Tsjaaa... verhalen! Nou, het kwam zo:
Na tevergeefs en compleet verontwaardigd die neptent van een Kosten Koper te hebben bestormd, liepen A en ik teleurgesteld richting huis. Dat het avontuur nog laaaang niet op zijn einde was, bleek wel uit de uurtjes die daarop volgden: Op de voorstraat liepen we tegen de Duitse hippie (zijn eigen woorden) Martin aan. 'Can I sleep in your livingroom, please?'. Tja, wie zijn wij om nee te zeggen na luttele flessen wit/rood/rose nietwaar? Dus de Duitse hippie op sleeptouw. Komen we op de Biltstraat langs een bijna surrealistisch fenomeen: Een Latijns-Amerikaanse vrouw op een stilstaande motor achter een hek van de lugubere Medische privékliniek aan de Biltstraat. Een roep om hulp. Vaag verhaal, maar Lucia had een gebroken arm en blote voetjes en kwam net van één of ander feest daar of ergens anders en haar telefoon was dood. Volgens haar zat ze opgesloten achter dat hek.. Nou, het hek ging gewoon open, en Lucia werd steeds labieler. Tranen, pijn etc. Maar nog steeds een vaag verhaal. Met de hulp de talenkennis en sokken van A, het vermogen van M om ondanks hevige dronkenschap nog serieus over te komen aan de telefoon met de ambulancediensten (die overigens niet wilden komen, want.. vaag verhaal), en de stilzwijgende aanwezigheid van de Duitse hippie, konden we Lucia uiteindelijk bevrijden uit haar benarde positie. Oh, en niet te vergeten dank aan de taxichauffeur die deze mevrouw naar het diaconesseziekenhuis heeft willen rijden. Lucia's afloop is onbekend. Maar de Duitse hippie heeft zich netjes gedragen, lag vreedzaam in onze livingroom, ook de volgende ochtend nog, en al mijn spullen waren er nog. Tevens heeft hij mijn fietsband nog opgepompt en wilde hij beginnen gedichten voor te dragen voor 50 cent. Dat laatste hebben we godzijdank weten te voorkomen.
A. en M. bij de bagelshop de volgende middag; kijken elkaar aan en glimlachen: 'Wat zijn we toch gelukkige mensen'.
Oh en dit doet Hippie Martin in het dagelijks leven:
http://www.spiegel.de/reise/staedte/0,1518,471839,00.html
xM