BOC Home Gellery Committees Forum
Shop
Statistics Reports Links

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Russendisko meets Balkan Beatz

March 13 2007 at 8:40 PM
Vivian 

Hallo BOC'ers,
vorige keer kwam het al even ter sprake op de boccel..........
de Russendisko meets Balkan Beatz op vrijdag 30 maart in EKKO. Ben een tijd gelden in de russendisko in Berlijn geweest en dat was helemaal te gek.
Dus wie gaat er mee?
X Vivian

We hadden je al verteld over het Balkan Beatz-fenomeen, dat Nederland stormenderhand verovert. Vanavond vindt er een heuse clash met Russendisko plaats. Een ruzie tussen de voormalige oostblok-partners? Welnee, de partijen hebben veel gemeen, zoals een voorliefde voor dansbare zigeuner- en andere volksmuziek. Het recept van Guzstav is een zwoele, ultra-opzwepende mix van Klezmerhiphop, zigeunerpunk, Arabische pop, Turkse grooves, raï, flamenco, cumbia en mestizo. Russendisko is een even succesvolle partyformule uit Berlijn. Berlin meets Balkan meets Utrecht, oftewel Russendisko rockt nu Holland met DJ Yuriy en non-stop Wodka Hits. Gusztav & Yuriy slaan de handen in EKKO ineen en het resultaat is ruw, energiek, kleurrijk, dansbaar en een fikse partij feestelijker dan een Warschaupact!

http://www.myspace.com/amsterdambalkan

http://www.myspace.com/russendiskoberlin

http://www.balkanbeatz.nl

http://www.russendisko.de/

Russendisko meets Balkan Beatz (Ekko, 30-3-2007)
Utrecht/Uitgaansleven | Tip | 27 Februari 2007 | 16:44:01

Ben je niet vies van een feestje? Heb je een zwak voor carnaval? Stiekem verslaafd aan wodka? Dan mag je deze rete-interessante dj-clash absoluut niet missen: Russendisko meets Balkan Beatz! De dj-combinatie Gasztav & Juriy ligt – zo mogelijk – nog meer voor de hand dan gerenommeerde setjes als Bassie & Adriaan en Theo & Thea. Polka, polonaise en pintjes, heel veel pintjes zijn de sleutelwoorden bij wat een gedenkwaardige Ekko-avond belooft te worden…

ZIE OOK DEZE VOORRECENSIE:

Een beetje feestganger heeft het explosieve optreden van dj’s Tommi en Gusztav met hun Balkan Beatz (eind vorig jaar) nog vers in het geheugen staan. Dankzij een zorgvuldige selectie van opzwepende balkantracks liet de shirtloze plaatjesdraaier Tommi met zijn amigo Gusztav, Ekko verworden tot een broeierige, carnavaleske plaats van handeling. Een woeste, uitzinnige, halve liters bier en wodka wegtikkende menigte, bevolkte de dansvloer en was er met geen stok weg te sleuren. De voetjes gingen in polka- en polonaisestijl van de vloer. Feestelijke Oostblok-krakers vlogen je om de oren en naarmate de avond vorderde, fladderden ook drijfnatte t-shirts voorbij: er werd gedanst en gehupst alsof het een lieve lust was.

Dat was toen en dit is nu: DJ Gusztav doet het deze maand met Russendisko-dj Juriy, die in Berlijn en ver daarbuiten de cultstatus heeft verruild voor een ware heldenstatus. Toen ondergetekende drie jaar geleden in het intieme ‘Kaffee Burger’ kennismaakte met het fenomeen (want dat is het!) Russendisko, schoten woorden tekort. De aanblik van al die mensen buiten, de vrieskou en de snijdende ijswind trotserend, trappelend en klappertandend in een meterslange rij. Daar, voor de deur van dat kleine cafeetje in de Torstraße. Dat beloofde wat! En inderdaad, eenmaal binnen stijgt het kwik van die barre min vijf, naar een tropische plus dertig graden! Hossen, polonaise, polka en andere hoogstaande danstaferelen barsten los in een broeierige huiskamerachtige setting.

Dat was Berlijn en dit is Utrecht: zeg nou zelf, is Ekko niet een klein beetje jouw eigen huiskamer-slash-stamkroeg? Neem je dierbaarste én dansbaarste vrinden mee en dans die voetjes naar de blaren! Een wonder als het dak erop blijft.

(www.dasblog.nl)

Respond to this message   
AuthorReply
Schoonzusje

Re: Russendisko meets Balkan Beatz

March 13 2007, 9:58 PM 

IK IS INNNNN!

Respond to this message   
KOning

March 14 2007, 11:15 AM 

Soundz like een dolle boel

Respond to this message   
Mitra

March 14 2007, 4:58 PM 

Voetjes naar de blaren dansen.... Daar heb ik wel zin in!
Klote is dat ik tegenwoordig ie-de-re vrijdagavond werk... dat doet mijn sociale/dans leven sowieso niet veel goeds. Dus ik ga wat proberen te regelen voor de 30e, en anders kom ik gewoon na 12 uur!

xM

Respond to this message   
R Jean

March 14 2007, 9:07 PM 

wauwie, dat klinkt heel relaxt zeg! ik moet werken die avond, maar als het meezit ben ik rond 01.00 klaar en misschien kom ik er dan nog in..

a

Respond to this message   
Em

March 14 2007, 10:56 PM 

Nou schat, ik kan je vast wel op de gastenlijst knallen als je lief bent kom je zeker binnen

Respond to this message   
maque

March 15 2007, 1:00 PM 

ik zal daar hoogstwaarschijnlijk ook wel ergens rondlopen dan
hopelijk is dj yugo boss er ook :-P

Respond to this message   
lllllL

March 16 2007, 8:22 PM 

leej is IN! : )

Respond to this message   
Willem

March 28 2007, 3:31 PM 

Ik neem vrijdag nog een Russin mee naar de Russendisko...dan mag ik wel gratis naar binnen dunkt mij.

Respond to this message   
Anonymous

March 28 2007, 5:12 PM 

Ha Emmy,

kan joe mie op de gaston-lijst zetten dan? ik ben zoals eerder gemeld eerst ah werk die avond maar zal me dan later ah Balkan-Russische front komen melden! ik zag wel dat er ook nog een 'sideshow' bij de voorstelling van die avond is in Kikker, dus misschien wordt het wel vrij laat voor ik er kan zijn..

Koes, @rjan

Respond to this message   
Willem

March 30 2007, 1:16 PM 

Nou, de Russin gaat naar Kortehemmen, of all places, alsof je daar russendisco hebt.

Gastenlijst? Wat knorrig. Ik laat wel gewoon mijn BOC VIP-pas zien. Lekker jumpstyle-dansen in de VIP-lounge, bitterballen met steuroogjes knabbelen.

Prominent

Respond to this message   
mako

March 30 2007, 2:57 PM 

en komt allen in balkanpakjes

en er is balkanbier en balkanwodka gefixt kan ik reeds melden namens ekko

baas

Respond to this message   

March 30 2007, 3:33 PM 

ha wim,

maar voor een russin is russendisco in nederland als voor ons kroket-van-fred in spanje: dat wil je niet!

ik zie je wellicht vanavond in de EKKO en anders morgen om 20.00 in Kikker voor een fijn stukje sociaal geengageerd toneel!

-~*~-

@rjan

Respond to this message   
CleanSista

April 4 2007, 10:11 AM 

Een kleine impressie voor degene die het o-zo-zatte-balkan-feessie hebben gemist....

http://www.youtube.com/watch?v=knIS9fmzlJM

(hmmm ik weet niet of dit werkt)

Respond to this message   
Current Topic - Russendisko meets Balkan Beatz
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement