<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar forum  

Draad knapt steeds

December 1 2005 at 1:24 PM
No score for this post

Leontien  (Inloggen Leontien76)

Pfff wat een drama, waarom heb ik ooit gedacht dat naaien leuk is? Nou ja, de aanhouder wint denk ik dan maar. Gelukkig heb ik jullie en mijn web-log om m'n ei kwijt te kunnen .

Ik loop de hele tijd te klungen met de draad en de machine, afgelopen 2 naailessen bijna niets gedaan omdat de machine dienst weigerde en ik alleen maar bezig was samen met de 'juf' om het probleem op te lossen.

Waarschijnlijk lag het dus aan de draad, geen goede kwaliteit. Nu heb ik goede kwaliteit garen ingeregen en ik kan een klein stukje probleemloos naaien en dan ineens knapt de draad. Iemand enig idee waar ik op moet letten?

Leontien, mv Rob 1 jaar!

http://crealeo.web-log.nl/

Scoring disabled. You must be logged in to score posts.Respond to this message   
AuthorReply

(Inloggen StormFee)

schoon?

No score for this post
December 1 2005, 2:02 PM 

Je juf zal ongetwijfeld al vanalles getest hebben. Dingen die bij mij misgaan bij draadbreuk is de draadspanning boven (veertje veel te strak), de draadspanning onder (richting van onderspoel verkeerd), de draad zit klem of een heel vuil onderhuis.

Leontien
(Inloggen Leontien76)

Veertje?

No score for this post
December 1 2005, 2:40 PM 

Welk veertje bedoel je? Ik heb al wel met de draadspanning zitten spelen, maar als die losser gaat krijg ik lussen, ook niet de bedoeling . Ik heb de boel al tig keer opnieuw ingeregeld en de spoel zit er wel goed in.

Ik zal het spoelhuis goed schoonmaken en als Rob vanavond op bed ligt ga ik het nog eens proberen.

Yvon... wat moet ik toch zonder jou ? Meestal werken jouw tips perfect!

(Inloggen StormFee)

behalve..

No score for this post
December 1 2005, 2:58 PM 

..de tips over luiers dan HEB je eigenlijk wel die beschrijving erbij??

In de bovenkant van je machine, alles boven je naald dat ws netjes weggewerkt zit, zit ergens een veertje dat ervoor zorgt dat de draad op spanning is, als dat veertje klem zit of te strak staat ofzoiets wordt de spanning in je bovendraad te groot en knapt ie.

...het is toch wel de bovendraad heh die knapt?

...en de klos loopt ook gewoon goed af? nergens klem ofzo?

Leontien
(Inloggen Leontien76)

Tja

No score for this post
December 1 2005, 6:45 PM 

eigenlijk heb ik gewoon de verkeerde haarkleur

Ja ik heb uiteraard de beschrijving bij de luiers... ik heb gewoon niet goed gekeken (bloos).

Het is wel de bovendraad die knapt, en volgens mij loopt die nergens vast... het typische is dat als het gebeurd er juist veel van de klos afgelopen is. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?) Anyway, ik ga zo jouw tips even proberen en kijken of het dan beter gaat.

Leontien
(Inloggen Leontien76)

*Andere naaimachine?*

No score for this post
December 1 2005, 9:51 PM 

Ik heb bijna nog niet fijn kunnen naaien met dit onding dus ik raak er telkens meer van overtuigd dat als ik het naaien toch zo leuk vind (hoe kan ik dit eigenlijk vinden na al die tegenslagen) ik toch aan een andere naaimachine moet, die doet wat ik wil .

Maar dan... kopen via Marktplaats of via een goede winkel?

Wat zijn goede merken? Pfaff, Singer en...?

(Inloggen mammajoran)

Allereerst...

No score for this post
December 2 2005, 12:13 PM 

ernstig balen voor je dat die machine niet meewerkt
Over het algemeen hoor je toch wel tevreden verhalen over die goedkopere machines. Ik ben zelf ook nog maar een leekje (van de week mijn 2e broek afgerond )dus ik kan je niet zo heel veel vertellen. Toch even mijn ervaring: Ik heb zelf vorig jaar een naaimachine via marktplaats gekocht. Een pfaff. Gekocht via de adverteerder f.spijkers, tilburg. Misschien een tip voor je...? Hij staat er heel vaak op met diverse wat oudere en nieuwere machines voor een aardige prijs. Toen ik in het telefoonboek een adres bij het opgegeven telefoonnummer zocht, kwam ik erachter dat het nummer van een modevakschool is, dus het lijkt mij dat ze zelf ook wel weten wat ze verkopen. Mijn machine (pfaff tipmatic 1027) bevalt prima. Heeft wat verschillende siersteken en speciale knoopsgattoetsen erop zitten en is verder prima. Onlangs was ie wel flink kapoet met rook en al , bleek kortsluiting in de motor maar volgens de meneer die hem gerepareerd heeft (van een naaimachinehandel) domme pech voor mij en geen miskoop gedaan. Verder vond ie het een goede machine voor een goede prijs. Ik dus weer gerustgesteld. Wat het nadeel van een aankoop via marktplaats die kapot gaat, is dat je meteen denkt: "zie je nou wel!!!"
Maar misschien kun je eerst naar een winkel gaan om te kijken wat je precies wilt, voordat je een naaimachine koopt. Mijn moeder had bijna dezelfde als die ik van marktplaats kocht, dus daardoor wist ik wel n beetje wat ik kocht.
Maarre...eerst nog even naar je huidige machientje laten kijken hoor, want t is wel een beetje jammer als je nu alweer aan wat anders moet
Succes!

Groetjes, Krista, mamsie van Joran (09-10-2003) en Eliam (27-08-2005)

(Inloggen kleinduimpje33)
Moderators

Ja, en...

No score for this post
December 4 2005, 11:35 PM 

... als het een oudere machine is (tweedehands?), misschien eerst een onderhoudsbeurt proberen? Misschien kan het opgelost worden door iets af te stellen (waar je misschien zelf niet eens bij kunt...), dan ben je veel eerder klaar toch?
Maar als het een nieuwe machine is dan is dit wrs geen optie.

Zet je je klosje vast met een dopje? Dus je schuift je klosje op een staafje, en schuift er dan vervolgens een friemeltje/ dopje (:S) op zodat je klosje er niet meer vanaf kan rollen? Dan zit deze er misschien te strak op gedrukt?

En anders heb je misschien wat aan deze tips:
http://www.vanrooymechelen.be/naaitips.php#2

Groetjes Miranda,
mv Ilse (02-09-02) & Peter (13-11-03)

Aletta
(Inloggen Alet)

olie

No score for this post
December 5 2005, 9:54 AM 

Hoi, ik had dit ook steeds, ook met de duurste garen. Toen ik het er in de naaimachine winkel over had werd me verteld dat regelmatig oliën helpt, omdat het dan minder stroef is (ofzoiets).

Mijn partner (haha, opeens had hij belangstelling voor de naaimachine) heeft met de gebruiksaanwijzing in de hand het ding geolied en sindsdien is de draad nog maar één keer geknapt, terwijl ik vreselijk veel naai de laatste tijd.

Het kan denk ik ook aan de draadspanning liggen.

Succes! Het is zo irritant als de draad steeds knapt, het werk wordt er ook niet netter op.

Groetjes, Aletta

(Inloggen Isobelle)

naald andersom?

No score for this post
December 6 2005, 9:58 PM 

Klinkt te simpel, maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Tot een vriendin me vroeg of ik de naald wel goedom erin had zitten. Andersom gedaan, en voila! Jarenlang met plezier genaaid zonder gedoe.

Overigens ook al weer jaren geleden, ik heb er het geduld niet meer voor....

Succes!

en groetjes
Isobel

Current Topic - Draad knapt steeds
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar forum  
Find more forums on CraftsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement