<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

ontlasting

May 17 2008 at 12:24 PM

Sinds ik Joris (bijna 7 maanden) tweemaal daags eten aanbied (Rapley)
poept hij een stuk minder.
Op BV poepte hij meerdere malen per dag. In begin vast voedsel een keer per dag maar dit wordt steeds minder, nu vanaf maandag niet gepoept. Ik weet dat dit op zich geen kwaad kan, maar merk dat hij er last van heeft.. hij kreunt veel en huilt ook meer. Ook slaapt hij slecht.
Kan natuurlijk allemaal niet met elkaar te maken hebben en toevallig zijn, maar toch denk ik dat het aan de bijvoeding ligt.
Kan dit? moet ik er weer even mee stoppen?

Alvast mijn dank!

Groetjes Annemiek

Respond to this message   
AuthorReply
Gabriella

Re: ontlasting

May 17 2008, 2:56 PM 

hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn zoontje, hij is nu 16 maanden en heeft nog steeds last van verstopping. Voor jou is het het beste als je even stopt met bijvoeding, en alleen een paar weken borstvoeding geeft tot het weer goed gaat en dan heel langzaam weer wat bijvoeding ( dat was het advies wat ze mij hier hebben gegeven; werkt heel goed! ) Groetjes, Gabriella p.s. worteltjes en rijstewafels kunnen verstoppend werken

Respond to this message   
Hennah

peer

May 17 2008, 3:03 PM 

Peer werkt laxerend, en vinden veel baby's lekker bovendien.
Als een stuk peer nog niet lukt, geef dan gepureerde peer, zelfgemaakt of uit een potje.
Dit hielp bij ons altijd goed.
Worteljes werkten bij onze baby verstoppend.

groet,

HH

Respond to this message   

opluchting

May 17 2008, 3:17 PM 

Nou Joris heeft net een enorme luier volgemaakt.
Het gekke vind ik dat de ontlasting gewoon dun is en ik dus niet snap hoe het
kan dat ie er zo'n last van had.
Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Annemiek mv Joris (23-10-2007)

Respond to this message   
C.

darmpjes moeten wennen

May 17 2008, 8:23 PM 

Volgens mij moeten zijn darmpjes gewoon wennen aan het nieuwe voedsel. Mijn zoontje had ook wat last van krampjes - maar geen dunne poep eerlijk gezegd - maar ik hoorde het wel borrelen zeg maar. Na een tijdje ging het over en poepte hij mooie luiers. De overgang van borstvoeding alleen naar steeds meer bijvoeding was te volgen in de luier: het werd van bv-geel, naar wat slijmerig tot steeds vaster (eerst vooral met stukjes groente erin - duidelijk te herkennen als hetgeen je gisteren hebt gegeven, en nu echt meer verteerd). Misschien zit je nog in de overgang?
Een paar keer heeft mijn zoontje wel echt op de bijvoeding gereageerd, en dat was bij winterwortel. Dat resulteerde direct in verstopping en echt huilbuien/krijsen, enorm persen zonder poep. Dat geef ik dus niet meer. Of er verschil is met gewone worteltjes weet ik niet, maar ik neem het risico niet.

Respond to this message   
Current Topic - ontlasting
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten