<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

rauw

June 18 2008 at 3:56 PM
Martine-mv-Lucas 

Hoi

Lucas van 20 mnd eet sommige dingen graag rauw.
Bij paprika en wortel kan ik me nog wat voorstellen.
Rauwe uien eten ook hele volksstammen, hoewel ik er niet aan moet denken.

Maar zodra ik aardappels ga snijden/schillen is het huis te klein, hij rust niet voordat hij ook een stuk krijgt. (kind van z'n moeder, ik scheen het vroeger ook te doen)

Kan dit kwaad? (het eten van rauwe aardappel dus?) Zie het nergens in het schema staan

Respond to this message   
AuthorReply
Ilse

niet zo goed

June 18 2008, 4:02 PM 

Hoi,

Volgens mij was dat niet zo goed voor je. Aardappel is een nachtschade soort, en ik heb ooit gehoord dat daar iets giftigs mee was. Overigens is tomaat ook een nachtschade, maar hoe dat precies zit..

Maar ik weet echt niet of dat nu waar is.. is maar vast als waarschuwing.. wacht er even mee tot er iemand reageert met verstand van zaken.

Groet,
Ilse

Respond to this message   
brenda

Re: rauw

June 18 2008, 5:34 PM 

mijn zusjes deden dat vroeger ook altijd ze mochten altijd een stuk (of meerdere als mijn moeder niet keek) rauwe aardappel uit de pan pakken voordat mijn moeder de pan op het vuur zette. (1 van hen is nog steeds gek op rauwe aardappel...)

Respond to this message   
yanna

rauw vlees

June 18 2008, 9:40 PM 

Als kind was ik helemaal gek van rauw gehakt !?! Dan snoepte ik dus weleens van het aanrecht af als m'n moeder niet keek...staat vast ook niet in het boek

Respond to this message   
Ingrid, mv David

Re: rauwe aardappel

June 18 2008, 10:02 PM 

Voor zover mij bekend is de plant wel giftig. Alsmede de besjes. Als een aardappel kiemt (er dan ontstaan uitlopers) dan moet je die verwijderen. Dat is immers het begin van een nieuwe plant. Volgens mij is dat ook de reden dat je zelfs de 'pitjes' verwijderd.
Rauwe aardappel wordt gebruikt in alternatieve geneeswijzen (m.b.t. maag-darm problemen). Dus dan lijkt het me niet giftig, maar wel VIES

Groetjes,

Ingrid

Respond to this message   
Tamara

rauwe aardappel

June 19 2008, 10:12 AM 

Hier is dat ook favoriet, met schil en al dan!! Ik pak het wel steeds af, maar je kunt in de reformwinkel ook rauwe aardappelsap kopen, geloof dat het tegen maagzuur moet werken, dus ik kan me niet voorstellen dat het giftig of gevaarlijk is. Misschien is het wel wat zwaar te verteren??

Respond to this message   
SDL

Ik ben er allergisch voor

June 19 2008, 4:54 PM 

geen idee of het giftig is, maar ikzelf ben allergisch aan rauwe aardappel.
Na het schillen moet ik direct mijn handen wassen met veel zeep en die dag niet meer aan mijn ogen komen, of ze zwellen helemaal op, jeuken en tranen verschikkelijk.
Zelfs als ik gewoon maar even met mijn vinger aan mijn hals kom, jeukt het daar enorm.
Vanaf dat ze gekookt zijn heb ik er totaal geen problemen mee.

Respond to this message   
Martine-mv-Lucas

stefan misschien?

June 21 2008, 9:25 AM 

twijfelgevalletje dus.

Misschien dat Stefan het weet?

Respond to this message   
Current Topic - rauw
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten