Hoi,
Sinds gisterenavond houdt mijn meisje niets meer binnen. Ik had haar voor het eerst sinds een week of 3 weer eens een potje gegeven, vanwege allerlei omstandigheden. Dit zal er wel niets mee te maken hebben, maar toch... Ze at er wel met smaak van, op een paar happen na alles op. Na haar fles (waar ze nog maar de helft van wilde) en een beetje water na het tandenpoetsen, bracht ik haar naar bed en kwam alles eruit: de melk, het potje, volgens mij zelfs nog iets van het brood op het kdv. Alles wat ik haar daarna nog heb proberen te geven (met name water, vanochtend klein beetje melk), is er weer uitgekomen.
Hoe lang mag dit met dit weer zo doorgaan?
Ze is nu nog wel 'vrolijk', al ziet ze wat pips. Maar ze kunnen zo snel uitdrogen hè?!
Alvast bedankt voor het meedenken,
Carolien
Dit klinkt als een buikgriep virusje. Als ze nog borstvoeding krijgt, geef dan tijdelijk weer alleen borstvoeding te geven, in kleine beetjes, zo vaak ze wil Daarmee houdt ze haar vocht op peil en het werkt nog beter dan ORS (oraal dehydratie solutie). Als ze KV krijgt, probeer dan of ze die wel verdraagt als er minder schepjes melk in zitten en geef eventueel ORS bij. Maak de KV aan met goed doorgekookt water om nu elke besmetting te voorkomen
Buikgriep moet vanzelf over gaan. De dieetmaatregelen laten het niet sneller gaan, maar zijn ervoor bedoeld om haar zodanig eten/drinken te geven dat niet alles er weer uit komt. Zolang ze voldoende vocht binnenhoudt, mag dit gerust een aantal dagen duren.
Bedankt Gonneke,
Gisterenmiddag kwam het er niet meer 'van boven' uit, maar ging alles linea recta haar luier in. Vanochtend heeft ze weer lekker gedronken en een beetje gegeten en ze ligt nu heerlijk te slapen. Dus het lijkt alweer stukken beter te gaan! Bedankt voor de tips voor het vocht. Deels gebruikte ik ze al, maar kan nooit kwaad om nog wat extra op dingen te letten.