<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Groente "weigeren"

May 12 2008 at 8:00 PM
Nina 

Ons dochtertje krijgt sinds anderhalve maand bijvoeding, grotendeels ala Rapley.
We begonnen met groenten en inmiddels krijgt ze ook fruit en soms wat broodkorst of een rijstwafeltje.
Fruit gaat prima, maar de groente is niet echt favoriet.
Laatst al de wortels, ineens hoefde ze ze niet, alsof het haar niet smaakt... en nu al 2 keer de broccoli. Terwijl toen ik het vorige week een keer met een aardappeltje geprakt had, ze het wel at...
Is het een kwestie van gewoon aan blijven bieden? Of misschien toch de groente dan maar geprakt geven? Of zou ze er wat op uitgekeken zijn?
Qua groente wissel ik nog niet heel veel af (broccoli, wortel, courgette, aardappel en soms een prutje met witlof of bietjes en aardappel).

Klinkt dit bekend? En zijn er mensen die tips hebben? Ik had laatst boontjes daar kon ze erg weinig mee... wat zijn nog meer handige groenten om ala rapley te geven?

Nina

Respond to this message   
AuthorReply
Nina

Re: Groente "weigeren"

May 14 2008, 8:23 PM 

Vanavond heb ik de broccoli maar weer geprakt met een aardappeltje. Eerst leek het of ze niet wilde, later toch wel. Ze geeft ook met een prakje wel duidelijk aan wanneer het genoeg is.
Ik vind het lastig, we waren zo enthousiast aan de rapley en met fruit gaat dat ook allemaal wat makkelijker. Maar saboteer ik mezelf nu niet door het dan toch geprakt te geven?
Ik denk dat het al een hoop scheelt dat ze het niet glad gepureerd hoeft.

Iemand nog tips/trucks? Ook voor andere soorten groente (zie berichtje hierboven) zijn van harte welkom.

Nina

Respond to this message   

May 14 2008, 9:00 PM 

hoi nina,

als alles goed gaat behalve de groente, dan gaat het toch goed? Kijk, ze leert het best met het eten dat ze zelf het lekkerst vindt, dus niet met de groenten waar ze geen trek in heeft
maar jij vindt kennelijk dat ze ook groenten moet eten, en je hebt daar je zinnen op gezet

ik zou zeggen dat je dat beter niet doet, gewoon af en toe verchillende groenten aanbieden, diverse soorten, hard of zachtgekookt, en zoveel mogelijk hetzelfde van wat jullie ook eten; en verder dus lekker ruim geven van wat ze graag lust en zelfstandig kan eten

en wat extra fruit, ter compensatie van de groenten

groet,

Stefan Kleintjes, kinderdi�tist | http://www.borstvoeding.com/

Respond to this message   
Nina

May 15 2008, 7:30 PM 

Bedankt voor je antwoord.
Extra fruit daar kan ik ook wel wat mee. Groenten blijven we gewoon aanbieden.

Groetjes Nina

Respond to this message   
Myrthe

andere soorten groeten

May 15 2008, 9:49 PM 

Hallo Nina,

Bij ons werkte in het begin worteltjes en broccoli ook niet echt goed.
En juist de groeten waar we niets van hadden verwacht, weer wel.
We gaven een hele stronk witlof (dus niet gepureerd). Dit bleek een groot succes. Evenals partjes tomaat. Niet meer weg te denken.

Het is dus soms even zoeken wat jouw kindje wel/niet lust, maar Rapley werkt fantastisch en wij zijn pas prakjes gaan geven toen onze dochter met 11 maanden zelf met de lepel wilde gaan eten (want dan is een wortel/aardappelprak wel aan te raden).

Veel experimenteren dus.

Succes!
Myrthe

Respond to this message   
Nina

Re: andere soorten groeten

May 17 2008, 8:17 PM 

Bedankt voor je bericht.
Tomaat heb ik nog niet geprobeerd, maar gaan we binnenkort maar eens doen.
Vanavond een prakje gemaakt met witlof, vond ze lekker.
Overigens ging gisteren de broccoli en aardappel uit de hand ook goed. Ik ga proberen qua groenten nog wat meer variatie aan te brengen.

Respond to this message   
Current Topic - Groente "weigeren"
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten