<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

grr! glibberig!

May 17 2008 at 8:10 PM

korte vraag: iemand tips om eva te helpen met glibberige groenten en fruit? een gestoomde peer, rijpe mango, ... glijden dadelijk uit haar handjes en dan wordt het niks. gewoon geduldig wachten tot ze handiger wordt of zijn er tips?

dank je

Respond to this message   
AuthorReply
Nina

Re: grr! glibberig!

May 17 2008, 8:20 PM 

Erg herkenbaar...

Heerlijk al dat fruit, maar het glibbert behoorlijk.
Mango heb ik tot nu toe alleen maar geprakt gegeven. Peer gaat best goed hier (maar ik stoom het niet, ik weet niet of dat uitmaakt voor de glibberigheid...). Ik probeer het fruit wat zo glibbert vaak in handzame reepjes te snijden. Dat lukt de ene keer wat beter dan de andere. Ik merk ook wel dat mn dochtertje er steeds handiger in begint te worden om het vast te houden en op te pakken. We blijven oefenen.

Respond to this message   
C.

handgreepje snijden

May 17 2008, 8:26 PM 

Soms kun je het fruit zo snijden dat het een boogje of een kuiltje krijgt, waardoor ze het beter kunnen vasthouden. Dan werkt het als een soort hangreep zeg maar. Peer bijvoorbeeld (ik stoom de peer overigens ook niet). Een iets groter stuk snijden helpt soms ook.

Respond to this message   

FAQ 11

May 17 2008, 9:35 PM 

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/faqs-bijvoedingsforum/faq-11.html

Maar misschien ken je hem al?

Christel mv Pauline (06-03-06)

Respond to this message   

Schil

May 19 2008, 12:16 PM 

Ik laat een stukje van de schil aan het fruit.
OVerigens spoel ik deze dan wel goed schoon.

Annemiek mv Joris (23-10-2007)

Respond to this message   
Current Topic - grr! glibberig!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten