<< Previous Topic | Next Topic >>Return to Index  

Thickness of a fylly dressed fly

February 2 2006 at 1:19 PM
Anders 

Hi Wolfgang!

My name is Anders and I have only tied classic salmon flies for a couple of months.
I'm currently practicing on tying Jock Scott according to how Lennart Berquist ties it in his book "Laxfulgor - på mitt sätt".
I'm starting to do progress.

However, there is onething that really bothers me and that is that all flies are shown from the side.
What shall it look like if I look at it "head to head".
The reason why I wonder this is that when I tie in the married wings, the married wings is absolutely flat, i.e., there is no space between them.
Is there suppose to be a distance between the married wings or are they supposed to be flat.

By the way, Great site!

Best regards

Anders

Respond to this message   
AuthorReply

Gifta vingar!!

February 3 2006, 5:19 PM 

Ja du Anders,jag är själv amatör men tänkte att jag skulle försöka att svara dig då ingen annan verkar ta sig tid,vingarna ligger ihop som du säger så det är helt rätt,jag har en fluga av S-O Hård hemma och den är likadan den också.
Det som kan bygga på bredden är om det är sk built wings dvs dom olika materialen ligger i lager utanpå varandra.
Det kanske finns någon mer driven som har andra åsikter,och i såfall är dom varmt välkommna med dom.
MVH Mikael Alvarsson

Respond to this message   
Current Topic - Thickness of a fylly dressed fly
  << Previous Topic | Next Topic >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement