February 20 2005 at 9:42 AM No score for this post
rune e
hallo
jeg har ei drevertispe på 5 mnd som bjeffer inne når jeg forlater henne alene hjemme.har forsøkt å venne henne til å være alene gradvis.hun river også ned ting som hun får tak i,men hun ødelegger ingenting.jeg frykter at det kan bli vanskelig å få hun til å være stille i hundegården når jeg skal sette opp denne til våren.jeg bor i et byggefelt så det kan bli et problem.hvis det skulle bli mye bråk i hundegården er det et bra alternativ å bruke bjeffehalsbånd?det finnes 2 typer så vidt jeg vet,et med strøm og et med sitronsyre som sprutes mot nesa til hunden.hvilket er i såfall best?
mvh rune
Jeg forsår akuratt hva du mener. Vi har drever, den bjeffer mye den også. Jeg fåreslår at du prater med dyrlegen, de kan mye og gir informasjon. Jeg prøver og overse hunder når den bjeffer, deretter gi den mye skryt og oppmerksomhet når den roer seg. Håper det går fint.
Mitt største prøblem med hunder er at den ikke forstår meg, når jeg sier sitt eller ligg tror den jeg vil leke og begynner og bjeffe. jeg vil heller ikke at hunden skal stikke av hvis jeg lar den springe rundt meg hjemme når jeg slipper båndet, Men den vil ikke høre etter på meg.
drevere er flotte hunder, men av og til en tålmodighets prøve.
Venn hunden til å være i bur (eller et lite begrenset område) når du ikke er hjemme. Her vil den bli trygg, la den være alene i korte perioder for så å øke det. Dette vil da gå over. Ang dresur,alle bør gå på dresurkurs. Selv om de er hundevante. Meld deg inn i din lokale DreverRing, da vil du bli kjent med mange med drever. drever.no