|
Anarchisme en liftenMay 1 2007 at 9:17 PM | Frank_NL |
| Hallo boccers
Afgelopen weekend heb ik van een ervaren man begrepen dat anarchie en liften in zekere mate samen gaan, hoewel je ook zou kunnen zeggen dat fun en liften of budget en liften of studentikoos en liften samen gaan of iets in die trant. Anyway, ik vraag me even af waar het anarchisme in het liften gebleven is. Hoezo zijn er maar weinig lifters? Er zijn in dit land toch nog heel veel krakers en alternatievelingen enzo, die zich best goedkoop willen laten verplaatsen in de auto van een ander uit bijvoorbeeld solidariteit- of milieuredenen! Of beter gezegd uit pure anarchie!?!?
Waar zijn die nou?
Maar ehm oke, misschien kan ik even beter gaan vragen in de Landbouwbelang ofzo, in plaats van bij de funsporthitchers :p
Groets
1 NP-VVD-BOC |
|
| Author | Reply |
mik
| Re: Anarchisme en liften | May 2 2007, 10:26 AM |
misschien omdat mensen niet echt zitten te wachten op verrot uitgelopen stinkend smerig werkschuw tuig zoals punx en krakers in hun nieuwe bolide.
(no offense voor de punx en krakers overigens) |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 2 2007, 8:11 PM |
Misschien is dit een generalisatie en kan niet elke anarchist hier onder worden geschaard? Of misschien is een hanekam en gescheurde kleding wel een determinerend kenmerk voor de anarchist, omdat andere individuen dan automatisch niet meer in dat hokje passen? Maar ik denk dat je overal wel anarchisten hebt, alleen zal niet iedereen zich zo noemen, of misschien alleen voor de intimi. |
|
Pernilla van Hetegleuf
| Re: Anarchisme en liften | May 3 2007, 10:05 AM |
'het anarchisme in het liften'
dat zou betekenen dat diegene achter het stuur de macht heeft en de bijrijder (lees lifter, lees anarchist) zich moet onderwerpen aan zijn onderdrukkende controlerende rijgedrag. gaat niet samen denk ik.
anarchisten hebben een bakbrommer joh! misschien moet je een onderzoek doen naar bewegingsvrijheden en -mogelijkheden van anarchisten, net als dat mooie strandje van je.
trouwens, heb je daar al een mooi verhaal van gepost? hoe het zand heerlijk tussen je bilspleet plakte, terwijl je naar 20% duitsers zat te gluren met een lekkere hete worst in je hand? ik kan niet wachten... |
|
Anonymous
| Re: Anarchisme en liften | May 3 2007, 12:40 PM |
vo vo vo voor mevrouw hetegleuf |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 3 2007, 3:42 PM |
SODEMIETER TOCH OP VUILE FASCISTEN
Maar leg mij uit:
Moet ik bij BOC passen of moet BOC bij mij passen.
Waar staat de BOC eigenlijk voor.
Een zooitje zuipende lapzwansen die af en toe hun duim de lucht in steken? Een select ons-kent-ons gezelschap?
Of een club die staat voor het liften, het liftwezen en de belangen van de lifter?
Waarom zo'n ordinaire reactie met de ondertoon "ga jij eens even van mijn erf!". |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 3 2007, 3:45 PM |
En als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks. Ik stel mijn vragen in ernst. Als BOC er alleen maar is voor arrogante ingewijden!?!? |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 3 2007, 3:49 PM |
Dan beperk ik me wel tot mijn vriendenkring en Hospitality Club / Couch Surfing en andere leuke initiatieven, waar je je goed bij voelt. Dus zeg me maar, wat is het probleem met mij? Zeg het dan, recht voor mijn raap? Woon ik niet in Utrecht? Ben ik oud? Zeg het dan! Zeg het dan! |
|
Annig
| Re: Anarchisme en liften | May 4 2007, 12:33 AM |
Zozo Frank, dat was even een stel verhitte reacties tussen 15.42 en 15.49. Zeven minuten pure BOC-haat. Dat is spijtig, want zo slecht zijn we niet. We zijn geen zooitje zuipende lapzwansen en zeker geen fascisten. Of misschien soms ook wel. En arrogante ingewijden? Ach wellicht.
Je moet begrijpen dat we absoluut niet tegen nieuw bloed in onze dynamische familie zijn. Nu is het wel zo dat leden zich over het algemeen niet presenteren op de manier waarop jij dat de afgelopen tijd hebt gedaan. En dat zorgt inderdaad voor onbegrip en –eerlijk is eerlijk- hilariteit. Opgespoten zandstranden en gedetailleerde liftverhalen van iemand die we niet kennen, hebben weinig kans op succes.
We houden van liften, laat daar geen discussie over bestaan. Eindeloze lifts over hobbelige wegen van vrachtwagenchauffeurs die naast twee woorden Duits slechts een specifiek Pools dialect spreken, wie wordt daar nu niet warm van? Maar buiten dat houden we van bier, feestjes en gestippelde douchegordijnen. En ik spreek wellicht alleen voor mezelf, maar ik maak me niet zo druk over de rol die liften en lifters binnen onze maatschappij innemen. Er zijn hoe dan ook meer geschikte forums om je vragen over anarchie en liften te stellen.
Je introductie is niet ideaal, maar mocht je ons live willen aanschouwen, kom dan een keer langs op een Boccel (met de trein mag ook). Ik denk dat je dan een idee krijgt van de BOC (Bratislava Overleg Commissie, mocht dat nog niet duidelijk zijn. Check ook de voorpagina van de website). Concluderend, haatdragend en onsympathiek zijn we niet, maar zo toegewijd als jij ook niet.
Hadi byebye,
Annig
|
|
Anonymous
| Re: Anarchisme en liften | May 4 2007, 10:18 AM |
vo vo vo voor mevrouw annig |
|
Arjan
| Re: Anarchisme en liften | May 5 2007, 1:11 AM |
Frank,
Omdat je expliciet om uitleg vraagt: je moet weten dat de BOC niet een web-community is die is ontstaan op internet (zoals Hospitality Club o.i.d.) Wij kennen elkaar allemaal uit het echte, analoge leven. Je kunt de BOC daarom beter zien als een grote vriendengroep, er is geen lidmaatschap, aanmelding of iets dergelijks. Wel staan we altijd open voor nieuwe mensen, wat je ook kan zien aan het feit dat er telkens weer een andere groep meegaat.
Kom vooral een keer op een BOCCEL (worden aangekondigd op deze site) en dan blijkt vanzelf of we het met elkaar kunnen vinden. Let dan wel een beetje op je want de kwalificatie fascist is al op 't randje, maar niemand noemt mij een zooitje zuipende lapzwans.
Groet,
Arjan
P.S.: Annig, props voor je begrip en genuanceerde uitleg. |
|
L
| Re: Anarchisme en liften | May 6 2007, 12:12 PM |
ik ben wel een fascist!
maar stiekem heeft iedereen zijn voorkeuren... |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 7 2007, 12:45 AM |
Oke, ik geef het toe. Ik BEN een worstenbroodjes etende Duitser. |
|
Anonymous
| Re: Anarchisme en liften | May 7 2007, 2:15 AM |
neeee, dikke zwetende dampende worsten zijn het! |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 7 2007, 10:00 AM |
Mja, eigenlijk hou ik helemaal niet van vlees, want ik ben een geitenwollensokkentype, maar ja, je moet jezelf wel verkopen hč! |
|
Anonymous
| Re: Anarchisme en liften | May 7 2007, 2:48 PM |
Brei je ook zelf of heb je andere hobbies? (naast liften dan, want dat heb je geloof ik al duidelijk gemaakt)
|
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 7 2007, 4:43 PM |
Brijen heb ik nog nooit uitgeprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het een niet onaardige activiteit is. Al bij al denk ik dat ik de benodigde activiteit om sokken of een trui te brijen me te veel energie zou kosten om het te doen om de portemonnee te sparen. In het najaar mag ik wel graag op zoek gaan naar fruit, vruchten en bessen. Dit ook niet zozeer om de beurs dicht te houden, maar eerder om het kontakt met de natuur en om de onvervangbare kwaliteiten van natuurlijke voeding. Verder heb ik nog verschillende activiteiten waar ik gevoelens van plezier en voortvarendheid aan ontleen. Die zie ik niet zozeer als hobbies (wat overigens een anglicisme is, red.), maar meer als vormen waarmee ik mezelf uitdruk of ontplooi. Zelfontplooiing! Zelf in een auto rijden doe ik overigens niet graag. Het past niet goed bij mijn levensstijl.
Doe mij maar een grasveldje met wat bomen, wat vlinders en wat bloemen.
Een zonsondergang en het geluid van kwaken.
De eerste koekoek en de roffel van een specht. |
|
Anonymous
| Re: Anarchisme en liften | May 8 2007, 11:44 AM |
hmm... kwakende eenden tijdens zonsondergang! ik kan je wel een paar pauwen aanraden, lijkt het alsof er elke dag een kind wordt aangerand onder je raam.
trouwens, wie heeft jou die spelling geleerd? volgens mij heb ik je nog geen een keer op een fout betrapt!
heb je ook een baan? of verkoop je je leven liever niet?
ps: ik rijd ook liever niet in een auto, ik laat me liever rijden. zijn we niet echte anarchisten he? |
|
Frank_NL
| Re: Anarchisme en liften | May 8 2007, 11:54 AM |
Zijn we nu wel of geen anarchisten?
Pauwen spreken mij niet zo erg aan en het geluid dat ze volgens jou na doen nog minder. Trouwens, de meeste uitheemse planten en diersoorten vindt ik niet zo heel aantrekkelijk. Sommige soorten zijn vrij agressief en verdringen de planten en dieren die hier van nature thuishoren. Het maakt de natuur minder stabiel.
Schrijven zonder fouten vind ik wel van belang. Ik maak zeker fouten, maar ik kies om die te vermijden liever niet de buitenissige woorden die de stellers van het Groot dictee der Nederlandse taal bezigen... Teksten schrijven doe ik ook wel voor mijn vak en mijn vader had zelfs zijn emplooi als journalist en later als tekstschrijver.
Ik werk inderdaad als, laat ik zeggen, groene ingenieur. Dit is een van de manieren waarop ik bijdraag aan de samenleving. Vier jaar geleden ben ik naar het Limburgs heuvelland verhuisd. Dat betekent in termen van steden dat Luxemburg en Brussel dichterbij zijn dan Utrecht en Arnhem en in bos en natuur uitgedrukt zijn de Hoge Venen, de Ardennen en het Mechelderbos veel dichter in de buurt dan de Veluwe of de Utrechtse Heuvelrug. Limburg heeft een boeiende cultuur met veel verbanden naar gebieden die nu bij Duitsland en Belgie horen.
Ave
FV |
|
Philip Freriks
| Re: Anarchisme en liften | May 8 2007, 4:33 PM |
Helaas, het leek zo mooi. Breien dient volgens de vette Van Dale geschreven te worden met ei, niet met ij. | |
|
| Current Topic - Anarchisme en liften |
|
|