<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

8 maanden en nog steeds krampen

May 10 2008 at 9:56 PM

mijn zoontje van 8 maanden kan nog steeds niet veel anders verdragen dan borstvoeding en brood. hij krijgt hele erge krampen van de groente en fruit
hij heeft ook koemelkallergie. zou hij die krampen krijgen doordat de darmen mogelijk nog niet goed zijn ontwikkeld door deze allergie? en als ik gewoon nog even wacht met bijvoeding kan dit kwaad of krijgt hij tekorten?
groet corina

Respond to this message   
AuthorReply

Re: 8 maanden en nog steeds krampen

May 10 2008, 10:57 PM 

ha corina,

sowieso krijgt hij geen tekorten als je nog even zou wachten; mm levert alles wat hij nodig heeft, en als hij weinig of geen vastvoedsel eet, drinkt hij meer, en komt het toch goed
er zijn ook zat kindjes die zonder enige reden pas substantieel bijvoeding eten als ze 9 of 10 maanden zijn!

of die krampen met de kma te maken hebben? weet ik niet; maar allergiekindjes 'willen' vaak pas later echt gaan eten in vergelijking met niet-allergiekindjes; en dat komt echt uit hunzelf, dus dat zal niet voor niets zijn

geef hem dus maar even geen groente en fruit, maar juist de broodproducten, met een likje vet
volg het voedselintroductieschema en mijdt voorlopig waar hij krampen van krijgt

by the way: is het brood wel koemelkvrij?

groet,

Stefan Kleintjes, kinderdi�tist | http://www.borstvoeding.com/

Respond to this message   

ja

May 10 2008, 11:16 PM 

ja het brood is oerbrood en koemelkvrij. hij wil wel graag het eten hebben maar kan het nog niet verdragen. kan het ook zijn dat hij een fruit allergie heeft? overigens reageert hij ook op het fruit wat ik eet. doordat ik al op een koemelkvrijdieet zit wordt het al wat karig. als ik nu ook al het fruit moet laten staan. hopelijk wordt het tzt weer beter.
(hij heeft nu nog niets tekort gehad, 8 maanden en bijna 10 kilo)
groet corina

Respond to this message   
Current Topic - 8 maanden en nog steeds krampen
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten