<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

rauwe courgette, kan dat?

January 26 2008 at 1:03 PM
sandra 

Kan je courgette ook rauw eten? Mijn zoontje van 20 mnd lust het niet graag warm. Laatst heb ik hem een paar plakjes rauw gegeven en hij vondt het erg lekker. (dacht waarschijnlijk dat het komkommer was ).
Vanavond eten we dus weer courgette en wil het het weer zo geven. Mag dat?

Gr Sandra

Respond to this message   
AuthorReply
angelique

Koken en afkoelen?

January 26 2008, 2:18 PM 

Rauw weet ik niet , maar koken en afkoelen is misschien een optie?
Groetjes, Angelique

Respond to this message   
sandra

niemand een idee?

January 27 2008, 6:37 PM 

Ik heb het toch maar weer rauw op zijn bord gelegd, maar deze keer heeft hij er bijna niets van gegeten. De volgende keer kan ik het beter geven als ik aan het koken ben en erom komt 'schooien'.
Tenmindste, als het geen kwaad kan om courgette zo te geven????

Gr Sandra

Respond to this message   
Vera

in salade

January 27 2008, 7:06 PM 

Courgette wordt ook weleens gebruikt in rauwkost, dus als je kleintje oud genoeg is voor rauwkost kan het denk ik wel.
Groet Vera mv Luc (07-04-04) en Julie (03-05-07) zij groeit op bv en rapley

Respond to this message   

stefankleintjes

ja hoor

January 28 2008, 1:02 PM 

nagenoeg alle groente kun je ook rauw eten; maar als je te jong bent natuurlijk nog niet

Stefan Kleintjes, kinderdiƫtist | http://www.borstvoeding.com/

Respond to this message   
Kroeze

lekkere courgettesalade voor de papa's en mama's

January 28 2008, 2:28 PM 

Het is een beetje een zomerrecept, maar mijn dochter is een jaar en eet natuurlijk alleen wat papa en mama ook eten. Als je je kindje rauwe courgette wilt geven...zelf ook eten dus!

Ik schaaf met een kaasschaaf de courgette in linten, flink wat olijfolie en even zoveel witte wijnazijn erover, scheutig met rozemarijn of tijm (oorspronkelijk recept was rozemarijn, sinds dat een keer op was en ik tijm ben gaan gebruiken, is dat mijn favoriet), beetje zeezout en peper. Je kunt, als je'm van tevoren klaarmaakt ook flinterjes knoflook erdoor mengen, dat de smaak er goed intrekt.
Eet smakelijk!

Respond to this message   

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten