<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

1 bv vervangen met iets anders? - 9 maanden

July 21 2008 at 4:09 PM
Ireen79 

Hallo allemaal,

I.v.m. teruglopende kolfopbrengst op werkdagen ben ik op zoek naar oplossingen om ervoor te zorgen dat mijn zoontje van bijna 9 maanden wel genoeg vocht binnen krijgt op een werkdag. Het liefst geef ik 2 flessen moedermelk mee, maar de laatste tijd lukt het me soms niet meer om dat bij elkaar te krijgen zonder allerlei kunst- en vliegwerk. Vandaag bijvoorbeeld heb ik in 3x kolven net iets meer dan 1 fles bij elkaar

Ik vroeg me af of we misschien al een fles zouden kunnen vervangen met ander drinken (geen flesvoeding) op de dagen dat ik werk?

Momenteel drinkt hij nog zeker 5x per etmaal bij me: 's ochtends vroeg, rond 11-12 uur, rond 15 uur, voor het slapen gaan en ook minimaal 1x 's nachts.

Zouden we bijvoorbeeld op mijn werkdagen de voeding van 11-12 of 15 uur kunnen vervangen met iets anders drinken, evt. met iets te eten erbij? Of is het daar nog te vroeg voor?

Alvast dank voor de reacties!

Irene

Respond to this message   
AuthorReply

Re: 1 bv vervangen met iets anders? - 9 maanden

July 21 2008, 9:07 PM 

ha irene, je hoeft niet per se zoveel melk te kolven dat hij hetzelfde drinkt als wanneer hij live gedronken zou hebben; hij haalt het echt wel in als jij weer thuis bent

dan kan je hem met deze leeftijd ook een klein kommejte yoghurt meegeven om te eten/drinken; en fruit, vooral nat fruit dat veel vocht bevat

niet te veel zorgen maken, kolf wat je kan kolven [die gedachte alleen al kan je helpen meer te kolven] en leg vaak aan als je bij elkaar bent

groet,

Stefan Kleintjes, kinderdiëtist | http://www.borstvoeding.com/ | http://www.borstvoedingboek.com/

Respond to this message   
Ireen79

dank

July 22 2008, 8:51 AM 

Hoi Stefan,

Bedankt voor je antwoord! Ik probeer me echt geen zorgen te maken over mijn kolfopbrengst, maar het loopt nou eenmaal terug en ik houd van vooruit denken

Een beetje yoghurt meegeven was nog niet bij me opgekomen (fruit krijgt hij al)! Dat zal ik doen als ik het echt niet meer bij elkaar krijg.

Groetjes,

Ireen

PS: het nieuwe forum ziet er goed uit!

Respond to this message   
Current Topic - 1 bv vervangen met iets anders? - 9 maanden
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten