<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Zorgen: nodig of niet?

May 17 2008 at 2:42 PM

Willem is ruim 18 maanden en eet sinds een tijdje hetvolgende:

karnemelk, yoghert, kwark
boterham (af en toe) met roomboter, pindakaas, jam en appelstroop
crackers, soepstengels, ontbijtkoek en krentenbollen
frietjes
kiwi, banaan soms
rozijntjes
zonnatura drinkpakjes met fruit + groenten

Ik geloof dat ik er zo wel ben, voor de rest haalt mijnheer zijn neus op. Af en toe gooi ik nog wel eens wat in de blender om een smoothie te maken. Verder is hij gezellig, groeit (10 kilo bij 82 cm), drinkt voldoende water en is lekker levendig.

Moet ik me nu zorgen maken dat zijn eetpatroon zo niet gevarieerd is of gewoon volhouden het komt op een moment wel weer goed???

Liesbeth

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Zorgen: nodig of niet?

May 17 2008, 5:16 PM 

Het houdt inderdaad niet over aan variatie, maar als zijn groei en ontwikkeling en zijn gedijen (zit hij lekker in zijn velletje) goed zijn, zou ik me geen zorgen maken. Vrijwel alle kinderen hebben (soms lange) periodes van kieskeurigheid. Gaat ook vrijwel altijd weer over, vooral als je er geen punt van maakt.

Groet,

Gonneke, lactatiekundige
www.eurolac.net

Respond to this message   

Dank je

May 17 2008, 7:57 PM 

dan ga ik maar eens beginnen me geen zorgen meer te maken en Willem zo veel mogelijk variatie aan te bieden. We gaan er dan maar van uit dat het ooit weer goed komt.

Bedankt

Respond to this message   

Hier ook zo eentje gehad en opeens...

May 20 2008, 1:05 PM 

Máron was op die leeftijd ook zo'n kieskeur terwijl ik van alles aanboodt. En opeens... na een maandje of 3 begon hij weer allerlei andere dingen te eten. Z'n warme maaltijd bestond voor hem doorgaans uit alleen maar aardappel maar nu eet hij ook weer groenten. Rauwkost bliefde meneer echt niet en nu smult hij ervan (met een lekkere dressing erover ) en allerlei soorten fruit gaan 'er opeens weer in'. Zo ook rozijntjes. Die at hij niet maar verzamdelde ze als 'n hamster in z'n mondje. Nu gaat het doosje toch zo'n 3/4 leeg voordat ik 'noeg' hoor en hij genoeg heeft.

Tisunfase, tisunfase, tisunfase. En ja, het gaat weer over.
Ooit..........

Groetjes van Antonieke, mama van Máron (4 juni 2006)

Respond to this message   
Current Topic - Zorgen: nodig of niet?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten