--

<< Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till Index  

Mimers Källa

September 2 2005 at 9:29 AM
  (no login)
from IP address 213.88.241.253

-
Hej.

Jag håller som bäst på att scanna in alla gamla nummer av Mimers Källa.
Nr 1-9.

Samtliga tidningar kommer att vara A4 format även de nummer som var A5.
Detta för att det enkelt ska gå att trycka nya nummer om man så vill.

Filformatet är pdf.

Nu tänkte jag idka byteshandel.....

Samfundet kan få dessa filer av mig mot att jag får nummer 10 och 11 och kanske även nästa nummer (12) i pappersformat av Samfundet?

Min tanke är att det kunde vara Roligt för "Mimers" eminenta redaktion att få ta del av dessa tidigare skrifter, eller att Samfundet kan trycka och sälja gamla nummer till de medlemmar som vill ha dem.

Hör gärna av er via e-post om ni tycker att mitt erbjudande är gott.

Självfallet gäller erbjudandet enbart Samfundet och inte enskilda medlemmar eller andra.

Tänkte även på sikt få i gång min gamla dator. I denna dator finns en mängd information som tillhör Samfundet. Bland annat sparade debattinlägg från den allra första tiden, då debatten såg sitt första ljus. Skulle även tro att det finns en massa annat smått och gott. Vill Samfundet ha denna information?

Jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att bränna ner allt på en skiva någon gång (när jag har obegränsat med tid), om nu någon (inom Sas) vill ha det.

Allt gott.
Vaner

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Angantyr)
81.225.221.16

Låter bra!

September 7 2005, 9:06 PM 

Ett utmärkt förslag, tycker jag! Roligt att samfundet kan få de tidigare numret. Roligt att du kan komplettera din samling med de senaste numren.

Men om du vill ha det nummer som kommer ut nu i oktober eller november: Varför inte bli medlem igen? (Jag har förr mig att du inte är det längre, eller har jag fel? Samfundet skulle uppskatta en Vaner...

Hälsningar Henrik Hallgren
Ordförande i SAs

Respond to this message   

(no login)
213.88.241.253

Medlemsskap eller inte

September 8 2005, 11:25 AM 

Hejsan.

Då ska jag sätta i gång att scanna in återsående nummer och sedan byter vi?

Hm det är klart att du har rätt i att jag får de nummer som ännu inte kommit ut om jag blir medlem.
Jag gjorde bara ett försök att få dem utan medlemsskap:-)

Medlemsskap eller inte?

Jag tror att jag har gjort ett litet försök till förklaring under tråden "Tidningsartikel"

Så klart har Samfundet betytt jättemycket för mig, men i dag har jag kanske börjat omvärdera betydelsen.

Kanske har det med åldern att göra, att jag helt enkelt bara börjat bli gnällig? (säkert troligt)

Kanske är det så att i alla fall jag saknar en tydlig vision för Samfundet. Många är vi som har tyckt till genom åren, men var står Samfundet nu? Var är Samfundet på väg?

Kanske är fler liksom jag själv lite avvaktande för att se vilken väg Samfundet tar...

Nä nu blir det bara en massa babbel så nu slutar jag.

Allt gott

Vaner

Respond to this message   
Andreas H/Gäst Ulvhed
(no login)
82.182.45.254

Visioner

September 9 2005, 2:34 PM 

Varför inte vara med och påverka SAs vision? Varför inte vara med och leda in Samfundet på dess nya väg?

Jag säger alltid att det är bättre att skapa framtiden än att drabbas av den ...

Vi behöver en Vaner alltid - skriver under på det!

Hej hopp!

Gäst Ulvhed

Respond to this message   

(no login)
81.225.159.194

Snälla ord.

September 11 2005, 8:35 PM 

Hejsan.

Jag har redan varit med om att försöka påverka Sas vission.
Jag kommer inte att drabbas som du skriver skratt då jag ju inte är medlem:-)

Jag tror att sådana som mig har spelat ut sin roll.

Jag har antagligen intet mer att tillföra och därför tror jag att Sas mår bättre av nytt blod, någon som dig själv?

Ditt inlägg känns i mitt hjärta, kanske börjar jag bli fånig på gamla dagar?

Jag önskar dig all lycka och allt gott.

Vaner

Respond to this message   
Karl
(no login)
213.67.113.38

Re: Snälla ord.

September 11 2005, 10:47 PM 

Hmm, vad säger du om en pensionärsförening för f d SAS-engagerade? Träffas och diskutera minnen från den gamla goda tiden? Pensionärsresor på hojarna till intressanta hedna platser? Sitta på parkbänken vid ån och mata korparna?

:-P

Respond to this message   

(no login)
213.88.241.253

Att mata duvor

September 12 2005, 9:47 AM 

Hejsan.

Skrattar så jag kiknar!
Jo det tycker jag kan vara en strålande idé.

Kanske kan även Sas skaffa oss ett seniorboende också?
Ett litet hov med tillhörande ättestupa?

Hej hopp
Vaner

Respond to this message   
Current Topic - Mimers Källa
  << Previous Topic | Next Topic >>Tillbaka till Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement