Hoe lang duurt het voordat ze redelijk wat opeten?
April 11 2008 at 10:44 AM
Danielle
Ik ben nu 2 weekjes bezig met Rapleyen. Mijn zoontje Dagomar is nu 6,5 maand.
Hij heeft gesabbeld aan 2 cm banaan, partje appel (even verwarmd), wortel (helemaal geen succes), pompoen en avocado.
Na even erop gesabbeld te hebben en een vies gezicht te trekken zodra er wat los in zijn mondje komt, wil hij niet meer.
Prima, dat hoort erbij.... Daarna wil hij heel graag de borst en drinkt gulzig.
Ik vraag me wel af hoe lang deze fase ongeveer duurt, voordat hij wat meer wil eten. Zijn er ervaringsdeskundigen?
Re: Hoe lang duurt het voordat ze redelijk wat opeten?
April 11 2008, 2:00 PM
Zodra de ervaringsdeskundigen komen zul je merken dat sommige kindjes het direct doorhebben en als kampioenen eten en dat andere kindjes wekenlang alleen sabbelen en proeven en pas na een paar maanden echte maaltijden binnenkrijgen.
mijn oudste snapte het heel snel mijn jongste weiger tot 11 maanden alle soorten van bijvoeding en had er echt moeite mee en het duurde toen nog wel 3 maanden totdat ie goed at.
Nu is ie 19 maanden en eet super goed.
die van ons was, gelukkig, het type natuurtalent. Ik spreek al gekscherend over onze kliko. Mischien hadden we een vooruitziende blik dat we hem Mees hebben genoemd, want zodra er eten aan komt dan gaat dat bekkie al wagenwijd open.
Dankjewel. Het ligt er dus gewoon helemaal aan. Ik zag die filmpjes van Olivier en die had het meteen te pakken. Die van ons is meer een sabbelaar en heeft er al snel genoeg van.
Hij is 3 dagen bij gastouders en hen ga ik potjes Biobim meegeven, want zij vinden Rapleyen nog een beetje eng. Als voorproefje zelf gisteren mijn zoontje een half potje gegeven. Dat ging er dus met veel smaak in. Tja dat kan hij ook gewoon opslurpen (potje peer)...
Als het rapleyen thuis beter gaat, dan krijgt hij ook geen potjes meer naar hen toe mee.
Ik heb trouwens ook wat geproefd van dat Biobim, maar vond het zelf niet echt te eten. Het had niet veel smaak. Ik denk dat ik toch zelf prakjes ga maken voor bij de gastouders die ik invries. Want om 's ochtends nog vroeger op te gaan staan om een vers prakje te maken, daar heb ik geen energie voor...