<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Mais?

May 17 2008 at 8:40 PM

Hallo!
Weer een vraagje: Merlijn, nu 8 1/2 maand, heb ik mais gegeven. Pas later heb ik het introductieschema erbij gepakt en oeps: mais mag pas met 1,5 jaar!
Waarom is dit? En wat zijn de gevolgen van het veel te vroeg eten van mais? het gaat om ongeveer een eetlepel mais dat ik door een warm prakje heb gedaan.
bedankt maar weer!

Merel.

Respond to this message   
AuthorReply

moeilijk verteerbaar

May 17 2008, 9:31 PM 

Mais is moeilijk verteerbaar, dat is vooral de reden waarom het op 1,5 jaar staat.

Het kan zijn dus dat hij wat buikpijn krijgt, maar dan weet je waarom
En voor hetzelfde geld heeft hij er geen last van, hoor!

Christel mv Pauline (06-03-06)

Respond to this message   

Marjolein

Mais

May 17 2008, 9:41 PM 

Ons zoontje is ook gek op mais (ook vanaf ongeveer 10 maanden). Hij heeft nergens last van, maar het komt er ook net zo weer uit! Helemaal onverteerd dus. Is wel grappig om te zien!

Respond to this message   

Ah!

May 17 2008, 9:54 PM 

De mais is inderdaad in zijn geheel weer naar buiten gekomen. maar dat vond ik niet zo gek en ben ik wel gewend met eten geven in hele stukken. ik kan nog vaak zien wat hij de dag ervoor gegeten heeft hihi. Gelukkig geen buikpijn gehad.

maar toch doe ik het nu niet meer en wacht ik maar even. Merlijn is geopereerd aan zn darmen met 3 weken (malrotatie met volvolus) dus wil niet provoceren als het niet nodig is!

Respond to this message   
Current Topic - Mais?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten