<< Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  

Ung Hamilton

November 13 2000 at 10:57 AM
No score for this post

Jeg har en 18mnd gammel Hamilton han, som er flink til å ta ut hare, men det har en tendens til å bli 5-15 minutters loser. Han kommer inn ganske fort etter tap og jobber ikke lenge på tapet. Ellers er utslagene meget bra, har han ikke vært inne hos meg på 15-20 min, så vet jeg at han jobber på fot.
Er det noen som kan sitte med et råd på mitt problem.

Scoring_Disabled_MsgRespond to this message   
AuthorReply
Thomas

Dette har hjulpet meg før.......

No score for this post
November 17 2000, 5:36 PM 

Jeg tror den beste medisin er å koble hunden og kjøre rett hjem og rett i hundegården med hunden.
Forsøk dette noen ganger........Det er mer moro å være til skogs enn i bingen, og det kan bli nokså korte turer, men jeg tror du har igjen for opplegget.
Lykke til

Thomas

Lars

Tålmodighet

No score for this post
June 12 2001, 3:07 PM 

Mange unghunder bruker en del tid på å forstå hvor haren blir av, og vil dermed ofte komme tilbake til uttaket og etterhvert eieren. Beste metode mener jeg bestemt er å oppsøke tapet og dermed føre hunden passivt tilbake der den mistet haren, før eller senere vil hunden finne igjen haren og det vil gå gradvis bedre. Det er som regel bare snakk om tålmodighet.
Det kan ofte være lett å tolke dette som dårlig jaktlyst, noe som slettes ikke behøver være tilfellet.

Re: Ung Hamilton

No score for this post
May 13 2003, 11:22 AM 

Det er bare en ting og gjøre med en sånn hund, Oppsøk tapet hvis hunden ikke går ut av seg selv...
Har hatt samme problem med min Hamilton, Den ble storjager og høyt premiert med tida! lykke til.

Hilsen Anders Hodnemyr (Hamilton Mann)

tolmodighet

No score for this post
February 22 2004, 1:20 PM 

hei den beste medisinen tror eg er og føre hunden tilbake til tapet,men du kan også tenne en unghund ved og skyte et par kjappe harer for den,at hunden har god kontakt er positivt 15 til tyve minutter søk er bra.når du er ute og trener kan du også lære hunden at du er ute samme timeantallet hver gang la hunden gjerne jobbe 4 til 5 timer før du går hjem fra skauen,dette er viktig så hunden lærer seg og jobbe systematisk i skauen så lenge den ikkje er koplet,vel håper desse tipsa hjelper deg,hilsen en lykkelig hamiltontispe eier,lykke til videre.

Morten

Hei!

No score for this post
December 31 2004, 12:34 AM 

Hvis hunden din sliter med å få lange loser...gå tilbake til uttaket. Hare går som regel i sirkel rundt reviret sitt. Gå da til uttaket å prøv der.

Current Topic - Ung Hamilton
  << Previous Topic | Next Topic >>Tilbake  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement