<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

Bijvoeding en allergie

July 21 2008 at 7:46 PM
Gaby70 

Onze zoon Tom van 6 maanden heeft de afgelopen 3 dagen na de volledige borstvoeding van 10.30 uur in opklimmende hoeveelheid (van 0,5 tot 1,5 eetlepel) Biobim (de zuiverste variant voor 4m+) gekregen, gemengd met moedermelk (20-50 ml).

We begonnen de bijvoeding met Biobim omdat het idee was dat daarmee de kans op een allergische reactie het kleinst was en we hem zo bovendien van een lepeltje konden leren eten. Dit ging goed: Tom kreeg geen bloed in zijn ontlasting of eczeem.

Hoe nu verder?

- is het verstandig om nu een paar dagen te wachten en geen Biobim meer te geven of kunnen we de Biobim naar de avond verschuiven?
- kunnen we nu de hoeveelheid Biobim opvoeren (de max. hoeveelheid die we gaven is nu 1,5 eetlepel, terwijl voor pap 6-8 eetlepels staan).
- ik heb begrepen dat een volledige borstvoeding meer caloriën geeft dan een bord Biobim (8 eetlepels op 200 ml borstvoeding). Klopt dat?? Of kan ik 1 borstvoeding gaan vervangen door Biobim pap? (ik geef nu Biobim nà de borstvoeding)
- mag hij nu hij Biobim verdraagt ook babyrijstcrackers (zonder zout of andere toevoegingen)?
- Komend weekend wil ik (weer in opklimmende hoeveelheid en na de 2e borstvoeding) met groenten gaan beginnen. Klopt het dat worteltjes door bijna alle babies wel goed worden verdragen?

Pas in augustus hebben we weer een afspraak met de diëtiste. Vandaar dat ik mijn vragen hier even stel.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groet,
Gaby

mama van Tom, geboren 12-01-2008

Respond to this message   
AuthorReply

stefankleintjes

Re: Bijvoeding en allergie

July 21 2008, 9:03 PM 

ha gaby, ik weet niets van je achtergrond, maar toch wat antwoorden van mij:

-is het verstandig om nu een paar dagen te wachten en geen Biobim meer te geven of kunnen we de Biobim naar de avond verschuiven?

kan, even kijken hoe het gaat, en dan weer verder

- kunnen we nu de hoeveelheid Biobim opvoeren (de max. hoeveelheid die we gaven is nu 1,5 eetlepel, terwijl voor pap 6-8 eetlepels staan).

prima, als je het geleidelijk doet

- ik heb begrepen dat een volledige borstvoeding meer caloriën geeft dan een bord Biobim (8 eetlepels op 200 ml borstvoeding). Klopt dat?? Of kan ik 1 borstvoeding gaan vervangen door Biobim pap? (ik geef nu Biobim nà de borstvoeding)

als je je productie op peil wilt houden, langer bv wilt blijven geven, doe je er verstandiger aan life te voeden ipv pap te geven: ook drinkt hij dan meer, en kijgt dus meer energie binnen dan met pap

- mag hij nu hij Biobim verdraagt ook babyrijstcrackers (zonder zout of andere toevoegingen)?

je mag net als bij alle andere kindjes het voedselintroductieschema volgen; afgezien van de producten waarvan je weet dat hij allergisch is; de eerste vier weken voorzichtiger dan andere kindjes mogen, daarna gewoon mee met de stroom

- Komend weekend wil ik (weer in opklimmende hoeveelheid en na de 2e borstvoeding) met groenten gaan beginnen. Klopt het dat worteltjes door bijna alle babies wel goed worden verdragen?

ik krijg eigenlijk nooit klachten over worteltjes dus doe maar!

groet!

Stefan Kleintjes, kinderdiëtist | http://www.borstvoeding.com/ | http://www.borstvoedingboek.com/

Respond to this message   

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten