<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  

Drever en trofast hund !

January 12 2000 at 9:20 PM
No score for this post

Jeg vil bare si at det lønner seg og kjøpe
drever.
Først og fremst er det en veldig trofast hund.
Det er heller ikke mange drevere som er sinna.
Det er også en fin familiehund.
Jeg har selv hatt Drever i hele mitt liv,og vet hva jeg snakker om.
Jeg annbefaler alle hare jaktere til å kjøpe drever.

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

familiehund

No score for this post
May 5 2000, 6:35 PM 

De fleste av innlegga her går jo på jakt, men jeg må bare meddele at Dreveren også er en kjempefin familiehund som elsker å ligge i sofakroken med "mor" leke med katta og gjøre noen sprell.
Men selvfølgelig må den ha endel mosjon. Tur hver dag er topp.Enkelte ganger er vår Drever usosial og ønsker å være for seg selv,da går den inn i et annet rom hvor det er rolig (uten TV) Det er viktig å respektere.
Fins det noe hyggeligere enn en hund som har ventet på deg hele dagen, og tar imot deg som du skulle være en dronning?
Mens en venter på rådyrjakta er det godt å kose med "matmor"

Erfaringen viser...

No score for this post
May 7 2000, 1:17 AM 

Erfaringen viser at "kos" med matmor har en tendens til å ta av litt når det gjelder slike rolige, koselige drevere... Som har en egen evne til å se såååå triste og sultne ut når noe godt kommer på bordet...

Så drøyer det da ut i Oktober før hunden orker å jage mer enn timen...

hei

No score for this post
November 24 2000, 6:58 PM 

hei har ein Drever noko alergi?!.

Hvordan trene opp hunden.

No score for this post
March 18 2008, 9:58 PM 

Hei jeg heter Trine, du sa du har hatt drever i mangen år? Da kan du sikkert mer om det å trene opp hunder i lydighet. Jeg ønsker å trene opp hunder slik at den er rolig og ikke bjeffer så mye. Min mann sier at hunden skal holde seg i hundesengen når den er inne, og ikke være utenfor sengen med mindre vi sier i fra. Hvis hunden er ulydig sier han at jeg skal ta hunden i nakken og trykke den ned i sengen, jeg synes dette ser så brutalt ut. jeg er redd hunden blir redd oss i stede for. Jeg elsker hunden min og ønsker at den skal ha det bra, hvis jeg sier ligg og den ikke legger seg, Hva?????? Jeg orker ikke og ta den i nakken og kjefte og skrike. det virker feil. Da forstår den jo ingen ting.
Fremmover vil jeg bruke så mye tid som mulig med hunden. Jeg vil ta han med på turer, la han være med meg når jeg er ute i hagen og leke med han. og trene med han slik at han blir mer motivert.
Spørsmålet mit til deg som har lang erfaring som hundeeier.
Er det rett å ta hunden i nakken når han ikke gjør som jeg sier, er det rett og dra så hardt jeg kan i båndet slik at han ynker seg når vi går tur.
hvordan skal jeg trene hunden min i lydighet???
Jeg håper du kan svare meg.
Alle hunder har det jo mye bedre når de forstår hva du sier, og hva den skal gjøre.

Stor takk på forhånd. Trine

Current Topic - Drever en trofast hund !
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement