<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  

Dårlig informasjon fra rasering og klubb :-(

December 5 2003 at 10:39 PM
No score for this post
Utålmodig 

At vi nordmenn er litt trege er en sannhet.
At vi harehundfolk er trege til nordmenn å være, kan vel noen ganger heller ikke stikkes under en stol.

Men vi er MYE tregere enn svenske likesinnede. Svenskene tok et grepa tak i eget nakkeskinn og fikk orden på avelstjeneste, informasjon og nett-tjenester for lenge siden.

Her på berget har det startet å skje ting, iallefall innen visse raser. Se på de langbeinte rasene; dunker-ringen for eksempel, de publiserer stoff i hvert nye "Harehunden". Nesten PR-kåte kan de virke...

Men sist i rekken der tror jeg vi finner dreverringen.

-Nettside mangler (http://www.drever.no/ har stått uten info eller oppdateringer i LAAAANG tid)

-Ingen artikler, saker, resultater eller avlsinfo har funnet veien til "Harehunden" siden snøen falt i fjor.

Hjertlig takk til dere i ring og råd!
Pass på så dere ikke sliter dere ut...

JA jeg håper på reaksjoner fra dere!

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

Re: Dårlig informasjon fra rasering og klubb :-(

No score for this post
December 9 2003, 6:57 AM 

Må jo bare si meg enig i kritikken av Dreverringen, det gjør seg dårli utad å ha en side som ikke virker.
Men nå kjenner eg ikke lenger til aktiviteten i Dreverringen da eg selv ikke har vert medlem der på noen år og siden Dreverringen i Rogaland er lagt ned, så føler eg vel heller liten grund til å melde meg inn nå da eg har fått meg en ny Drever.
Etter tidliere erfaringer så er mitt inntrykk att Dreverringen sentralt er under påvirkning av krefter som trekker mot harehund og ikke kombinasjons hund.

Personli er eg litt åpen for drøftinger om kanskje å få igang en ny forrening for å fremme Dreveren som en kombinert hund med målsetning om krav til 1 først premiering Rådyr i tilleg til Hare for å få Jakt Championat, og ikke slik det er i dag med krav kun om 3 x hare premierin, noe som idag fremmer harejagende drevere som kan være helt uten egenskaper som trengs for å få rådyra til å ture fint.

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
Current Topic - Dårlig informasjon fra rasering og klubb :-(
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement