<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

alles in de mond, behalve eten

May 8 2008 at 10:05 AM

Mijn zoontje is nu bijna zeven maand, hij geniet met volle teugen van de borst. Heerlijk is dat! Nu is echter de tijd van bijvoeden aangebroken. Voor drie week terug zijn we gestart. een stukje banaan, peer en appel. nu maar kijken waar hij op grijpt. Het bordje er onder vondt hij het meest interessant. Uieindelijk sabbelt hij ook wat op de bannaan. We willen gaan bijvoeden op de manier naar het boek van borst naar boterham. Toch ook een lepeltje gepureerd geprobeerd. Gewoon om eens te zien hoe hij daar op reageerde. Nou, die weigerde hij overduidelijk. Ons gevoel is goed, we gaan stukjes aanbieden.
We zijn nu drie week verder. hij sabbelt op banaan, komkommer en een broodkorst, de komkommer is zijn favoriet. Maar zodra er een stukje in zijn mond komt slaat de panniek toe. Hij vind het helemaal niet fijn! Hij doet zijn best om het eten er weer uit te werken. Met zijn tongetje of door over te geven. Hij is een refluxbaby, dus spugen gaat hem makkelijk af.
Verder wil hij graag alles in de mond stoppen. Vooral de dingen wat geen speelgoed of eten is, afstandsbediening, telefoon en ga zo maar door.
Graag wil ik weten of het "normaal" is dat hij nu nog geen eten wil door slikken. de stukjes die hij in zijn mond krijgt zijn klein genoeg om door te slikken, dus dat is het probleem niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en vertellen of we op de goede weg zitten of nog tips voor mij heeft.

Respond to this message   
AuthorReply
S mv H. en I.

re

May 8 2008, 10:34 AM 

Als ik het zo lees, denk ik at je kleintje eten aan het leren is. Het is ook een hle overgang, van alleen bv naar stukjes eten!
Je schrijft dat hij het eten enr met tongetje en door over te geven uit werkt. Het overgeven, lijkt me de wurgreflex te zijn Deze voorkomt dat een kindje zich verslikt. Deze reflex verdwijnt vanzlef, maar dat heeft tijd nodig. Dat duurt bij het ene kindje langer dan het andere kindje.

Ik zou zeggen, blijven aanbieden; lekker bv blijven geven, want dan krijgt ie alles wat hij nodig heeft. Enne, pas met een jaar is het de bedoeling dat ze rond 25 % bijvoeding en 75 % bv zitten, dus tijd genoeg...

Respond to this message   
SDL

identiek

May 8 2008, 12:44 PM 

Diegene die mij kennen zullen lachen als ze dit lezen.

Onze dochter "eet" alles behalve voedsel.
ALLES verdwijnt in de mond, maar eten ging heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeizaam.
Ik heb er met momenten helemaal doorgezeten en er mij erg druk in gemaakt.
En nu weet ik dat dat echt geen nut heeft om aan te dringen.

Sinds een kleine week eet ze geweldig super fantastisch! Heel de ijskast is leeg
Ze wou zelfs nog terwijl ik niks meer bij had op verplaatsing.
Ze is nu bijna 10m.

Het komt allemaal goed, ik had het ook nooit gedacht.
Aanbieden en op een dag val je achterover van het schrikken dat het echt op is en niet op de grond ligt.

Succes!

Respond to this message   
Brenda mv Rianne en Kyra

Re: identiek

May 9 2008, 7:08 PM 

bij Kyra heeft het ook even geduurd voordat ze doorhad dat dat eten ook meer dan 1 hapje lekker was :D

Vandeweek heb ik me een ongeluk gezocht naar een paar stukken boterham... die had ze dus opgegeten....

En opeens heeft ze ook door wat ze met een tuitbeker moet doen... :D (pff gelukkig maar want ze pakte ook al nauwelijks een fles

Respond to this message   
ddaantje

hoe herkenbaar

May 10 2008, 10:40 PM 

hahaha wat herkenbaar.

Ik speur de laatste dagen ook maar steeds de kinderstoel en grond af naar die verloren stukjes eten. Tja ik zit niet meer de hele tijd te kijken naar de kunsten van mijn kanjer. Meestal eet ik zelf ook.

Maar sinds een paar dagen is hier ook de knop om en eet hij geweldig. En dat met 8.5 maand.

Een heel stuk fruit gaat er 's-ochtends gemakkelijk in, smiddags een hele boterham hoppa zo derin. En avondeten gaat een stuk beter maar nog niet geweldig. Groenten is toch wat lastiger. Veel groenten zijn toch wat lastig weg te krijgen zonder tanden. Maar zelfs komkommer gaat er nu als een trein in. Heerlijk met dat warme weer kan ik hem lekker steeds een stukje toestoppen. Ook paprika gaat er nu zo in

Ik geniet steeds intenser van de rapley methode en hoe mijn knul zijn eten naar binnen werkt.

Respond to this message   
Current Topic - alles in de mond, behalve eten
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten