<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  

bråkete hund og generelle problemer

September 14 2004 at 6:52 PM
No score for this post

Jeg fikk en søt drever valp i bryllups gave fra min kone, da vi fikk ham var han 4 mnd og ble solgt pga av hun som eide ham var gravid og fikk råd om at drevere var farlige for barn.
Hun hadde hatt ham i Drammen og gitt ingen opplæring, han kunne sitt og gi labb og det var alt.
han svarte ikke på innkalling og drar i båndet helle tiden, han er nå 15 mndr.
problemet er at han ikke kan være alene hjemme, han bjeffer KONSTANT og vi må finne en løsning.
noen råd?

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

Problemer med drever !

No score for this post
September 15 2004, 1:11 AM 

Hei !! Det kan være vanskelig å venne av en hund med å bjeffe i hundegården .
Det første jeg som regel gjør når de er valper er å venne de til gradvis med dette stedet .
Siden din hund er blitt så gammel er den preget på hva det vil si å være i gården, men ikke hvordan den bør oppføre seg .
Du kan prøve med vann på hunden din . Hver gang den bjeffer får den en vannsprut. Dette gjøres best ved å feste vannslange (hvis tilgjengelig) på nettingen.
Da ser ikke hunden at det er du som spruter på den.
Hvis en ikke har dette pga boforhold må det gjøres på andre måter. Kanskje med ei lita bøtte el vannpistol.
Viktig å ta hunden ut etter en stund hvis den har forholdt seg rolig. Ikke mens den gir lyd fra seg.
Det selges også dressurbånd som gir en sitrondusj på hunden når den bjeffer. Vet om en kamerat som brukte dette med hell.
Strøm bør absolutt ikke vurderes !!!!

Problemer med drever !

No score for this post
September 15 2004, 1:25 AM 

Hei !! Det kan være vanskelig å venne av en hund med å bjeffe i hundegården .
Det første jeg som regel gjør når de er valper er å venne de til gradvis med dette stedet .
Siden din hund er blitt så gammel er den preget på hva det vil si å være i gården, men ikke hvordan den bør oppføre seg .
Du kan prøve med vann på hunden din . Hver gang den bjeffer får den en vannsprut. Dette gjøres best ved å feste vannslange (hvis tilgjengelig) på nettingen.
Da ser ikke hunden at det er du som spruter på den.
Hvis en ikke har dette pga boforhold må det gjøres på andre måter. Kanskje med ei lita bøtte el vannpistol.
Viktig å ta hunden ut etter en stund hvis den har forholdt seg rolig. Ikke mens den gir lyd fra seg.
Det selges også dressurbånd som gir en sitrondusj på hunden når den bjeffer. Vet om en kamerat som brukte dette med hell.
Strøm bør absolutt ikke vurderes !!!!

Current Topic - bråkete hund og generelle problemer
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement