<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

hoe opwarmen?

July 29 2007 at 6:51 PM
jessicadamey 

Eindelijk gaat de bijvoeding beter en raakt ze niet verstopt. Tenminste het gaat nu al 2 weken goed, jippie. Inge eet nu groenten en brood(korst) en op het kdv krijgt ze een papfles (bv + biobim, dit drinkt ze beter dan alleen bv uit de fles). Tot nu toe krijgt ze een combinatie van rapley en gepureerd. Dat gepureerd wordt nog meer een zootje, omdat ik haar dan ook laat helpen, hihi.
Nu heeft ze de afgelopen dagen stronkjes bloemkool gehad. Ik heb in 1 keer redelijk wat bloemkool gekookt en de stronkjes in bakjes ingevroren.
De eerste dag met verse bloemkool ging het erg goed. Maar nu met de opgewarmde bloemkool is het lastiger. Ze eet het nog steeds met veel plezier, maar met het opwarmen in de magnetron wordt het zo nat en zacht. Dit is voor haar lastiger vast te houden, ze knijpt het zo snel fijn.
Hoe warmen jullie dit op? Of koken jullie echt elke avond vers? Dat red ik niet, want als ik werk ben ik pas om 19.45 uur thuis en mijn man haalt haar dan op van het kdv. Hij redt het niet om voor haar te koken, want als ze thuiskomt krijgt ze vrijwel meteen eten omdat ze dan moe is en daarna naar bed gaat. Ik kan op die dagen wel gepureerd gaan geven, wat we tot nu toe ook deden, maar ze vindt rapleyen zo leuk. En ik vind het sowieso wel makkelijk om meer tegelijk te koken en in te vriezen. Kortom wie heeft er tips om het goed op te kunnen warmen zodat het stevig blijft?

Respond to this message   
AuthorReply
Mariska

eventueel stomen?

July 29 2007, 8:26 PM 

Met een stoommachine of boven een pan water in een vergiet bijvoorbeeld. Volgens mij wordt het dan niet zo zacht.

Het is maar een idee

gr
Mariska

Respond to this message   
Antonieke

Oven

July 29 2007, 8:32 PM 

Als je het opwarmt in de oven, blijft het knapperig.

Antonieke, mama van Máron sinds 4 juni 2006

Respond to this message   
mamatom

magnetron

July 29 2007, 9:14 PM 

Ik kook voor mijn zoon (9 maanden) altijd in de magnemtron. Gaat supersnel en altijd vers!

Respond to this message   
IlseD

magnetron dillemma

July 30 2007, 4:35 PM 

Ken je deze site http://www.fonteine.com/magnetron_ongezond.html

Een tante van mij vertelde mij hierover nadat ze genezen is van borstkanker (drie jongens bv gegeven voor meer dan een half jaar....)
Het schijnt dat de magnetron 75% van de anti-oxidanten uit het voedsel haalt..... dat is nogal heftig.

Nu ik dit gelezen heb ben ik ineens niet meer zo gelukkig met de magnetron en dan te bedenken dat ik er heel veel gebruik van heb gemaakt.......

liefs

IlseD

Respond to this message   
She

tsja...

July 31 2007, 12:44 AM 

Als ik alles zou moeten geloven wat er op internet over oorzaken van kanker verschenen is...

Respond to this message   
jessicadamey

bedankt voor de reacties en hoe in de oven (graden, hoe lang)?

July 31 2007, 3:11 PM 

Ja die links over de magnetron heb ik wel eens gelezen. Ik weet niet wat er van waar is, maar even opwarmen lijkt me geen ramp. Ik kook eigenlijk nooit in de magnetron.
Stomen denk ik niet dat mijn man zal gaan doen. Denk dat ie dan bang is het fout te doen. Dat ie dan dnekt wat een onzin kan toch gewoon in de magnetron.
Opwarmen in de oven. Hoe doe je dat dan? Op hoeveel graden en hoelang? Klinkt namelijk best wel als een goed idee.

Ik hou me aanbevolen voor nog meer tips.

groetjes Jessie

Respond to this message   
kolibri

net zo snel

July 31 2007, 5:21 PM 

vind je het niet net zo snel om de bloemkool vers in de koelkast te laten en er elke dag een stronkje af te snijden en even te koken? zo doe ik het namelijk ongeveer, en mij lijkt dat net zo makkelijk als in de magnetron of oven.

Respond to this message   

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten