Jag håller som bäst på att scanna in alla gamla nummer av Mimers Källa.
Nr 1-9.
Samtliga tidningar kommer att vara A4 format även de nummer som var A5.
Detta för att det enkelt ska gå att trycka nya nummer om man så vill.
Filformatet är pdf.
Nu tänkte jag idka byteshandel.....
Samfundet kan få dessa filer av mig mot att jag får nummer 10 och 11 och kanske även nästa nummer (12) i pappersformat av Samfundet?
Min tanke är att det kunde vara Roligt för "Mimers" eminenta redaktion att få ta del av dessa tidigare skrifter, eller att Samfundet kan trycka och sälja gamla nummer till de medlemmar som vill ha dem.
Hör gärna av er via e-post om ni tycker att mitt erbjudande är gott.
Självfallet gäller erbjudandet enbart Samfundet och inte enskilda medlemmar eller andra.
Tänkte även på sikt få i gång min gamla dator. I denna dator finns en mängd information som tillhör Samfundet. Bland annat sparade debattinlägg från den allra första tiden, då debatten såg sitt första ljus. Skulle även tro att det finns en massa annat smått och gott. Vill Samfundet ha denna information?
Jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att bränna ner allt på en skiva någon gång (när jag har obegränsat med tid), om nu någon (inom Sas) vill ha det.
Ett utmärkt förslag, tycker jag! Roligt att samfundet kan få de tidigare numret. Roligt att du kan komplettera din samling med de senaste numren.
Men om du vill ha det nummer som kommer ut nu i oktober eller november: Varför inte bli medlem igen? (Jag har förr mig att du inte är det längre, eller har jag fel? Samfundet skulle uppskatta en Vaner...
Då ska jag sätta i gång att scanna in återsående nummer och sedan byter vi?
Hm det är klart att du har rätt i att jag får de nummer som ännu inte kommit ut om jag blir medlem.
Jag gjorde bara ett försök att få dem utan medlemsskap:-)
Medlemsskap eller inte?
Jag tror att jag har gjort ett litet försök till förklaring under tråden "Tidningsartikel"
Så klart har Samfundet betytt jättemycket för mig, men i dag har jag kanske börjat omvärdera betydelsen.
Kanske har det med åldern att göra, att jag helt enkelt bara börjat bli gnällig? (säkert troligt)
Kanske är det så att i alla fall jag saknar en tydlig vision för Samfundet. Många är vi som har tyckt till genom åren, men var står Samfundet nu? Var är Samfundet på väg?
Kanske är fler liksom jag själv lite avvaktande för att se vilken väg Samfundet tar...
Nä nu blir det bara en massa babbel så nu slutar jag.
Hmm, vad säger du om en pensionärsförening för f d SAS-engagerade? Träffas och diskutera minnen från den gamla goda tiden? Pensionärsresor på hojarna till intressanta hedna platser? Sitta på parkbänken vid ån och mata korparna?