<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

bijvoeden en reflux

May 10 2008 at 10:02 PM
mamarjo 

Hoi allemaal,
ons zoontje van 6,5 maand spuugt sinds zijn geboorte erg veel. 4 weken geleden hebben we in overleg met de kinderarts besloten toch maar medicatie te geven, omdat zijn gewicht achterbleef en het geen ontspannen kind was. Sindsdien was hij veel vrolijker, spuugde veel minder en kwam na een aantal regeldagen veel aan. De medicijnen leken goed te werken! Nu zijn we langzaamaan met bijvoeding begonnen (banaan, appel, rijstwafel, broodkorst), waarvan hij hele kleine beetjes neemt. Maar hij spuugt sindsdien weer veel meer en huilt/jammert ook weer meer. Zou dat door de bijvoeding komen?
Ik hoop dat er met dit lekkere weer nog iemand achter de computer zit die ervaring heeft!
groeten, Marjolein

Respond to this message   
AuthorReply

Re: bijvoeden en reflux

May 10 2008, 10:51 PM 

ha marjolein,

lastig! ik vermoed dat zijn slokdarm nog niet voldoende genezen was toen je begon met de bijvoeding en/of het mechaniek, het klepje dat voorkomt dat voedsel uit de maag 'vanzelf' weer terugkomt, is nog niet voldoende genezen en functioneert niet goed
in eerste instantie kan je nog twee weken wachten met aanbieden van vast voedsel
en misschien zal je in het begin toch moeten prakken of pureren, al is het alleen maar om te kijken of dat beter valt bij hem

mogelijk is ook de medicatie niet adequaat genoeg, maar daar ga ik niet over , dus bespreek dat 's met de ka

groet,

Stefan Kleintjes, kinderdi�tist | http://www.borstvoeding.com/

Respond to this message   

osteopaat

May 11 2008, 8:12 PM 

Hoi Marjolein,

Ons zoontje is nu bijna 11 maanden en een hele blije baby. Dat is echter wel anders geweest. Hij huilde vanaf zijn geboorte 8 weken aan een stuk. Hij bleek reflux te hebben. Wij zijn met hem naar een osteopaat gegaan. Die was van mening dat medicijnen misschien lijken te helpen maar de oorzaak niet weg nemen. Bij ons zoontje waren de schedeldelen over elkaar heen geschoven zodat er een enorme druk op de hersenen ontstond. En aangezien die alles aansturen had dat oa die reflux tot gevolg. Na 1 behandeling merkte we al verschil. Na een aantal behandelingen zagen we de ader in zijn hoofd kloppen. Hij ging lachen, slapen en huilde niet meer. Ik weet dat niet alle reguliere artsen dit zien zitten maar ons heeft het geweldig geholpen. Ik kan het je echt aanraden.
Succes! Maria

Respond to this message   
C.

osteopathie is in zuiden en GB heel gebruikelijk

May 13 2008, 2:00 PM 

Goed te horen dat jullie zo'n baat hadden met een behandeling bij een osteophaat! Het is voor baby's inderdaad vaak een heel effectieve behandeling. In NL is het nog niet zo ingeburgerd, maar in Belgie en ook in Engeland zal niemand raar staan te kijken als je een ostheophaat bezoekt. Het schijnt zelfs standaard te zijn dat een baby door een osteophaat wordt gezien voordat hij/zij het ziekenhuis verlaat na zijn/haar geboorte.

Respond to this message   

Re: osteopathie is in zuiden en GB heel gebruikelijk

May 17 2008, 7:22 PM 

Hoi C,

fijn dat je reageert. Soms krijg ik het idee dat veel mensen het toch maar ongewoon vinden maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Niet geschoten is altijd mis toch?

Groetjes Maria

Respond to this message   
Current Topic - bijvoeden en reflux
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten