<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  

Beagle ønskes, men er det nødvendig å jakte med den??

May 5 2003 at 2:33 PM
No score for this post
Dag 

Jeg har veldig lyst på en Beagle, men jakter ikke.
Er det dumt å anskaffe en Beagle da? Og da tenker jeg på hunden, blir den ulykkelig osv ???

Den kommer til å være et familiemedlem og har veldig mye plass ute her da jeg bor på gård...

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply

beagle

No score for this post
May 8 2003, 11:56 AM 

I utgangspunktet er beaglen en jakthund, men den trenger ikke jaktes med for og være lykkelig.Dette er avgjørende på hvordan foreldrene er, og jaktlysten.
Ta kontakt så skal jeg veilede deg til en oppdretter som kan tilby rolige hunder med godt gemytt, og som ikke har krav om jakt.

beagle valp

No score for this post
August 17 2003, 10:32 PM 

Vi vil gjerne skaffe oss en beaglevalp. Vi er en familie på fem som er glade i å være ute på tur, men vi jakter altså ikke. Kan vi få navn på oppdretter som avler frem valper som ikke nødvendigvis må jakte for å være glade.

Re: beagle

No score for this post
August 27 2003, 6:44 PM 

Er interessert i beagel, kan du ordne kontakt.

Beagle

No score for this post
June 19 2004, 1:48 PM 

Vi har tenkt å skaffe oss Beagle , fra uke 40 og utover, da er vi ferdige med høstferie. Vet du av noen oppdrettere av ikke jakt Beagle, som bor i nærheten av Lillehammer , slik at vi kan få besøkt dem. Jeg har hatt hunder selv, både som barn og voksne, fortrinnsvis settere og labradorer, men siden ungene også skal delta i dette prosjektet så har vi bestemt oss for mer familehund.

Beagle

No score for this post
December 4 2003, 9:21 PM 

Dere bør ikke få dere en beagle om dere bare vil bruke den til å gå med i skogen. Dere vil oppleve at jakt-instinktet er så sterkt at dere aldri kan ha den løs, uten bånd. Det gjelder de fleste hare-hunder. Den vil instinktivt begynne å jakte og spore opp en harerumpe. Men det dere kunne ha gjort er å trent den opp å brukt den bare på jakt-prøver. Der skyter man ikke haren men bare tar tiden på hvor lang tid hunden bruker på å spore opp haren og hvordan den ter seg i skogen deretter. Det er en morsom hobby å ha beagler, det er utstillinger, jaktprøver, sammentreff med andre folk som har beagler, o.s.v. Det er en super familiehund/kombihund.

Vi har vår egen klubb også.

Vennlig hilsen en som sklei på bananskall inn hit...*s*

Current Topic - Beagle ønskes, men er det nødvendig å jakte med den??
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement