(Login erreipmod) HyperScale Forums from IP address 70.82.158.183
From Testor's in 1/48 scale built ootb bruspainted with Humbrol Silver # 11 and overcoated with Future floor wax.
Ryan STM-S2 observation floatplane of Royal Dutch Air Force based at Surabaya naval base, Java Island November 1941.
Serge Dompierre
This message has been edited by erreipmod from IP address 70.82.158.183 on Feb 27, 2012 9:16 AM This message has been edited by erreipmod from IP address 70.82.158.183 on Feb 27, 2012 9:16 AM
Yes really brush painted I have several silver brush painted model planes in my collection. it's more easy to brush paint silver colour than any other tints the worst are yellow and white.
Très beau Ryan. J'ignorais qu'il y avait eu une version hydravion.
C'est très bien de nous montrer tes modèles plus anciens.
Ils sont superbes et étonnemment bien "conservés". Pas de jaunissement des decals, pas de couleurs pâlies. Je me demande comment tu fais.
J'espère que tu as encore beaucoup de ces modèles à nous faire voir.
La solution est simple les garder à l'abri de la poussière et toujours protéger les décalcomanies avec une ou deux couches de cire Future, cette cire ne jauni jamais et comme les décalcomanies sont protégés de l'air elles ne jaunissent pas et autant que possible éloigner les maquettes du soleil. Voilà j'ai des modèles qui datent de plus de trente ans et elles ont l'air récentes.
This model brings back lots of memories of my younger years. I had built one out of balsa and flew it with a rubber band, it didn't last very long. It crashed a lot.
Moi aussi ça me rappelle quelques beaux et mauvais souvenirs; j'en ai crashé un semblable il y plusieurs années en oubliant d'inverser les commandes il a piqué du nez d'une hauteur de cent-pieds ayoye.
Serge Dompierre
This message has been edited by erreipmod from IP address 70.82.158.183 on Feb 27, 2012 10:17 AM
Yes brush painted. Thin your paint(70% paint 30% thinner) use a soft flat 1/4" brush, let dry your paint coats(3or4) for 24 hr and when completly dried 48hr coat with Future 2or 3 times.
PS: Always brush in the same direction.
Serge Dompierre
This message has been edited by erreipmod from IP address 70.82.158.183 on Feb 27, 2012 9:20 PM
To post an image of your models, you will first need to find somewhere to host your photos on the Internet. Your ISP will often give you a limited amount of free web storage, and other online photo storage is also available.
To post a link or an image, simply type in the URL (web address) of the destination page or image. The URL will appear as a link (for an HTML link) or an image (if you link direct to a .jpg file) when posted. You can use the Preview facility to see how your message looks before posting to Plastic Pix.
Please try to keep image sizes to 800 pixels wide or less, as larger sizes will be too big to fit on many computer screens. Also, file sizes should be kept to around 100kb or less, otherwise download may be very slow.
Please note a few points of etiquette. All contributions are welcome but please refrain from political or abusive comments. These posts will promptly be removed from the server and repeat offenders will have their registration cancelled.