<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  

tournée op komst, bijvoeding voorbereiden??

September 17 2008 at 12:27 AM

Hallo iedereen,
ben nieuw hier, en nieuw ook in het denken aan/over bijvoeding of introductie vast voedsel of noem het hoe je wil... mijn kindje op 100%borstvoeding is gisteren 6 maand geworden (moet er wel direct bijzeggen dat hij eigenlijk 4,5 maand had moeten zijn nu, hij kwam prematuur), en de vraag stelt zich nu. Instinctief had ik liever gewacht tot hij zelf duidelijk angeeft dat hij iets wil, ik stelde mij zo voor dat hij op 'n dag quasi mijn eten van mijn bord zou gaan graaien ) waarschijnlijk is dit simplistisch gedacht?
maar nu is de situatie dat ik binnen een kleine maand op tournée vertrek, mèt zoontje en gelukkig deze eerste keer ook partner erbij - dit wil zeggen een kleine maand weg van huis, en regelmatig momenten dat noch ik noch de vader met hem bezig kunnen zijn wegens repetitie of optreden. Op die momenten zal de grootmoeder, mijn moeder, hem opvangen. maar daar komt de kat op de koord: zij heeft angst voor/is gefixeerd op momenten waarop de kleine zou willen eten en ze hem niks kan geven omdat hij exclusief aan de borst is, en pretendeert dus dat hij op èèn of andere manier moet kunnen gevoed worden door haar aan de fles. Volgens mij is het risico op zulke 'noodsituaties' redelijk klein omdat ik kan voeden tijdens de pauzes (elk anderhalf uur 15min!), maar er is hierrond nu dus al stress op voorhand tussen mij en mijn moeder, en dat is niet bevorderlijk...
Ons zoontje is totaal verleerd van aan de fles te drinken (wat hij in 't hospitaal de eerste weken wel moest, maar eens bij ons natuurlijk niet meer!...), bij herhaalde pogingen snapt hij het niet en protesteert. Anders had ik kunnen kolven, maar dat is dus geen oplossing.
In deze dagen had ik gedacht: dan maar iets van rijstmelk, of havermelk, of amandelmelk bijgeven? had al enkele miezerige pogingen ondernomen gisteren en vandaag, met weinig resultaat (ook met 'n lepeltje geprobeerd, lukt iets beter). Lezend op deze site (voor 't eerst), kom ik te weten dat het beter is geen andere vloeistof bij te geven. Ok, dat weet ik dan weer, hoef ik niet door te gaan met die fles te proberen en proberen!
Maar, en dat is mijn vraag, hoe los ik het dilemma met mijn moeder op, hoe kan ik haar geruststellen dat er iets is waarmee ze hem kan voeden als de nood het hoogst is?
graag suggesties... bedankt!!
marie en varun 6 maand

Respond to this message   
Current Topic - tournée op komst, bijvoeding voorbereiden??
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>naar het begin  
Find more forums on NutritionCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  

Maak je met plezier gebruik van het forum? Steun het bijvoedingsforum dan met een donatie
Zo blijven we vrij van ongewenste reclame voor ongewenste producten