<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

genoeg vocht voor 11 mnd?

July 28 2008 at 11:27 AM
mamalien 

Hallo,

Ik vraag mij af of mijn zoontje van elf maanden hier voldoende vocht aan heeft. Ik geef hem alleen nog BV en dus geen ander drinken ernaast.

Hij krijgt (ongeveer) op deze tijden de borst:

rond 5/6 uur
rond 8/9 uur
rond 12 uur
rond 3 uur
voor hij gaat slapen meestal rond 7 uur.

Hij eet ook heel veel fruit, dus daar haalt hij ook zijn vocht uit, maar toch vraag ik me iedere keer af of het genoeg is. Zijn plas en poepluiers zijn goed, alleen vanochtend heel weinig geplast.

Ook ben ik benieuwd hoeveel Bv andere moeders rond deze leeftijd geven?

Alvast bedankt.

Respond to this message   
AuthorReply
Feline

hier nog veel minder...

August 7 2008, 8:18 PM 

Hoi,

Ivy drinkt nog veel minder, ze is ook bijna 11 maanden maar wel heel klein voor haar leeftijd. Ze wil overdag geen borst meer, enkel nog 1x 's nachts. Dan drinkt ze redelijk wat, maar heel veel kan er niet in zitten want ik heb echt nog maar een paar slappe theezakjes over!
Toen ze borst begon te weigeren heb ik wel poedermelk geprobeerd. Dit wil ze ook niet, heb wel 3 verschillende merken geprobeerd, inclusief Biobim en ook met een smaakje, maar helaas. De fles wil ze ook al heel lang niet meer, dus drinkt ze uit een beker met rietje. In eerste instantie toen ze borst begon te weigeren kolfte ik en dat dronk ze wel uit haar bekertje. Nu komt er niks meer uit met kolven. Zelfs als het toeschiet levert het me nog minder dan 40 cc op. Dus krijgt ze wat water of diksap. Dat drinkt ze wel.
De hoeveelheid die ze drinkt is echter echt hele erg weinig. Ze drinkt maar 1 zo'n beker per dag en dan bied ik haar echt heel veel aan. Er staat ook altijd een beker voor haar zodat ze zelf kan pakken. Ze heeft hierdoor niet aldoor erg natte luiers en heel regelmatig last van constipatie. Daar geef ik haar dan weer allerlei voedsel voor wat wel een beetje helpt.
Ze eet naar mijn idee overigens best veel. Pap van 120cc poedermelk als ontbijt, 1 boterham en fruit als lunch, fruit tussendoor of crackers, rijstewafels, stukjes brood oid, en veel avondeten. Na het eten wil ze alleen nu ook ineens geen yoghurt meer. Uit haar eten haalt ze natuurlijk ook het nodige vocht, maar als ik dan richtlijnen lees dan komt ze daar never nooit niet aan. Ik las ook ergens dat ze met 1 jaar 300cc melkproducten per dag moeten hebben...dat redt ze zo nooit!
Ik blijf maar gewoon verschillende dingetjes proberen en maak me er verder niet echt zorgen over. net zoals ik haar laat bepalen hoe of wat met Rapley, zo zal ze dit ook wel weten.

Groeten, Feline

Respond to this message   

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten