska perspektiv.

Jag kan dock inte lova att alla som anmäler sitt intresse kan vara med. Gruppen kan inte vara alltför stor.

Men om du tycker det här låter spännande: Skriv till mig!

Som vanligt är det överhängande risk för att det blir mest gubbar som sitter och planerar. Därför ser jag mer än gärna att några KVINNOR är med! Så var är ni?

ekosof@hotmail.com

Äring och fred!

Henrik Hallgren
Ordförande i Sveriges Asatrosamfund

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)
192.36.34.248

Hur har det gått?

September 12 2005, 7:58 PM 

Hejsan!

Blir bara lite nyfiken om hur det har gått med denna träff? Blev det någon träff över huvud taget, kom ni fram till något i sådana fall, är något på väg? Nyfiken som vanligt. Ser verkligen fram emot en blotbok...väntar med glädje på en sådan!

hälsningar Jessica

Respond to this message   
Current Topic - träff inför blotbok och Gode/gydjautbildning
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement