--

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>index  

nieuwe doek wie kan me helpen

April 13 2008 at 7:14 PM
  (Inloggen joyceje)

-
Sorry dat ik weer eens kom binnen vallen met een vraag.

Ik heb een tricot knoopdoek waar ik super blij mee ben. Maar hij is tweedehands en als ik hem knoop en dan Zoë er in heb zitten dan doe ik dat stuk (het laatste) in de breedte over haar heen dan blijft de boven kant van dat stuk erg lubberen. Dat ziet er alles behalve stevig uit.

Nu vraag ik me af of ik verkeerd knoop of dat hij gewoon te uitgerekt is.

We zijn op zoek geweest bij de stofwinkel voor de tricot zodat ik er zelf 1 kan maken maar deze hadden het niet iemand een idee waar ik het kan kopen.

En wat is nu beter Zoë zit nu nog in de kikkerhouding is 4 maanden weegt 5.9 kilo en is 60cm kan ik het beste een nieuwe knoop doek van tricot kopen of een niet rekbare doek?

Kortom Help

Joyce mama van Mara 02-11-2003 en Zoë 14-12-2007

Respond to this message   
AuthorReply

(Inloggen mamaolga)

Re: nieuwe doek wie kan me helpen

April 13 2008, 7:57 PM 

Hoi Joyce,

Kan je die stuk stof die je over je dochter heen doen wat strakker knopen? Helpt dat?

Zelf vind ik een rekbare doek fijn totdat een kindje een maand of 3 is, maar er zijn mama's die hem best lang gebruiken.

Wat denk je aan een geweven draagdoek? Die is veel meer ondersteunend.

Een andere idee is een foto hier te plaatsen, dan kunnen wij zien wat er beter kan.

Waar woon je? Misschien is er een ervaren draagdoekmama in de buurt. Er wordt ook een draagdoekmeeting op 11 mei bij mij in Diemen.

---------------------------------------------
www.slingomama.nl - voor echte draagdoekmama's!

Draagdoeken, Mei Tai, Mei Hip, buidelsling, Manduca, Mamaponcho, Mamajacket en veel andere mama draagkleding.

Respond to this message   

(Inloggen evaw75)

Ik woon om de hoek

April 15 2008, 9:12 AM 

Hé Joyce,

Als je wil, kunnen we een keer afspreken en dan kijk ik even met je mee. Kun je ook mijn niet-rekkende doeken uitproberen en kijken of je dat wat vindt.

Zelf heb ik de rekkende doek tot 1 jaar gebruikt. Daarna vond ik 'm niet meer prettig dragen. Vanaf twee maanden gebruikte ik ook de niet-rekkende doek al om Fiene te dragen. Bijv. als ik haar op de rug draag, dat gaat namelijk niet zo goed met een rekkende doek en met een niet-rekkende doek gaat dat prima.

Groetjes,
Eva mv Berend (5-2-2005) & Fiene (13-11-2006)

Respond to this message   
Merel
(Inloggen MerelmvLana)

orienteren

April 13 2008, 8:07 PM 

Hoi, er zijn zo veel verschillende soorten draagdoeken:

knoopdoeken, rekbaar of niet-rekbaar
aziatische stijl, zoals mei tai
sling, buidel- of ring-
torsodragers

De meesten hier zijn het meest blij met de niet-rekbare knoopdoek tot een kilootje of 8. Dan of een lange knoopdoek of een mei-tai-achtige en daarnaast een ringsling. Heel grof genomen, maar dit zijn de favorieten. Investeren in een tricotdoek zou ik dan ook niet meer doen als ik jou was.

Kijk eens op www.doekentheek.be. Hier vind je uitgebreide beschrijvingen en voor- en nadelen van elke doek. Bedenk je goed wat je wilt: een draagdoek zoeken is een kwestie van afwegen, elke doek heeft zijn nadelen, maar die zijn voor iedereen anders. Zo krijg je een idee van wat je verlangt van je doek.

Succes!

Respond to this message   
Current Topic - nieuwe doek wie kan me helpen
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>index  
Find more forums on ParenthoodCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement