BOC Home Gellery Committees Forum
Shop
Statistics Reports Links

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  

Liftverhalen

April 10 2007 at 11:43 AM
Frank_NL 

Bestaat er op het BOQUE-forum belangstelliging voor liftverhalen?

Respond to this message   
AuthorReply
mak

lif fuhaluh

April 10 2007, 1:01 PM 

als jij die dingen hier wil neerdonderen moet je dat vooral doen
ik heb meestal alleen zoiets van ja doei dat ga ik echt niet lezen
duurt veel te lang en ik hoor al continu die verhalen van mensen om me heen
dus ... maar dit forum is voor iedereen die in de boc is geinteresseerd, dus als je iets (betreffende liften) wilt posten moet je dat vooral doen

Respond to this message   
Anonymous

Re: lif fuhaluh

April 11 2007, 12:50 PM 

Mak,

goed gesproken! het is wat mij betreft een beetje als met seks: je kan het beter doen, dan het erover te hebben..

Gr-U-Bahn,

@rjan

Respond to this message   
Mitra

April 13 2007, 7:48 AM 

Respond to this message   
Frank_NL

April 30 2007, 9:24 PM 

Het was iig weer heerlijk om te doen; van Mestreech naar de Viroinvallei in het diepe zuiden van gelBique... met o.m. een tochtje langs de citadel van Namur...

Respond to this message   
Hongaarse S

April 30 2007, 10:14 PM 

Goh leuk zeg

Respond to this message   
Arjan

May 1 2007, 9:38 AM 

Boeiend zeg! Ga door!

Respond to this message   
Frank_NL

May 1 2007, 7:56 PM 

[b]27 april 2007[/b]
[i]Van Maastricht naar Vierves-sur-Viroin (B)[/i]

André en ik stalden de AX in Maastricht en begaven ons naar het Europaplein. In de berm beschreef ik even een bordje met de letters Liège, want dit bordje had ik vergeten mee te nemen. Vijf minuten later stopte een sportfietser uit de Randstad die naar de heuvels van Malmedy ging. We reden mee tot Visé. Daar duurde het een dik kwartier terwijl ik afwisselend met een bordje Liège en Seraing liftte, niet wetende welke beter zou zijn. André zat op de stoeprand nog wat te schermen met “France”. Toen konden we mee naar Luik met een jongen die daar de middag door ging brengen en we stapten uit op de Maaskade. Het verkeer reed niet zo snel, want het was vrij druk. Hier kregen we nauwelijks reacties van de chauffeurs, maar na ongeveer tien minuten stopte er wel een die ons wel mee kon nemen naar Seraing. Ik had gedacht om over Marche-en-Famenne verder te gaan, maar toen onze chauffeur bleek door te gaan naar Huy dacht ik dat die route ook wel prima was. En zo gingen we na Luik nog een eind door langs de Maas. In Huy liepen we even naar de andere kant van de kruising en stonden bij de bushalte te liften. Toen de bus naar Namur stopte gingen we er gewoon achter staan met onze bordjes Namur en Dinant. André was zeer op dreef en erg assertief aan het liften. Een oud-lifter met een krullenbol nam ons mee naar Andenne, wat op de weg richting Namur lag. Daar moesten we een stukje langer lopen en onderweg zwoeien we alweer met onze duimen en bordjes. Toen André even tussen de bosjes stond stopte er een man die ons mee wilde nemen naar Namur. Uiteindelijk bracht hij ons nog ongeveer 25 kilometer verder tot in het dorpje Morville. Dat hoorde nog bij zijn werkgebied zei hij en ik had de indruk dat hij onder werktijd gewoon een heel eind aan het toeren was om twee lifters verder op weg te helpen. We kwamen door het centrum van Namur en de chauffeur nam de steile kasseilenweg langs de citadel van Namur met een heel mooi uitzicht.

In Morville pauzeerden we en stonden we nog even langs de nationale weg, waar het verkeer eigenlijk wel heel erg snel reed en er nauwelijks plaats was om fatsoenlijk te stoppen. Daarom sleurde ik André het dorp door. We deden een boodschapje en zagen Gierzwaluwen, Boerenzwaluwen en Huiszwaluwen. Aan de andere kant van het dorp was ook nauwelijks verkeer en na een tijdje liepen we maar verder, op weg naar een wat bredere weg volgens de kaart. Onderweg zagen we wat leuke planten, vogels en hagedissen. In een dalletje deed ik mijn schoenen uit, om over het asfalt blootsvoets verder te gaan. Voor voeten is dat niet ongezond met zulk warm weer als het was. Er kwam af en toe een auto voorbij en dan ging minstens een van onze duimen de lucht in.

[img][/img]

André riep “hé, wat een mooie oude auto” en er kwam een jaren ’20 model cabrio langs rijden zoals je die kent uit de Kuifje verhalen. Reed door, maar een paar minuten later zagen we ‘m achteruitrijdend weer en we konden mee. De man kwam uit Vlaams Brabant en was op weg naar een dorp in Noord-Frankrijk ten zuiden van Givet en reed voor ons ook nog wel om, precies tot op het kampeerveld. Omdat we niet wisten waar het was reed hij de grindweg over het hele veld over, de helling om, en keerde bovenaan in wat een oude steengroeve was geweest. Het bleek dat het ding toch niet uit de jaren ’20 was, maar een zelfbouwauto van het merk Lomax op basis van een 2CV-onderstel en Citroen Visa cilinders. Het onderstel was wel uit 1962, waardoor het toch een old-timer was.

[b]30 april 2007[/b]
[i]Van Vierves-sur-Viroin (B) naar Maastricht[/i]

Marc bracht ons naar de rotonde van Vierves-sur-Viroin. Terwijl we de bagage uitpakten probeerde ik alvast een auto te stoppen en de eerste stopte ook, maar reed niet ver. Mijn tweede poging lukte ook en toen konden we mee naar Nismes, 7 km verderop. Dus moesten we nog even Marc gedag zeggen en was onze zogeheten “onmiddellijke aansluiting” geslaagd.

“Onmiddellijke aansluiting”: het krijgen van een lift (mede) doordat een liftgever heeft gezien dat je juist uit de auto van een vorige liftgever bent gestapt, waardoor je herkenbaarder bent als lifter en soms ook eerder vertrouwd wordt.

In Nismes stonden we weer langs de N99. Na een minuut of vijf kwam er een jongen naar ons toe die de weg vroeg naar een dorp dat ongeveer 25 kilometer verderop lag. Hij wilde daar te voet heen en ik zei dat dat een slecht idee was, omdat dat dan zes uur lopen is. Hij kon beter gaan liften. Die jongen was een beetje “aanhankelijk”, maar gelukkig ging ie weg zonder dat ik letterlijk hoefde te gaan vragen of ie weg wilde gaan. Na tien minuten hadden we een lift naar Couvin.

[img][/img]

Daar liepen we het centrum uit met onze duimen op en een bordje Charleroi in de hand. Bij het stoplicht bij het station draaide een grote campermobiel de stoep op en we konden mee. Ik ging mee naar Charleroi en mijn kameraad tot aan het station van Vilvoorde, net boven Brussel. Onze liftgevers reden naar Grimbergen, André wilde naar Amsterdam (en ging alleen toch maar niet liftend verder) en ik naar Maastricht. Mevrouw was nogal een ratel en meneer wist in Charleroi de weg niet zo goed, maar hij reed mij netjes na terwijl ik zijn kaart las. Ondertussen zaten we in het sjiekste campermobiel waar ik tot nu toe in gezeten heb. Mijn gok dat ik bij oprit 16 van de E42 redelijk goed verder kon liften richting Namen en verder bleek juist te zijn. Het verkeer reed daar wel vrij snel, omdat Belgische opritten regelmatig heel wat anders in elkaar zitten dan Nederlandse, maar er was veel stopplek en ik was ook erg goed zichtbaar. Dus na een minuut of zeven bracht een snelle dame haar rappe bolide tot stilstand en zoefden we samen naar de verzorgingsplaats “Spy”. Ik vleide me even in het gras, nam een teug sinaasappelsap, zag twee moslims in een gebed met Allah achter het AC Restaurant, begaf me naar het asfalt en zag een busje aan komen rijden. Vriendelijke stand aan, duim omhoog en hij stopt. Ich kann mitfahren bis Liege, weil die Fahrer aus Eupen im Deutschsprachige teil Belgien kommt. En ik stap uit op de verzorgingsplaats „Barchon“ (ook bekend als “Tignée”?). Via de passage over de snelweg kom ik weer aan de juiste kant. Boven de snelweg stel ik alvast mijn vraag, maar deze man rijdt niet naar of door Maastricht. Bij de pomp staat een ietwat ouder echtpaar en in de Hyundai Getz mag ik meerijden tot op het Oranjeplein. Het koppel gaat nog door tot in Harmelen bij Utrecht.

Respond to this message   
Appel voor vrienden

May 1 2007, 8:54 PM 

Aangezien franks foto's gewoon van internet geplukt zijn ga ik me steeds meer af vragen of we hire niet te maken hebben met een 250 kilo zware nooit uit zijn huis komende worstenbroodjes etende duitser die er net een cursus nederlands op heeft zitten om hollandse fora lastig te vallen.

Respond to this message   
Frank_NL

May 1 2007, 9:14 PM 

Ik bezit geen digitaal fototoestel. Het resizen van digitaal materiaal kost ook ietsje meer tijd dan zaken van het web plukken, terwijl dat een schatkamer aan beeldmateriaal is. Ik heb ook zelden zin om veel met de camera te werken. Het werkelijke uiterlijk van de bolides waarin ik mij verplaats boeit mij niet zo heel erg.

Respond to this message   
Oostboc Beheer

May 1 2007, 11:50 PM 

Laten we elkaar snotverdikkie geen dikke worstenetende Duitsers noemen. Er zijn heel veel mensen dood gegaan aan dikke worstenetende Duitsers, daar moet je geen grapjes over maken...

Respond to this message   
Advocaat van H. Appel

May 2 2007, 9:00 AM 

Namens mijn client wil ik graag welgemeende excuses aanbieden voor hetgeen gezegd is omtrend dikke Duitsers. Dit buitensporige forum misbruik zal niet meer plaatsvinden.

G. Spong

Respond to this message   
Zaak 304a BB-22

May 2 2007, 10:32 AM 

Met hetgeen meester Spong stelt kan ik niet geheel oneens zijn. Ongeacht de welgemeende excuses, die zeer welkom zijn, kunnen ik en mijn client met het bovenstaande niet akkoord gaan. Vanwege de vormfout 'omtrend' zullen wij overgaan tot het vorderen van een geldbedrag van deheer Holtzappel. Nader te bepalen op 400 miljard euro, schrijven vierhonderdmiljard euro. Graag binnen vijf werkdagen te voldoen.

B. Moszkowicz

Respond to this message   
Zaak 304a BB-22

May 2 2007, 10:32 AM 

Met hetgeen meester Spong stelt kan ik niet geheel oneens zijn. Ongeacht de welgemeende excuses, die zeer welkom zijn, kunnen ik en mijn client met het bovenstaande niet akkoord gaan. Vanwege de vormfout 'omtrend' zullen wij overgaan tot het vorderen van een geldbedrag van deheer Holtzappel. Nader te bepalen op 400 miljard euro, schrijven vierhonderdmiljard euro. Graag binnen vijf werkdagen te voldoen.

B. Moszkowicz

Respond to this message   
mr. P. Doedens

Zaak 304a BB-23

May 2 2007, 11:44 AM 

Namens mijn client mr G. Spong, die in zaak nummer 304a BB-22 dhr. H. Appel begeleidt, dien ik een protest in tegen het protest van mr. B Moszkowicz.

De zinsnede "...kan ik niet geheel oneens zijn..." in de opening van het protest is onvolledig en zodoende niet bindend naar Nederlands recht. De eense en/of oneense hoedanigheid van de persoon is in deze zaak van ondergeschikt belang.

Bij deze wil ik de edelachtbare verzoeken het protest ongeldig te verklaren waarmee de excuses van mr. G. Spong namens dhr. H. Appel aan het adres van de gedupeerden zoals beschreven in zaak 304a BB-22 wederom geldig is.

Respond to this message   
Anonymous

May 2 2007, 11:47 AM 

Onderzoek wijst uit dat duitsers veruit het dikste volkje zijn in het landelijke europa

Daarom wil ik in hoger beroep omtrend deze ten laste legging van vierhonderdmiljard euro geadresseerd aan de huis van Dhr holtzappel. Tot die tijd verblijf ik ondergekende doch met groet en vriendelijk in antwoord op uw schrijven.

mejuffrouw P. Ikkenlikker

Respond to this message   
De rijdende rechter, mr. Frank Visser

May 2 2007, 4:21 PM 

Naar dhr. Appel, mr. Spong, mr. Mosckowicz en mr. Doedens kan ik het volgende mededelen.

Allen worden schuldig bevonden. Vooroordeeld worden zij allen dienovereenkomstig enerzijds wegens het bezoedelen der digitale fora en anderzijds wegens het verdoen van kostbare tijd, die evenwel aan noeste arbeid geschonken had kunnen worden. Vanwege deze verkwanseling in ongehoorde mate worden allen in gelijke mate veroordeeld tot de electrische stoel. Het voltrekken van bovenstaande straf betekent vooralsnog geenszins dat de schuld van dhr. Appel zijnde 400.000.000,- euro, zegge vierhonderdmiljard euro, opgeschort wordt. Nadat de primaire bestraffing ten uitvoering is gelegd, wordt dhr. Appel geacht het bedrag overhandigd te hebben binnen drie werkdagen. Elke dag dat hij in gebreke is, wordt een boeterente in rekening gebracht a 75%, zegge vijfenzeventig procent.

Homies for life,

kus,

Frenkie

Respond to this message   
W. Vanwanten

May 3 2007, 9:58 AM 

Homies? Kus?
Oei... waren dikke Duitsers die te veel worst eten ook niet diegenen die naar Thailand op 'vakantie' gaan om zich te vergrijpen aan minderjarige jongentjes?

Respond to this message   
Frank_NL

May 21 2007, 10:21 AM 

19/5/07
1 Maastricht N2 liftersplaats, 10 min wacht, 46 km
2 Grathem N273 p-strook, 20 min wacht, 26 km
3 Baarlo N273 bushalte bij stoplicht, 5 min wacht, 38 km, via Holthees (N.br.)
4 Arrive Venray voor de deur

20/5/07
1 Venray A73 tankstation De Wuust, 10 min wacht, 91 km
2 Arrive Maastricht station achterzijde

Respond to this message   
Frank_NL

May 29 2007, 5:36 PM 

Het Pinksterweekend heeft wederom een liftverhaal opgeleverd

Daar wij vertrokken in drie koppels kan wellicht zelfs gesproken worden van de eerste LLHHC* activiteit.

*Limburg-Liege Hitch-Hiking Collective.

Respond to this message   
Frank_NL

June 18 2007, 11:01 AM 

Alweer nieuwe liftervaringen cq. verhalen en het begon met een rit van Bemelen naar het Goyplein in Utrecht, want na liefst enige seconden wachten pikte een chauffeur mij op die onderweg was naar Utrecht De Bilt.

Respond to this message   
Current Topic - Liftverhalen
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Return to Index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement