<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

mooi compliment :-)

May 9 2008 at 7:15 PM
Carolien 

De afgelopen weken kreeg ik al regelmatig te horen van de leidsters van het kinderdagverblijf dat mijn dochtertje (die over een week tien maanden wordt) zo goed brood at. Ik vatte dat steeds op als een complimentje over de hoeveelheid, maar vandaag bleek dat ze het zo bijzonder vonden dat ons meisje het allemaal zo goed zelf kan eten (zelf van het bordje pakken, in haar mond stoppen, etc, zonder te gooien/knoeien/verslikken). Dat waren ze helemaal niet gewend, zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Grappig, ik ben helemaal geen streng rapleyer, maar door regelmatig wat in stukken aan te bieden, heeft mijn dochter dus al wel behoorlijk goed leren eten. Een leuk compliment!

Respond to this message   
AuthorReply

Super!

May 9 2008, 7:17 PM 

Jaja, Rapley is zo gek nog niet

Groetjes van Antonieke, mama van Máron (4 juni 2006)

Respond to this message   
Eva

Re: Super!

May 10 2008, 9:23 PM 

Mijn dochter van 17 maanden heeft volgens het cb een bovengemiddelde motoriek. Tja, wat wil je als je je eigen erwtjes opmoet oppakken omdat je moeder ze niet pureerd....

Rapley heeft hier alles mee te maken. (behalve dat mijn dochter natuurlijk geweldig, fantastisch is en zowiezo mijlen ver voorloopt, maar dat doen alle kids niet waar??)

Respond to this message   
Lise

erwtjes

May 10 2008, 10:02 PM 

Kunnen de meeste kinderen geen erwtjes oppakken dan? Ik zie nooit andere kleintjes, dus ik heb geen idee.

Wij moeten over twee weken voor onze 18-maandse controle, dus ik ben benieuwd. Ze hebben nog nooit gevraagd hoe we eten, of zijn motoriek goed bekeken (of is dat kijken of hij een blokje pakt?).

(Overigens worden de erwtjes hier tegenwoordig opgepakt, bekeken, 'bal' genoemd en naar mij gegooid, net als we met de andere ballen doen...)

Respond to this message   
mamaMarit

erwtjes

May 10 2008, 10:06 PM 

Mijn dochter (10 maanden) geniet enorm van zelf doperwtjes eten. Ze pakt ze één voor één op en stopt ze in haar mond. Echt haar lievelingseten. Ze kauwt er even op en slikt ze dan door. Laatst had ik een beetje haast en heb ik haar de doperwtjes op een lepeltje gevoerd. Ze vond het prima, maar ik vond de doperwtjes gewoon onverteerd terug in de luier. Ze dacht blijkbaar: als ik ze niet hoef te pakken hoef ik ook niet te kauwen. Laat ik ze zo maar doorslikken. Voortaan mag ze het weer lekker zelf doen.

Respond to this message   
Carolien

hier precies zo!

May 11 2008, 9:07 AM 

Grappig, mijn dochter pakt ook haar erwtjes lekker zelf, maar toen ik het haar laatst met een lepeltje gaf zaten er erwten in haar poep. Blijkbaar heel logisch. Leuk hoor, al die herkenbare verhalen!

Respond to this message   

Jesca

doperwtjes

May 11 2008, 9:02 PM 

Wat voor erwtjes gebruiken jullie? Ik ken alleen de conserveren (met zout enzo) en de diepvriesversie.

Jesca, mv Sterre (2-7-2007)

borstvoeden.info Tickers

Respond to this message   
C.

diepvries

May 11 2008, 9:40 PM 

Ik gebruik fijne erwtjes uit de diepvries; eventjes koken... klaar! Mijn zoontje (9,5 mnd) pakte ze gisteren i.d.d. ook één voor één, bekijkt ze ook uitgebreid voor hij ze in z'n mond stopt. Eerlijk gezegd heb ik hem na een stuk of 10 erwtjes de boel een beetje geplet en hem wat geholpen - hij was afgeleid (de poes at ook wat erwtjes mee van de grond) - en zo ging de rest erin. Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt; maar ik was wel al supertrots op hem. Die kleine krengetjes met de vingers zo naar binnenwerken... ik doe het hem niet na! Prachtig om te zien!

Respond to this message   
Eva

Re: diepvries

May 12 2008, 12:09 PM 

Wij eten ook erwtjes uit de diepvries.
bij het cb zei de arts dat babies voor erwtjes de pincetgreep nodig hebben. Die heb je ook voor het omslaan van een bladzij nodig. Mijn dochter sloeg bij 9 maanden zelf 1 pagina om van het O magazine van het cb en was daarmee haar tijd ver vooruit blijkbaar. Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan me absoluut voorstellen dat door rapley de motoriek verbeterd. Sterker nog, als je goed kijkt naar je kind, zie je het gebeuren.

Respond to this message   

Jesca

pincetgreep

May 12 2008, 12:59 PM 

Wij gaan binnenkort erwtjes eten! De (geweekte) rozijntjes gaan hier prima, en twee maanden terug zat Sterre (toen 8 maanden) de linzen al uit de rijst te vissen omdat ze die het lekkerst vond.

Jesca, mv Sterre (2-7-2007)

borstvoeden.info Tickers

Respond to this message   
ddaantje

hier ook al erwtjes pakken en in de mond

May 12 2008, 10:29 PM 

Onze knul van 8,5 maand lukt het ook al om een erwtje zelf op te pakken en in zijn mond te stoppen.

Dat laatste is eigenlijk nog het lastigst haha. Het gaat ook nog wel eens mis maar het is een heel erg schattig gezicht. 2 van die kleine vingertjes zo een klein fel groen dingetje oppakken.

Respond to this message   
Susan

velletjes doperwtjes

May 13 2008, 8:59 AM 

Hallo,

Even een vraag m.b.t de erwtjes. Krijgen jullie kindjes die velletjes goed weg? Die zijn soms zo taai.

Groetjes, Susan

Respond to this message   
Saskia

ook proberen

May 15 2008, 1:04 PM 

Wat een leuke verhalen, ga het komende week ook proberen met Thijmen (9.5 m) De gekraakte kruimels van de rijstwafel weet hij ook van de grond te vissen, dus ik denk dat het wel lukt.
Zijn er nog meer groente tips? ik ben zelf niet zo heel erg creatief met eten/uitproberen

Respond to this message   
onbekend

niet gevaarlijk?

May 15 2008, 9:25 PM 

mijn ouders raden me altijd af om erwtjes op het menu te zetten, of beter: om erwtjes met de vingertjes te laten eten omdat deze verstikkingsgevaar kunnen betekenen volgens hen. ????

Respond to this message   
Carolien

lijkt me niet

May 16 2008, 8:34 PM 

Hoi,

Hier zijn de erwtjes echt favoriet en ze heeft er nog nooit problemen mee gehad. Het lijkt me niet meer/minder gevaarlijk dan andere groenten. Ze kunnen van andere groenten toch ook kleine stukjes afhappen?
Maar goed, ik ben geen deskundige hoor...

Carolien

Respond to this message   
Sanneke

Re: lijkt me niet

May 18 2008, 10:17 AM 

Over het verstikkingsgevaar: ik heb me er ook lang druk over gemaakt, maar mijn moeder(die mij toch ook heeft groot gekregen) gaf een mooie vuistregel: alles ter grootte van een pinda is niet goed. Dat kan afsluiten. Alles groter past er niet in en alles kleiner kan geen kwaad. Het zal wel niet altijd en helemaal op gaan, maar mijn smurfje mag van mij alles eten behalve pinda's (bij wijze van spreken dus).

Respond to this message   
ddaantje

consulatiebureau

May 18 2008, 11:05 AM 

Afgelopen vrijdag was het weer tijd voor een bezoekje aan het consultatiebureau. Dit keer bij de arts.

Na de gebruikelijke onderzoeken werd er aan Xarno gevraagd (bijna 9 maanden) om een vierkant blokje van de hand van de arts te pakken en omdat naar zijn mond te brengen.

Alsof hij echt begreep wat ze hem vroeg pakte hij keurig dat blokje uit haar hand en bracht het naar zijn mond.

hihi de arts was stomverbaasd zoals hij dat deed. Ze zei dat zijn fijne moteriek al heel goed ontwikkeld was. Ik zei nog joh moet je hem zien met een doperwt haha.

STRAAL ben zo blij met Rapley

Respond to this message   
onbekend

Re: consulatiebureau

May 18 2008, 1:20 PM 

Is een blokje nemen ook fijne motoriek?
Vroeg me dat laatst af, naar aanleiding van dit draadje, of mijn meisje al erwtjes zou kunnen pakken.

Ze krijgt vooral groentehapjes (ze eet haar middag bij de onthaalmoeder of bij mijn vader), alleen bij ons soms stukjes.

Haar motoriek oefent ze dus vooral tijdens het spelen. Ben eens benieuwd binnenkort op het cb hier, wat ze ervan zeggen.

Respond to this message   
Current Topic - mooi compliment :-)
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten