<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Ze eet geen fruit meer!

July 16 2008 at 4:12 PM
Cindy 

Mijn kleine meid is opgehouden met fruit eten, ze vindt het niet meer lekker.
Ze is erg duidelijk in wat ze wel en wat ze niet wil eten. Wel vlees en kaas en melk (daar krijgt ze geen genoeg van, maar wil ik niet teveel geven), brood, pasta e.d en groente vindt ze wel ok, maar fruit helemaal niet.

Dit is niet altijd zo geweest! We rapleyen sinds haar 6de maand en af en toe krijgt ze ook wat gepureerd.

Hoe zorg ik ervoor dat ze weer wat fruit gaat proberen?

Respond to this message   
AuthorReply
onbekend

Re: Ze eet geen fruit meer!

July 16 2008, 5:10 PM 

Volgens mij kan je het niet afdwingen, maar je zou het wel aantrekkelijk kunnen maken.

Zorg er bijv. voor dat ze ziet dat anderen smakelijk (mmme, oh lekker, jammie...) van fruit zitten te eten van de fruitschaal (bijv. druiven of kersen) en schenk aan haar op dat moment geen aandacht. Praat met elkaar over hoe lekker jullie het vinden. Zo voelt ze zich niet gepushed om zelf fruit te eten, maar is fruit wel heel interessant.

Verder wel aanbieden bij bijv. avondeten, maar niet treuren als ze het niet aanraakt. Het komt vanzelf wel weer.

Je zou het fruit ook in de tussentijd anders kunnen aanbieden. Bijv. een geprakte banaan of aardbeien op brood. Of een heerlijke meloensmoothie. Of maak het eens gebakken klaar (bijv. gebakken appeltjes). Dat kan weer heel anders smaken.

Respond to this message   
Cindy

goed idee

July 23 2008, 4:12 PM 

ik denk dat ze gebakken appeltjes heel lekker vind! Ze houdt van alles wat gebakken is en zo is het zoeter.
ik blijf gewoon proberen

Respond to this message   
Current Topic - Ze eet geen fruit meer!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten