VI HAR LEKT MED TANKEN OM Å FÅ OSS EN HAREHUND(BEAGLE?),MEN VI BOR I BLOKK. VI HAR MASSE FINT TURTERRENG(SKOG)RETT UTENFOR DØREN. VI ER OGSÅ MASSE UTE Å GÅR TUR SIDEN VI HAR TO SMÅ BARN.
DERSOM NOEN HAR ERFARINGER/SYNSPUNKTER OM DETTE VIL VI GJERNE HØRE DET!
Skal du ha deg harehund som du skal ha inne er Beaglen å anbefale, har selv Beagle som kun går inne hjemme, det er første harehunden jeg har hatt som det ikke har vært noe problem med å ha inne. Lykke til.
De fleste harehund rasene er forbausende stille og rolige å ha i hus, har selv hatt en stor finne, som vi nesten måtte se etter for å se om han var i hus, cocker´n som vi hadde derimot, han hang i beina på matmor absolutt hele dagen.
Men, det er selvfølgelig viktig at hunden får mosjon og stimulans, men slik som du beskriver hvordan du har tenkt deg å holde hunden, ser ikke det ut til å bli noe problem....
Hei!
Haldenstøveren er utrolig snill å ha i hjemmet(i allefall flesteparten), de er golynte og lettdresserte. Tispa vi har er snart 6 mnd og jeg har ikke vært borti maken til hund! Så snill! Selvfølgelig kan nesten enhver hund lære seg å være skikkelig inne, men noen raser/enkeltindivider passer bedre til å bo i blokk enn andre. Siden du har gode turmuligheter rundt deg skulle det vel ikke være noe problem, annet enn kanskje renslighetstrening.. Dette kommer jo ann på om du bor høyt i blokka.. Men i allefall, Haldenstøveren er, etter min mening, en aldeles nydelig hund! Og for en jaktlyst!